Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

zoek mogelijkheid

Gestart door marctje, 15 juli 2008, 09:00:45 AM

marctje

is het mogelijk om op het forum een zoek machine te zetten om zo een specifieke item snel te kunnen vinden binnen het forum.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

doomslu

Het zoekmenu bestaat al : zie rechtsboven op je scherm :"Zoek".

Om tot een resultaat te komen wordt de zoekfunctie best gelimiteerd tot een bepaald onderdeel van het forum. Kies een onderwerp in "Zoek forum". Dat werkt het best.

(ik heb dit onderwerp verplaatst naar een rubriek waar het volgens mij beter past)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

knibbelknabbel

Zou het niet eens tijd zijn voor een nieuwe forum-software??? Dit is echt oubollig... Er zijn genoeg open-source middelen ter beschikking hoor... Vooral het verwittigen van een nieuwe reaktie via email zou een grote vooruitgang zijn!!![:p]

-was maar een ideetje hoor-

PeterC

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Zou het niet eens tijd zijn voor een nieuwe forum-software??? Dit is echt oubollig... Er zijn genoeg open-source middelen ter beschikking hoor... Vooral het verwittigen van een nieuwe reaktie via email zou een grote vooruitgang zijn!!![:p]

-was maar een ideetje hoor-


Daar ben ik ook voor te vinden.  Verwittiging via email en een zoekmachiene waar j e  n i e t  e e u w i g  m o e t  o p  w a c h t e n   en die helft van de tijd een foutmelding geeft.
Groetjes, Peter


ERVIN

Ik begrijp nog steeds niet dat bij sommige onder jullie het forum zo traag is, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit iets van ondervonden, hoe kan het eigenlijk dat bij sommige het forum zo traag is en bij sommige  (zoals bij mij) snel??

Brunel

Geen idee, maar traag gaat het soms, terwijl ik daar op andere sites geen last van heb.

Gerolf

Dat het forum wel eens traag is, komt omdat die draait op een server bij ThinkMedia (de uitgeverij van MSM), en die server heeft ook nog andere taken, h?.
Andere software? Tja, maar dat wil zeggen dat al die duizenden  posts moeten overgezet worden. Ik ben geen vrijwilliger om dat te doen [xx(]
De zoekfunctie is soms lang bezig - vooral als je een heel algemene zoekopdracht geeft. Dan kan er een "timeout" optreden - de meest voorkomende foutmelding. Misschien kan de systeembeheerder van ThinkMedia die timeout-periode verlengen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

De snelheid van het forum is geen probleem, het vooral de zoekmachine die het bij mij enorm traag doet.  Telkens als ik iets zoek, krijg ik eerst een timeout en pas bij een tweede zoekpoging krijg ik na een lange tijd de resultaten.
Groetjes, Peter


vandomm

Zou het ook niet kunnen zijn , hoe meer er in zit , des te meer te zoeken , hoe langer het duurt ?

Scheelt het ook niet met hoevelen men aan het zoeken is ?
Cees .

martintje

Ik zit op meerdere forums, en op 1 ben ik zelf mod, zolang ik maar niet aan het technische gedeelte kom gaat dat zelfs goed [:)]
De laatste tijd vond ik wel dat al die verschillende fora qua opmaak en skin ( heet dat zo?) steeds meer op elkaar gaan lijken alleen is de 1 net wat saaier als de andere.
Ik vind het wel lekker dat dit forum een hele andere opmaak heeft, ook al is het wat gedateerd.
Je kan niets over nemen en dat wordt dus heel veel plak en knip werk zoals Gerolf zegt, en die plakt en knipt al genoeg op zijn werk heb ik zo'n idee [:D]
Je zou dus bij een nieuw forum dit forum moeten laten staan voor zeker 5 jaar om alle nuttige info niet verloren te laten gaan.
Hebben mensen die in het verleden een nuttige post gedaan kunnen ze hun antwoord zelf overzetten naar het nieuwe forum, maar dan moet je de zoekfunctie gebruiken, waardoor je dus weer op het bestaande probleem stuit, waarom je een nieuw forum wilde hebben.

Het duurt dus 5 jaar voor je een nieuw volwaardig gevuld forum hebt zoals je nu hebt, maar tegen die tijd zijn er weer veel betere programma's, wensen en eisen, waardoor je tegen dezelfde problemen aankomt als nu.
Tenzij je zeker weet dat je nu overgaat op een programma die over 5 jaar zonder meer overgenomen kan worden door een nieuwe versie of ander type/merk/uitvoering.

Ik ben voor vooruitgang, maar dan alleen als het ons leven vergemakkelijkt
Mvg Marty

Havoc

citaat:
Dit is echt oubollig...


Oudbollig? Bedoel je dat dit forum niet vol staat met knipperende iconen, bewegende avatars en andere rommel? Indien ja, dan moeten we dit zeker houden.

Het forum is inderdaad bij mij ook soms traag. Dan moet je enkele minuten wachten voor een deel van het forum oplaad of dat er een nieuwe pagina komt. Zoeken heb ik opgegeven. Het gaat sneller met google en dan tot de site beperken. Gewoon bij google achter je opdracht "site:www.modelspoormagazine.be/newforum" toevoegen zonder de quotes.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

just4fun

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik begrijp nog steeds niet dat bij sommige onder jullie het forum zo traag is, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit iets van ondervonden, hoe kan het eigenlijk dat bij sommige het forum zo traag is en bij sommige  (zoals bij mij) snel??


Bij mij ook geen snelheidsprobleem (zolang ik niet 'zoek').
Soms gebeurt het dat het een tijdje duurt vooralleer een pagina opgeladen is. Maar ik heb gemerkt dat er dan net een post wordt neergezet. Het forum zal mannelijk zijn en dus geen 2 dingen tegelijkertijd zeker [;)]?
Paul

krispy

Hoi admins,[:D]

Nu men hier voorstellen geeft voor nieuw programma , of dit of dat heb ik een volgende vraag :

Bestaat er geen mogelijkheid om ergens een vaste server te voorzien waarop de forumleden nuttige foto's kunnen plaatsen die van belang zijn om bvb een werkbeschrijving op te bouwen, neem nu het vb van Rochevalin , hij heeft een mooie reportage gemaakt over het maken van rijhuizen , moest hij ooit om een of andere reden zijn persoonlijke fotoalbum weg doen , gaat deze reportage helemaal de mist in ,hetgeen zeer spijtig zou zijn want foto's zeggen vaak meer dan bladen tekst.

Dit komt meer voor dan we denken , surf het forum maar eens door , je gaat verstelt staan hoeveel verwijs-links of foto's er wegvallen.
Personen die het forum verlaten of van fotoserver veranderen zonder er bij stil te staan dat ze een aantal van hun foto's op een forum hebben staan .
Het is mij echter niet te doen om alle foto's daarop te kunnen dumpen , maar enkele deze die een draadje veel bijbrengen.
Het zou mij echt gaan om een praktijkgids die niet altijd via woorden geformuleerd kunnen worden .

Mischien stof tot nadenken [;)]

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Dat er links naar foto's verdwijnen is zeker jammer. Soms gebeurt dit ook zonder het medeweten van de forumleden die het geplaatst hebben (zo was Erwin bvb een tijdje geleden verrast door een opruimingsactie van photobucket)

Ergens een vaste server voorzien - of plaats op een server - een oud zeer, nog niet zo lang geleden ter sprake gekomen bij het draadje "gevestigde waarden": toen werd er verteld over een map voor bestanden op het oude "yahoo"-forum.
Zo'n ruimte zou nuttig kunnen zijn voor een selectie van foto's, maar ook voor teksten, tabellen, ...

Het probleem: serverruimte kost geld, en dit forum is een soort "vrijwilligersorganisatie", waarbij de uitgeverij van MSM serverruimte ter beschikking stelt voor het forum zelf. Er is ooit sprake geweest van extra mogelijkheden, maar ik heb geen idee wat de stand van zaken is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MickeyMouse

Volgens mij is het soms traag laden van pagina's (of algemeen: het niet reageren van het forum) gewoon het gevolg van het feit dat iemand anders een zoekopdracht uitvoert...
Heb het nl. zelf eens uitgetest: in het ene venster een zoekopdracht starten en dan ??n of andere pagina proberen op te roepen. De pagina kwam pas nadat de zoekopdracht resultaat (of time-out) gaf.
Wordt de database niet gelocked tijdens het uitvoeren van de zoekopdracht?

Geert