adres van decoder veranderen

Gestart door tom007, 15 juli 2008, 08:55:56 AM

tom007

Ik heb thuis een mehano 77 in AC. En het adres is 03 .Maar ik wil hem graag veranderen in een andere adresnummer. Ik heb mobile station van marklin. Kan iemand mij helpen.


vriendelijke groeten

thalysken

Het juiste nummer weet ik niet meer maar je zal een locnummer van marklin moeten ingeven in de database. Dan je 77 appart zetten (dus de andere locs mogen geen stroom meer krijgen).

Daarna ga je in menu naar adres. En dan het adres ingeven dat je wil. Vergeet ook niet op OK te duwen.[:D] De lichten van de loc zullen nu 3 maal knipperen. En voila, je loc heeft een ander adres. En al je locs mogen weer samen.

Ik hoop dat er hier iemand is die het databasenummer nog weet. De mijne is in herstelling.


tufken

Met de Mobile Station kan je de nummers van de loc?s veranderen als volgt,



- kies loc 36330 uit de de databank

- kies wijzig loc en kies adres

- adres 33 knippert

- verander 33 door het gewenste adresnummer en bevestig met de rode knop

- MS vraagt prog loc? bevestig opnieuw met rode knop

- dan enkele sec "prog loc"

- nu staat de lok op het door jouw gekozen adres

zie wel dat er geen andere locs op je sporen staan want anders hebben deze ook dit adres







" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Jurgen

Als je een loc wil programmeren en je hebt een Control Unit, neem dan je Control Unit. Ik vind die MS zo omslachtig om te programmeren.
Ik neem ook altijd mijn Control Unit. Ik maak een klein stukje spoor, neem de handleiding van mijn loc erbij en ik begin te programmeren.

Met het MS moet je ook voorzichtig zijn. Ik heb ooit eens het geluid van mijn 77 willen programmeren. Dit stond veel te luid. Ik heb dit op dezelfde manier als hierboven geschreven gedaan en ben uiteindelijk uitgekomen bij een omgekeerd seinbeeld en enkele andere parameters die veranderd waren. Maar het geluid stond nog altijd even hard. [}:)]
Gevolg: ik heb mijn loc gereset en ben met mijn Control Unit helemaal opnieuw begonnen. Ik heb nooit nog mijn MS gebruikt om te programmeren.

Als je geen Control Unit hebt, dan zal je moeten zoeken op je MS tot je het vindt. Of je moet ergens in je buurt iemand zoeken met een Control Unit of iets dergelijks.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.