Watertoren in plasticcard

Gestart door adrievans, 09 juli 2008, 15:45:02 PM

loebaske

Is er ondertussen al een vervolg.....[:D][:D]

adrievans

Geduld,Door het vele overwerken [xx(] weinig fut om iets te doen.
Wat ik wel gedaan heb is niet het vermelden waard.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Muchos problemos,[:(!][:(][xx(]
Voor mijn toren moet ik het steensverband aanleggen zoals op de foto.
Maar tijdens het snijden kwam ik er achter dat de slaters card een soort van ruitvormig is zodat ik niet recht op elkaar kan aansluiten.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erik de noorman

Gewoon versnijden tot een mooie rechthoek.


Erik

Gerolf

Ik heb ook gemerkt dat het steenverband bij slaters niet altijd perfect haaks loopt. Vaak valt dit niet op in een uiteindelijk bouwsel.
Als het ?cht haaks moet zijn: deze plaatjes zijn zo dun dat je wel wat kan "trekken" bij het vastlijmen op hun ondergrond.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Gerolf, dat kan inderdaad een oplossing zijn.
Maar dan zit je wel met een bobbel in je muur.


Groetjes,

David

Gerolf

Ik vermoed dat, als je ze wat verwarmt - dit "bobbelvrij" te doen is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Het is niet gelukt met het verwarmen,zowel met haardroger als met heet water,dus ik laat de real life architectonische details maar voor wat ze zijn.[:(]
Ik heb dus maar voor de makkelijke weg gekozen.[^]

edit:onder de raampjes moet nog een afwerking komen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Project ligt stil wegens verbouwing treintafel en omdat ik nog steeds baal van die slaters card.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door adrievans
Project ligt stil wegens verbouwing treintafel en omdat ik nog steeds baal van die slaters card.
Allez man [:0] Je hebt schuin oplopende ribben aan je watertoren -> wie ziet het dan dat je steens verband een beetje scheef loopt?
Plaats je steenimitatie mooi horizontaal, de "een tikje schuine" vertikale voegen ziet geen mens.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Ik heb nieuwe platen bestelt,dus wacht ik die eerst af,anders ga ik volgens jou (gerolf) "systeem" verder.
Misschien moeten we eens met marklinrijder afspreken voor productiewerk.[:D]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans



Alle steentjes zijn geplaatst,nu nog verven + voegen,daarna de watertank bouwen.[:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

ERVIN

Ik vindt het prachtig hoor, erg indrukwekkend, laat mij zeggen dat dit een serieuse blikvanger is als die ??nmaal een vast plaatsje heeft gekregen op je baan.[;)]

MARKLINRIJDER

Prachtig werk.  Alleen is het jammer dat je die ramen daar op die manier inzet.  Ik denk dat je dat nooit weggewerkt krijgt.

Als je me de maten kan doorgeven dan wil ik hem ook wel digitaliseren. Met uitgesneden ramen.[;)]

Je ziet maar.

Groetjes,

David

adrievans

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Prachtig werk.  Alleen is het jammer dat je die ramen daar op die manier inzet.  Ik denk dat je dat nooit weggewerkt krijgt.

Als je me de maten kan doorgeven dan wil ik hem ook wel digitaliseren. Met uitgesneden ramen.[;)]

Je ziet maar.

Groetjes,

David


David het middenstuk is van rechtopstaande stenen,ik heb je ook een mail gestuurd.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.