Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

profiel

Gestart door stoomloc, 11 juli 2008, 19:14:15 PM

stoomloc

Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag maar het profiel hier bij modelspoorforum ingegeven is dit enkel te raadplegen in dit forum ?

Mvg

Wim


Jurgen

Alles wat je op het forum plaatst kan gelezen worden. Ook door niet leden.
Datgene wat je in je profiel plaatst kan enkel door leden zelf geraadpleegd worden.

Als iemand nu zichzelf lid maakt speciaal om je profiel te lezen zoals bij mij een keertje gebeurd is, tja, daar valt waarschijnlijk weinig aan te doen.
Bij mij was het toen een meisje dat een vraag wou stellen ivm secretariaatswerk in een school. Zij wou dit graag zelf gaan doen en heeft zichzelf lid gemaakt om mijn e-mail adres te kunnen lezen. [}:)] Verder heeft ze mij eigenlijk niets meer gevraagd. We hebben wel eens gepraat via MSN, maar ik denk dat ik nu geblokkeerd ben bij haar ofzo. Ik zie haar niet meer online.

Afin, om maar te zeggen dat als men iets wil weten over iemand, dat er altijd wel een omweg is om de informatie te bekomen.
Als je echt onvindbaar wil zijn en blijven zal je ergens in een kartonnen doos onder een brug moeten gaan wonen. En dan nog...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Misbruiken mogen altijd gemeld worden aan Tony, Gerolf of mezelf.

Ik frons ook wel eens de wenkbrouwen als ik een meisjesnaam zie opduiken bij de aanvraag, maar het is niet steeds vals. Onlangs was er een mevrouw die een vraag wou stellen over een defecte M?rklin-loc van haar zoontje... gelukkig heb ik die niet geweigerd op basis van haar naam.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Sinds leden zich via een admin moeten aanmelden zijn er een stuk minder misbruiken.
Het geeft wel meer admin-werk (Luc doet daar het meeste van) maar het scheelt een stuk aan "verontreiniging" en kuiswerk achteraf.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ach, ik vond het niet erg dat ze mij aansprak hoor.
Haar ambitie was om in Playboy te komen. Toen ik haar profiel bekeek van MSN waar ook foto's stonden, wel euh... Het gaat lukken. [:D]
Dit wou ze dan wel doen naast het secretariaatswerk dat ik hierboven al vermeldde.
Zo'n mensen mogen mij altijd misbruiken. [:D]

Maar als er nu iemand moest dreigmails beginnen sturen, dan zijn jullie de eerste die er iets van horen. De hijgmails hou ik voor mezelf. [:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

... De hijgmails hou ik voor mezelf. [:p]

Ego?st ! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomloc

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Alles wat je op het forum plaatst kan gelezen worden. Ook door niet leden.
Datgene wat je in je profiel plaatst kan enkel door leden zelf geraadpleegd worden.



Dat de leden van dit forum mijn profiel kunnen raadplegen daar heb ik geen probleem mee.
Ik vraag me af hoe het komt dat als ik mijn naam op google ingeef dat mijn profiel van het modelspoormagazine forum daar ook te lezen is ?(toevallig op uitgekomen)

groeten
Wim

Havoc

citaat:
Ik vraag me af hoe het komt dat als ik mijn naam op google ingeef dat mijn profiel van het modelspoormagazine forum daar ook te lezen is ?


Dat is inderdaad heel eigenaardig en zou -dacht ik- toch niet de bedoeling zijn. Zelf heb ik wel al gezien dat als je op google zoekt je soms het edit venster van een oude post krijgt. Dat lijkt me ook niet correct dat dat kan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Dat heb ik ook al gemerkt ... merkwaardig. De zoekrobots omzeilen blijkbaar een en ander...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Bij stoomloc "Wim" is het zo dat je een link vindt naar het draadje "profiel" en dat is natuurlijk openbaar. Daar kunnen zoekrobots bij komen. Je kan natuurlijk je naam daar verwijderen, maar dan ontkom je niet aan de zoekrobotos, want als je mijn naam zoekt ... dan kom je terecht in een ander draadje waar Gerolf schrijft : "Luc Dooms heeft me net een mailtje gestuurd...". [;)]

We zijn gewoon nergens meer veilig !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

Is deze ophef niet wat overdreven.
Wat staat er nu in je profiel.
je naam ,je woonplaats,het land,je leeftijd
Weing gevaarlijke gegevens zou ik denken.
In elk telefoonboek staan meer gegevens en daar maalt bijna niemand om.
Internet heeft een waas van list, bedreiging en bedrog om zich heen.
Soms waar natuurlijk.
Maar geloof mij,wie echt slecht wil kan zonder al te veel moeite aan al je gegevens komen,ook de gevoelige.
wim

Jurgen

Even een quote uit mijn eerste bericht:

citaat:
Als je echt onvindbaar wil zijn en blijven zal je ergens in een kartonnen doos onder een brug moeten gaan wonen. En dan nog...


Het is zoals ik zeg, als iemand je echt wil vinden, dan zal men je ook vinden.

Ik heb ook al draadjes van mezelf gevonden op internet. Niet alleen van het Modelspoorforum, maar van alles waar ik ooit iets gepost heb. Meestal moet je dan wel ver zoeken in de zoekresultaten, maar je mag steeds gerust zijn dat er wel iets te vinden is.

Wakker liggen ga ik niet doen, maar ik ben wel voorzichtig in wat ik op het internet zwier. Zo zal ik nooit mijn exacte woonplaats vrijgeven of wanneer ik op vakantie vertrek.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.