Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

Break302

citaat:


Okay, tweede vraag, kan iemand aan het handmonster zien of de stekkerdoos erop zit?
Zou eigenlijk mooi zijn als het een los opzetstukje is.




Zeer waarschijnlijk zal het de zelfde uitvoering zijn als die van de 2505 dus als op de foto, of ze zouden de correcte voorbouw moeten gemaakt hebben met de juiste remkranen(zie foto's).
Zoals U misschien ziet staat de stekker vast op de bufferbalk en niet op de kap wat in dit geval goed uitkomt.
Dit maakt het gemakkelijk om van het Trix model de Benelux versie te maken waar deze Stekker er nog niet op stond, maar de kleine onder het raam de laatste jaren wel.
Ook een aanwinst zijn de witte led verlichting [:)], die kunnen we gelijk gebruiken voor de vorige modellen aan te passen al zal dat niet goed koop zijn [:(].

Jos

dgrr57

Ze hadden de 2557 moeten namaken want die heeft die witte remkranen niet [;)] (ex 2504)

Fretbol

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Afin, ik heb mijn M?rklin model met een Trix kap besteld.




Dat wil ik dus ook gaan doen. Ik had graag een M?rklin 25.5 gehad in de meest recente uitvoering, dus ook voor mij is de Trix kap het meest geschikt.

Je kan dus zonder problemen een M?rklin model bestellen met een Trix kap? Of zou dit afhangen van winkelier tot winkelier?

Fretbol [;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Fretbol

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Afin, ik heb mijn M?rklin model met een Trix kap besteld.




Dat wil ik dus ook gaan doen. Ik had graag een M?rklin 25.5 gehad in de meest recente uitvoering, dus ook voor mij is de Trix kap het meest geschikt.

Je kan dus zonder problemen een M?rklin model bestellen met een Trix kap? Of zou dit afhangen van winkelier tot winkelier?

Fretbol [;)]



Als een handelaar een beetje goede wil heeft, dan doet die dat met een glimlach.
Bij mij was het geen probleem, gewoon even vragen en het werd meteen opgeschreven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Fretbol

Bedankt voor de tip [;)]

Fretbol

B-Modelbouw

En lukt het niet via de handelaars, dan kun je hier op 't forum ook misschien een ruil opzetten [?]

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door prulleman

Dan moet ge er een setje van SB-modellbau instoppen[:p] Dan zijt ge van die koffiemolen af. Ik heb er ??n omgebouwd, en na een testrit onmiddelijk een tweede set besteld.[:D] Het is de moeite waard, alleen kost het een dikke 100[:o)]

Is het de moeite om deze om te bouwen ?
Hoe zit het met de trekkracht en minimumsnelheid ?
Ik heb zo'n 10 loc's, je kan al beginnen rekenen.
Bestaat er ook een setje voor de reeks 59 van Trix ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Brunel

Even op de site van SB-Modellbau kijken.
http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=494&cPath=27_140

Voor sommige M?trix modellen moet je onder M?rklin kijken.
Staat altijd bij wat het setje kost en hoeveel het kost om in te laten bouwen.
Staat ook een aanduiding van de moeilijkheidsgraad bij. Bij de reeks 16 staat een III. Dat betekent dat er frees- en/of zaagwerk aan te pas komt. In dit geval vermoedelijk het aanpassen van het motorhuis, zodat de nieuwe aandrijving daarop kan worden geplaatst.

prulleman

Wat de trekkracht betreft, de lok word een stuk sterker. Dit is gebleken na serieuze testritten. Ik doe wel analoog. met de originele motor liepen de prestaties in helling en bocht serieus terug. Met die van SB niet. Fantaschtische rijeigenschappen bij langzaam rijden[:p] en grote trekkacht. Maximum snelhied is 120 km/h bij 12 volt. Digitaliseren is gemakkelijk want de platine blijft behouden. Ondertussen ook mijn 55 omgebouwd. Vanavond gaan we die eens serieus testen[:D]

B-Modelbouw

De motors van SB-Modellbau kosten dan misschien wel veel, en afhankelijk van 't model heb je het nodige ombouw werk ...
Maar er heeft er bij mij nog nooit eentje de geest gegeven.

Soms geeft SB-Modellbau grootse kortingen, waardoor die prijs eigenlijk enorm mee valt ... Nu loopt er bv. een mooie zomerkorting (Hint)

ronny-vdv

Als je reeks 122 wil ombouwen, hoe moeilijk is dit ?
Wat mag ik er mij bij voorstellen ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

B-Modelbouw

Bij SB-Modellbau krijg je een uitgebreidde werkwijze hoe je zulks dient om te bouwen.

Voor een 122 dien je de oude motor en enkele overbrengingstandwieltjes te verwijderen, waarna je het een deel van het oude motorhuis dient weg te frezen (kun je ook gewoon afzagen en vijlen). waarna je de nieuwe motor en ev. nieuwe overbrengingstandwieltjes terug plaatst.

Op hun site geven ze de moeilijkheid van ombouwen ook aan volgens klasses.

Brunel

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

De motors van SB-Modellbau kosten dan misschien wel veel, en afhankelijk van 't model heb je het nodige ombouw werk ...
Maar er heeft er bij mij nog nooit eentje de geest gegeven.

Soms geeft SB-Modellbau grootse kortingen, waardoor die prijs eigenlijk enorm mee valt ... Nu loopt er bv. een mooie zomerkorting (Hint)



Nou soms. Ik heb de indruk dat ze tegenwoordig vrijwel permanent wel een of andere actie hebben. Zelf combineer ik het altijd met een bezoek aan de beurs in Keulen. Hebben ze ook altijd een actie. Stuur je het model of een motorhuis van te voren op en kun je het resultaat met korting afhalen op de stand.

ronny-vdv

Kan er iemand een foto van zo'n omgebouwde motor bezorgen ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Brunel

citaat:
Geplaatst door Brunel

Even op de site van SB-Modellbau kijken.
http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=494&cPath=27_140



Lijken me toch duidelijke plaatjes.