25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

Frans HOOYBERGHS


dgrr57



Foto niet van mij [:(]

doomslu

Duidelijker kan niet. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

Wanneer hebben de locs die grote stekkerdoos rechtsvoor gekregen?

ERVIN

Ik heb er mss overgelezen, maar wat gaat de Trix-versie digitaal kosten??

En wat betreft die gele lijn, ok?, het is niet zoals de foto's van de "echte", maar echt storen doe ik mij hier eigenlijk niet aan hoor, mag best gezien worden zo.[:I]

SuSke

Offici?le prijs op diverse sites staat op 204,90?.

Hierbij de offici?le info van Trix:



Blijkbaar zit er dus wel een decoder in.
(als ik het goed heb natuurlijk [?])

EDIT: informatie een beetje aangepast en uitgebreid. [8D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Break302

citaat:
Geplaatst door Brunel

Wanneer hebben de locs die grote stekkerdoos rechtsvoor gekregen?




Antwerpen Dam 05-04-1998,toen was men bezig met het plaatsen van de stekkers.
Merk ook op dat de constructie plaat toen reeds verdwenen was !
Maar deze zal zeker WEL op het Trix model staan.

Jos

Jurgen

Dus, volgens de foto van Patrick (dgrr57) heeft de 2556 de fabrieksplaten nog wel met een stekkerdoos.
En op de foto van Jos (Break302) heeft de 2558 die fabrieksplaten al verloren nog voor de stekkerdoos erop stond.

Enige verschil is dat de foto van Jos in een werkplaats genomen is en die van Patrick niet. Zou het niet kunnen dat die fabrieksplaat er even afgehaald werd om de kast te herschilderen waarna men ze gewoon weer terugplaatste? Of is die fabrieksplaat tot op vandaag echt verdwenen bij de 2558?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

2558 met stekker en zonder plaat

foto niet van mij [:(]

Volgens de foto's in mijn bezit : alleen 2551 en 2556 hebben stekker EN plaat.

Brunel

citaat:
Geplaatst door Break302

citaat:
Geplaatst door Brunel

Wanneer hebben de locs die grote stekkerdoos rechtsvoor gekregen?




Antwerpen Dam 05-04-1998,toen was men bezig met het plaatsen van de stekkers.
Merk ook op dat de constructie plaat toen reeds verdwenen was !
Maar deze zal zeker WEL op het Trix model staan.

Jos



Okay, tweede vraag, kan iemand aan het handmonster zien of de stekkerdoos erop zit?
Zou eigenlijk mooi zijn als het een los opzetstukje is.

Brunel

citaat:
Geplaatst door SuSke

Offici?le prijs op diverse sites staat op 204,90?.

Hierbij de offici?le info van Trix:



Blijkbaar zit er dus wel een decoder in.
(als ik het goed heb natuurlijk [?])


Dat zou je wel zeggen, aangezien het regelen in een "geregeltem Hochleistungsantrieb" alleen maar door een decoder kan gebeuren.
Aan de andere kant is de adviesprijs van de M?rklin 25.5 30 euro hoger en meestal betekent dat dat de M?rklin loc wel een decoder aan boord heeft en de Trix loc niet. Ik denk dat ze te haastig de M?rklin tekst hebben overgenomen en dat er geen decoder inzit. Onduidelijkeheid alom.

tufken

Hier nog even in het Nederlands:

De Trix: 22357  249,95 ? aanb. prijs

Voorbeeld: Serie 25.5 van de Belgische Spoorwegen (NMBS). Uitvoering met vijf frontseinen en slechts ??n dakpantograaf. Inzet: Reizigers- en goederentreinen.
Model: Tijdperk IV. Chassis en opbouw van metaalspuitgietwerk. Ombouwversie met realistische uitvoering van de zijventilatoren, correcte dakuitvoering en weergave van de tractie. Met ingebouwde 21-polige Digital-stekkerverbinding voor digitale decoder volgens NEM en geregelde hoogvermogenaandrijving. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Driepuntsfrontsein, met de rijrichting wisselend. Rood sluitsein afzonderlijk afschakelbaar. In het traditionele bedrijf is de lichtwisseling functioneel.Verlichting met warmwitte LED"s. Cabines met interieur. Metalen grepen en andere details gemonteerd. Koppelingen tegen frontschorten uitwisselbaar. Lengte over buffers 210 mm.


De M?rklin 37238:  279,95 ? aanb. prijs

Voorbeeld: Multifunctionele locomotief serie 25.5 van de Belgische Spoorwegen (NMBS). Uitvoering met vijf frontseinen en slechts een dakpantograaf.
Model: Ombouwversie met realistische uitvoering van de zijventilatoren, overeenkomstige dakuitvoering en tractie-aanduiding. Met Digital-decoder mfx, geregelde hoogvermogenaandrijving en extra functies. Frontseinen traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. 2 assen aangedreven. Antislipbanden. Verlichting met onderhoudsarme warmwitte LED"s. Cabines met interieur. Metalen grepen en andere details gemonteerd. Koppelingen tegen frontschorten verwisselbaar. Lengte over buffers 21,0 cm.

 Central
Unit Control
Unit Mobile
Station Central
Station
Frontsein ? ? ? ?
Sluitsein  ? ? ?
Tyfoon  ? ? ?
Directe regeling  ? ? ?

Highlights:

Realistische veranderingen aan het huis.
Nieuwe dakuitvoering met een eenbeenstroomafnemer.
Verlichting met warmwitte LED"s.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tufken


volgen hun beschrijving niet, ik zal eens in de documentatie kijken.
en ook geen geluid. want er staat:

Met ingebouwde 21-polige Digital-stekkerverbinding voor digitale decoder volgens NEM
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Brunel

citaat:
Geplaatst door tufken


volgen hun beschrijving niet, ik zal eens in de documentatie kijken.
en ook geen geluid. want er staat:

Met ingebouwde 21-polige Digital-stekkerverbinding voor digitale decoder volgens NEM



Soryy Tufken. Ik had mijn bericht verwijderd vanwege te veel slordigheden. Wilde het even opnieuw schrijven.

Ik vroeg dus onder andere of Tufken wist of er een decoder in de trix 25.5 kwam. Daar geeft Tufken dus keurig antwoord op. Hij denkt van niet en ik ook niet.
Ik hoop trouwens ook niet dat de tweerailloc 4 antislipbanden krijgt.

tom007

het ziet er een heel mooie locomotief uit. Ik weet nog niet dat ik hem ga kopen. Volgende maand komt de traxx van Ls models uit en deze heb ik besteld.