Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Herschikking onderwerpen

Gestart door Gerolf, 12 juli 2008, 11:44:56 AM

Gerolf

Naar aanleiding van wat vragen van forumleden, en van eigen bedenkingen, is de admin-ploeg beginnen puzzelen en schuiven.
Het was de bedoeling om enkele onderwerp-categorie?n te vereenvoudigen, aanverwante rubrieken logischer bij elkaar te zetten, ...

Het resultaat:
- In het totaal 10 rubrieken minder
- Een nieuwe hoofdcategorie "Praktijk" met daarin enkele rubrieken uit andere categorie?n
- Binnen de categorie "Praktijk" een nieuwe rubriek op verzoek van de Kitbashers, Scratchbuilders, ...

Het zal misschien in 't begin wat zoeken worden voor de geroutineerde forumleden, maar we denken dat we jullie hiermee op termijn een dienst hebben bewezen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ach, als je rechts boven op het knopje "recente onderwerpen" klikt, heb je alles direct teruggevonden.
Ik had het nog geeneens door dat er iets veranderd was tot ik dit draadje las. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Bedankt Gerolf, het is nu beter overzichtiger [;)][:(]

Tom

Het is even wennen, maar het is uiteindelijk wel zeer overzichtelijk geworden.
Ik denk dat dit een positieve verandering is.
Een grote kuis is altijd wel eens nodig ook op een forum, bedankt admin's.  [;)]
Tom

Havoc

De herschikking valt best mee. Waarschijnlijk omdat het logisch en niet extreem is dat het ook niet opvalt en natuurlijk overkomt.

Ik vraag me wel af welke de 10 rubrieken minder zijn... Maar ik mis niks dus zo dat zal wel de reden zijn waarom ze opgekuisd zijn zeker. Ik begrijp enkel niet waarom de "recordpoging" is blijven staan. Die thread is van in 2004 gelocked. Of zijn er plannen om dat ooit terug van onder het stof te halen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc
...Ik begrijp enkel niet waarom de "recordpoging" is blijven staan...
Misplaatste nostalgie [:I] ? Nee, vergeten eigenlijk... dat draadje is nog te verhuizen...
De 10 "verdwenen" rubrieken: Vooral aparte hoofdingen voor ??n ondergeschikt topic, zoals enkele "dienstmededelingen" en "favoriet van het jaar 200X"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy


Stefan Appelmans

Er ontbreekt nog iets: Een post "Off topic"[:I]

Nee, niets zeggen, ik ben weg![:D]
stefan.

Gerolf

De 2 "recordpoging"-draadjes zijn intussen verplaatst naar een andere rubriek, de rubriek zelf is ook geschrapt.
@Stefan: het off-topic deel al gevonden? Heeft twee rubrieken: "Humor" en "babbelhoek"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

Ik kreeg gisteren mails van msmtmm.forum omdat mijn onderwerpen zijn verplaatst.
Dus er is wel degelijk een functie dat het automatisch versturen van emails mogelijk maakt. Kan deze dan niet gebruikt worden om een bericht te sturen als er gereageerd is op een onderwerp?
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

Even "gegrasduind" in de opties, en niks kunnen vinden.
Het "verhuizen" van een topic wordt automatisch gemeld aan de maker van het topic, maar daarmee lijkt de kous af.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Al met al is er niet zo gek veel veranderd.
Persoonlijk vind ik een paar dingen onlogisch maar het stoort me totaal niet.
Zo zou koppelingen en mallen gioeten kunnen in het kopje algemene vragen, aangezien die 2 specifieke onderdelen zijn, en de kopjes eigenlijk verzamelnamen zijn.
Digitaal zou in het algemene kopje van electronica kunnen verhuizen.
Ook al zijn dit specifieke onderdelen waar veel vraag naar is en kan ik me de gedachtegang voorstellen van de mods dat je ze daarom apart moet vermelden.
Maar dan zijn er nog veel meer onderdelen die je apart zou kunnen vermelden en zou je een apart hoofdstukje moeten hebben met praktijk en dan alle kopje apart en zou FAQ en vragen kunnen verdwijnen.

Nogmaals, het stoort me niet, ik kon onderdelen goed vinden in he oude forum, maar kan ze nu net zo goed of net zo slecht vinden.
Ik denk als je het echt anders wil, dat je naar een hele ander soort forum moeten gaan qua opbouw (technische opbouw van forum).
Dat dat lastig is omdat je waarschijnlijk niet alle berichten van het huidige forum 1 op 1 over kan nemen naar een nieuwe opzet.
Dus laat maar lekker zo, wat goed is moet je niet teveel veranderen [:D]
Mvg Marty

Decapod

Dat ziet er plots allemaal overzichtelijker en logischer uit. 'Schoon' werk mannen! Thx.
Misschien nog een ideetje: zou er in praktijk ook geen plaats kunnen gemaakt worden voor een rubriek 'scenery', waar zowat alles als gebouwen, waterpartijen, bomen, struiken, enz. in terecht kan? Vragen van dat soort staan nu verspreid in 'FAQ', 'Het forum zelf' en 'Algemene praktijkvragen' ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Gerolf

Alles kan beter, ongetwijfeld!

Het probleem ligt er in dat, wanneer we een meer logische indeling binnen "praktijk" zouden doen (bvb onderbouw, elektro, rails, materieel, scenerybouw, schilderen en verweren, ...) - ik noem maar wat - zowat alle aanverwante topics zouden moeten herschikt worden, en dat zijn er intussen duizenden...
We hebben daarom gekozen om met een niet al te grote inspanning iets meer logica en overzicht te verkrijgen.

Misschien ooit ... als we eens v??l tijd hebben ... [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
Misschien ooit ... als we eens v??l tijd hebben ...


Geen nood, daar hebben we nu ook een rubriek voor [:D]
Met vakantie voor onbepaalde duur.