Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

the_gold

Anarchy, Is dat een stukje touw tussen je Panto?

Anarchy

citaat:
Geplaatst door the_gold

Anarchy, Is dat een stukje touw tussen je Panto?



Ja ... Al mijn elektrisch materieel krijgt een dun draadje aan de panto zodat ze blijven rechtstaan. Ik vind het veel mooier dan dat hij plat ligt. Een rijdende e-loc moet met opgelaten stroomafnemer [:p][:D]

modelbaanHO

Blijkbaar zal het nog even duren (tot volgende week of zo) vooraleer mij Trix binnen zal zijn. Met de foto die Anarchy heeft geplaatst... Ik kijk er naar uit.

Ik ben trouwens de mening toegedaan van enkele andere mede-forum genoten: het belangrijkste is dat IK de loc mooi moet vinden. Afwijkingen t.o.v. het werkelijke model neem ik er dan wel bij.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

B-Modelbouw

Anarchy ik deel uw mening ... Ne Panto moet op staan, en om hem niet onnodig kwijt te spelen in een schaduwstation is de truk me de draad handig.

Is 't dunne visdraad of stiekem in de garendoos van vrouwlief gekropen [B)]???

Trouwens waar blijven de foto's van het TRIX-model (onderbroken streep)???

ronny-vdv

Eens kijken op het forum van onze zuiderburen.

Mooie foto's.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Anarchy ik deel uw mening ... Ne Panto moet op staan, en om hem niet onnodig kwijt te spelen in een schaduwstation is de truk me de draad handig.

Is 't dunne visdraad of stiekem in de garendoos van vrouwlief gekropen [B)]???

Trouwens waar blijven de foto's van het TRIX-model (onderbroken streep)???



Uit de garendoos [:p]

daniel

Speciaal voor U, Bert, een stuk van de Bergland Express van vorige jaar.





De stekkerdozen zijn van de Marklin loc [|)]

loco

Ik wil ook mijn bijdrage leveren aan deze discussie en stel enkele foto's ter beschikking.
Al deze foto's zijn genomen tussen 1981 en 1983
De foto's van de schildering met onderbroken lijn dateren van 15-05-1983
De foto's met doorlopende gele band dateren van 29-01-81 (Br Zuid) en 25-01/81 (Apen centraal)
De 2552 met trek duw waarschijnlijk van 12-08-82 (Antw Schijnpoort?)
De 2557 van 14-07-82 (Kontich)

Succes met jullie vergelijkende studies





















































(foutje verbeterd)

tufken

Wat een prachtige  foto's, ik wenste dat ik ze ook had.

Patrick
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Ludwig

Dat zijn inderdaad prachtige foto's [:)]
groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

Heel erg bedankt. Zoveel foto's over de oude benelux en de 25.5 met doorlopende lijn [:p] echt prachtig!

dgrr57

Bedankt voor het delen van uw prachtige foto's.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Bedankt voor het delen van uw prachtige foto's.



>>> inderdaad zeer mooie,scherpe ?n interresante foto's.
Ik denk dat er nog honderden van die foto's moeten zitten in allerhande priv? archieven.Zou het geen leuk idee zijn om die (bv in samenwerking met Metamedia) eens samen te brengen en uit te geven in een of ander boek?

Gerrit

the_gold

Tijdens het rijden gebruikte ik eens de signaaltoon, Maar deze bleek niet te werken, toen ik de loc liet stoppen bij me dan maakte hij het geluid van een draaiende stilstaande loc, Ik heb de boel afgesloten en weer opgestart en het geluid was weg en de signaal toon werkte terug. Ik heb deze gekocht zonder locsound, Op de doos staat wel een logo van een hoorn afgebeeld en er staat ook Mfx in een kader, wil dit zeggen dat er locsound in zit?
Op het eerste zicht als ik hem open doe zie ik geen speaker zitten, Maar wel een rond magneet achtig ding in metaalkkleur met zwart zit onder de decoder in de loc ingebouwd.


Ludwig

citaat:
Geplaatst door the_gold

Tijdens het rijden gebruikte ik eens de signaaltoon, Maar deze bleek niet te werken, toen ik de loc liet stoppen bij me dan maakte hij het geluid van een draaiende stilstaande loc, Ik heb de boel afgesloten en weer opgestart en het geluid was weg en de signaal toon werkte terug. Ik heb deze gekocht zonder locsound, Op de doos staat wel een logo van een hoorn afgebeeld en er staat ook Mfx in een kader, wil dit zeggen dat er locsound in zit?
Op het eerste zicht als ik hem open doe zie ik geen speaker zitten, Maar wel een rond magneet achtig ding in metaalkkleur met zwart zit onder de decoder in de loc ingebouwd.




Dit begrijp ik niet goed.
Het geluid van de hoorn is standaard voorzien,maar van andere geluiden in de loc is mij niets geweten.
Groeten
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2