Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

roco startset

Gestart door tom007, 01 juli 2008, 07:59:09 AM

tom007

Ik ben van plan om een roco startset te kopen met de multimaus. En dan een treinbaan te maken in rails van roco. Zit in die startset al een DCC locomotief in? Als ik DC locomotieven koop en ik bouw zelf een decoder in. Welke kenmerken moet ik kijken? Hoe progameer ik een DCC decoder in een adres waar de locomotief kan rijden?


vriendelijke groeten

conducteur

ik laat dat altijd over aan mijn vakhandelaar,decoders inbouwen en andere reparaties,als je vakhandelaar dat doet krijg je er garantie bij,als je dat zelf doet niet!

ik denk overigens wel dat er in een digitale start set al een loc zit met een decoder erin.

-je vakhandelaar zal je wel graag verder helpen bij het kiezen van de geschiktste decoder.

-ik rijd met marklin,dus ik weet niet zoveel van die multimaus af,maar als deze programmeerbaar is dan zal dat in de handleiding staat,ook in een boekje bij de decoder zit er een boekje,met de registers,met een uitleg waar je naar believen kan gaan instellen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

In een startset met Multimaus zit uiteraard een loc met decoder. Anders heb je er niks aan. En in een startset zitten (bijna) altijd ook rails.
Haal anders eerst eens bij je handelaar de Roco catalogus. Die is gratis. Daarin kun je precies zien wat er allemaal in zo'n set zit.
Hoe je het moet programmeren, dat staat allemaal in het boekje dat ook in de startset zit.

tufken


In de startsets van Roco zit altijd minstens een ovaal met sporen waar je direct op kan rijden.

Sommige hebben ook een wissel met uitwijkspoor.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


jacques timmermans