Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Watertoren in plasticcard

Gestart door adrievans, 09 juli 2008, 15:45:02 PM

Decapod

WOW prachtig [:0]!
Btw: hoe ga je met zoiets tewerk eigenlijk (wel off-topic hier; misschien beter voor een ander nieuw draadje?)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Decapod

WOW prachtig [:0]!
Btw: hoe ga je met zoiets tewerk eigenlijk (wel off-topic hier; misschien beter voor een ander nieuw draadje?)

Daar ben ik ook wel in ge?nteresseerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door adrievans


Na een middag snijden en plakken.

Knap, vooral die scharnieren zijn goed gevonden. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

"Off topic" Voor de intreseerde bouwers....styreenplaten van 0.3 en 0.5m/m op 1m X 70cm zijn verkrijgbaar tijdens de forummeeting op 11okt. in Gent. en voor degene die niet kunnen wachten, stuur me dan een mailke....

adrievans

Doomslu,
De scharnieren zijn gewoon stukjes regenpijp van ongeveer plusminus de goede diameter uit de rommeldoos.(oftewel ik vond ze er wel bij passen)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

Die scharniertjes had ik ook gezien. Ze zorgen voor "net dat ietsje meer", waardoor je deuren mooier overkomen.
Simpel van wat afvalstyreen ... knap! [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het zijn de details die het hem doen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Moet je de geverfde versie nog eens zien!!
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

doomslu

citaat:
Geplaatst door adrievans

Moet je de geverfde versie nog eens zien!!

Laat maar komen ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans


Zoals beloofd,een begin gemaakt met de afwerking.
Eerst een paar dagen uitrusten in de Harz,daarna gaan we weer verder.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

doomslu

Knap werk. Dat is modelbouw ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Valt wel mee hoor,er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in.
Kijk maar eens naar de zijmuur onderaan.[:(]
Maar voor een eerste bouwsel ben ik best tevreden.[^]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

prulleman

ik wil niet negatief zijn, maar je bent de centers boven de deuren vergeten[}:)] [}:)]zo gaat je bouwsel instorten[B)] kun je nog snel bijmaken met wat evergreen. Voor de rest mooi gebouwd[:p]

adrievans

citaat:
Geplaatst door prulleman

ik wil niet negatief zijn, maar je bent de centers boven de deuren vergeten[}:)] [}:)]zo gaat je bouwsel instorten[B)] kun je nog snel bijmaken met wat evergreen. Voor de rest mooi gebouwd[:p]



Ik heb dit huisje als voorbeeld en daar zie ik inderdaad duidelijke centers(Gewerkt via andere foto.)
Ga ik nog bijmaken dus.
Verder is ieder commentaar(pos of neg) welkom.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

citaat:
Geplaatst door prulleman

ik wil niet negatief zijn, maar je bent de centers boven de deuren vergeten[}:)] [}:)]zo gaat je bouwsel instorten[B)] kun je nog snel bijmaken met wat evergreen. Voor de rest mooi gebouwd[:p]


Rollagen (zo heten die stenen op hun zijkant boven een raam of deur) zijn niet nodig bij de moderne gebouwen.
Bij de huidige gebouwen worden de gevelstenen ondersteund door een stalen L-profiel dat achter de gevelsteen zit en vasthangt aan de betonbalk in de binnenmuur.
Bij oudere gebouwen werden de rollagen toegepast omdat er nog geen betaalbare manier was om het staal te beschermen tegen corrossie (nu met warm-galvanisatie).
Bij de zeer oude gebouwen vinden we ze terug met een kromming naar boven toe (op-zeeg), waardoor het metselwerk als een drukboog werkt.
Op de foto zie je een andere oplossing voor de drukboog door de stenen in een waaiervorm te metsen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.