Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

Break302

citaat:
Geplaatst door nederbelg

Beste,

Is het ook mogelijk om een rangeerlicht apart te sturen?
??n van de onderste lichten.

dave[:D]



Dag Dave

Ik weet niet of dit een gebruikelijke licht schakeling is op deze loks, ik heb het persoonlijk nog nooit gezien.
Maar indien dit wel zou gebeuren of gebeurde, werd er gewoon een rode schijf voor een van de twee koplampen gestoken.
Om dit nu in model na te bootsen, is dit volgens mij zonder elektronische hulp middelen niet te doen.
Ook zal de verlichtings print zelf moeten aangepast worden.

Jos

mini-bs

Jos,
is er een mogelijkheid om die Lok beter te laten rijden?
Ik denk eraan om er een Gold decoder in te stoppen met een power 1 module. Goed idee ?

grtjs,
Randy
 

nederbelg

Jos,

bedankt voor te antwoorden, maar ik bedoelde ??n witte lamp te laten branden ipv een rode op ??n van de onderste lampen.(aan beide zijde tegelijk).
Tevens vraag ik me af wat F3 en F4 voor functie hebben die jij hebt doorgeven eerder in de topic.
Alles werkt toch gewoon met F0, F1 en F2?

grt dave

prulleman

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Jos,
is er een mogelijkheid om die Lok beter te laten rijden?
Ik denk eraan om er een Gold decoder in te stoppen met een power 1 module. Goed idee ?

grtjs,
Randy


Kijk eens in de Modelspoormagazine waarin de 25.5 werd voorgesteld. Daar staat een beschrijving in om hem om te bouwen naar een maxxonmotor. En geloof me, dan rijd ie heel goed. zelf heb ik er twee omgebouwd. een makkie[:)]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door prulleman
zelf heb ik er twee omgebouwd. een makkie[:)]



En jij hebt als Nickname " Prulleman"??? [8)]

Niet goed gekozen toen h?.[:D]

Break302

citaat:
Geplaatst door nederbelg

Jos,

bedankt voor te antwoorden, maar ik bedoelde ??n witte lamp te laten branden ipv een rode op ??n van de onderste lampen.(aan beide zijde tegelijk).
Tevens vraag ik me af wat F3 en F4 voor functie hebben die jij hebt doorgeven eerder in de topic.
Alles werkt toch gewoon met F0, F1 en F2?

grt dave



Dag Dave

Zoals hier al eens eerder vermeld.

De sluitlichten worden nu aangeschakeld met F1
De derde koplamp wordt uitgeschakeld met F2
Werkende front en sluitlichten kant post 2 F3 : voor trek duw dienst
Werkende front en sluitlichten kant post 1 F4 : voor trek duw dienst
Directe regeling F5
Rangeer snelheid F6

Voor het laten branden van 1 rode en 1 witte lamp moet zoals ik al zei, de licht print worden aangepast. Nu staan de beide witten of gele leds in serie, en dan gaat dat niet werken.

Jos


Break302

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Jos,
is er een mogelijkheid om die Lok beter te laten rijden?
Ik denk eraan om er een Gold decoder in te stoppen met een power 1 module. Goed idee ?

grtjs,
Randy





Dag Randy

Ik heb geen al te goede ervaring met Lens en M?rklin motors, ik vind het persoonlijk niet de beste kombinatie.
Ik heb hier even een voorbeeld van een 201/59 met een Solar motor.
Dit is de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing voor het vervangen van de M?rklin motors.
In de 22/23/25 serie is hij nog gemakkelijker in te bouwen, omdat de motor zo in het motor draaistel inpast zonder enige aanpassing daaraan.
Er moet alleen een beetje van het chassis afgedaan worden om het draaistel wat meer te laten draaien.
Dit kan desnoods met een slijpsteentje op een Dremel of dergelijks.
Het grootste voordeel wat je bij deze aandrijving hebt, is dat hij zonderproblemen kan gesleept worden door een minimum aan weerstand.
Dit is dus het ideaal om b.v.b een elektrische lok te laten slepen door een diesel of stoom lok. [:D]
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van een aangepaste 23.

Jos