Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M4 new look

Gestart door 2HLE27FMS, 29 juni 2008, 14:32:19 PM

BD1701

Van mij mogen ze alle verschillende rijtuigen van de reeks M4 terug uitbrengen in model, maar dan uiteraard wel meer afgewerkt dan de reeds uitgebrachte M4-rijtuigen van Lima en Os.Kar. Met nog meer details op de rijtuigen, kabeltjes enz....
De vraag is uiteraard welke firma zal het initiatief nemen?
 

Anarchy

Dit is iets voor LSM [:)] Moesten zijn deze aankondigen zou ik al zeer blij zijn. Of dat nu binnen 3 of 5 jaar is dat maakt nu niet veel uit. Ik wil gewoon weten of ze er komen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door BD1701

Van mij mogen ze alle verschillende rijtuigen van de reeks M4 terug uitbrengen in model, maar dan uiteraard wel meer afgewerkt dan de reeds uitgebrachte M4-rijtuigen van Lima en Os.Kar. Met nog meer details op de rijtuigen, kabeltjes enz....
De vraag is uiteraard welke firma zal het initiatief nemen?



Kijk, ze zijn nog niet eens opnieuw uitgebracht en ze zijn al niet goed genoeg. [}:)] Niet persoonlijk opnemen h?.

Voor mij waren de Lima's en Os.Kars prima afgewerkt. Al die fijne dingetjes zorgen er alleen maar voor dat je je modellen amper durft aanraken.
Bij de minste botsing op de baan vliegen de stukken er af, meestal zelfs (bijna) onherstelbaar omdat ze meegegoten zijn in de kap.
Detaillering is goed, maar het moet voor mij ook niet overdreven worden. Zolang de prijs maar meevalt en dat is bij de Os.Kars nu niet meteen het geval. [xx(]

Afin, voor mij mogen de M4'en er terug komen, maar niet te snel. Laat dit ook maar gespreid gaan over enkele jaren en niet alles in 1 keer zoals LS doet. Zoals Roco het doet vind ik het perfect.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Afin, voor mij mogen de M4'en er terug komen, maar niet te snel. Laat dit ook maar gespreid gaan over enkele jaren.


en waarom eens niet een merk die de M4'en in hun vast programma opneemt. nu zijn het altijd eenmalige producties en dit past niet altijd voor de portemonee..
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Afin, voor mij mogen de M4'en er terug komen, maar niet te snel. Laat dit ook maar gespreid gaan over enkele jaren.


en waarom eens niet een merk die de M4'en in hun vast programma opneemt. nu zijn het altijd eenmalige producties en dit past niet altijd voor de portemonee..




Tja, Roco maakt nu opnieuw de I6 rijtuigen in een beperkte oplage. Maar deze rijtuigen zijn wel voor het eerst geproduceerd geweest ergens eind jaren 80.
Als LS dit nu ook eens zou doen, dan zouden er al meteen een heel pak meer mensen hun rijtuigen kunnen kopen. Men zou dit ook niet meteen allemaal tegelijk mogen aankondigen. Kondig aan wat je dit jaar produceert en ook dit jaar op de markt gooit. Datgene wat je in de toekomst, binnen 3 of 4 jaar dus, wil produceren moet je nu nog niet vermelden. Dat zorgt alleen maar voor ongeduld bij de mensen die die modellen willen kopen.
Daarom dat ik zeg dat Roco het eigenlijk goed aanpakt.
Ook M?rklin doet dit op dezelfde manier, maar zij werken dan weer op een andere lengteschaal voor hun rijtuigen (op enkele uitzonderingen na) en dit misstaat naast de rijtuigen op 1:87. Alleen hun goederenwagens en locs interesseren me nog. Spijtig is wel dat ze van hun goederenwagens niet meer (nummer)varianten produceren zoals men dit bij Roco doet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jurgen schreef:

citaat:
Kondig aan wat je dit jaar produceert en ook dit jaar op de markt gooit. Datgene wat je in de toekomst, binnen 3 of 4 jaar dus, wil produceren moet je nu nog niet vermelden. Dat zorgt alleen maar voor ongeduld bij de mensen die die modellen willen kopen


Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het gevolg is dat we nu met 3 dezelfde Ram stellen zitten (Roco-M?/Tr en Railtop/LS)
Laat ze maar op voorhand aankondigen maar dat ze dan AUB een levertijd zeggen en die RESPEKTEREN[:0][:0][:0] en niet zoals LSM nu met die reeks 15 doet "uitstellen, uitstellen en nog eens uitstellen". Feit is dat de meesten nu al het model van Olaerts hebben (dat trouwens moeilijk te verbeteren zal zijn)
Met vriendelijke groeten
Peter

2HLE27FMS

Hello de vrienden,ik heb deze peiling gelanceerd over de 2 forums en ik heb met de verantwoordelijken voor alle spoorwegclubs van Belgi? contact opgenomen,ik word een beetje verbaasd want er zijn zeer weinig voorstander antwoorden van de heruitgave van M4 new look,men zal later zien[;)]
Jean-Luc



loebaske

Vanuit GRA is er belangstelling in beide versies van de M4 dus een 5tal sets van de vier (zoals vroeger bij Lima)
En als het kan geen LS modellen want anders gaan ze weer een pak geld kosten en men gaat het weer niet kopen.
Groetjes

itchy

Hello,
Oud draadje opgepikt over de M4 modellen, even een concrete vraag: weet iemand of de rijtuigen in de M4 set van Lima (nummer 149881) voorzien zijn van nem koppelinghouders? Alvast dank,
Steven

PS: nog eentje: werden tijdens de modernisatieperiode gemengde stammen ingezet met new look en bordeaux rijtuigen??
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

modeltreinbart

Op je eerste vraag kan ik je al een Ja antwoorden. de M4 rijtuigen van lima zijn voorzien van nem schacht . Op je 2de vraag kan ik je heelaas geen antwoord geven.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

itchy

Bedankt dat is al goed nieuws!

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Op je eerste vraag kan ik je al een Ja antwoorden. de M4 rijtuigen van lima zijn voorzien van nem schacht . Op je 2de vraag kan ik je heelaas geen antwoord geven.


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

citaat:
Geplaatst door itchy

Hello,
PS: nog eentje: werden tijdens de modernisatieperiode gemengde stammen ingezet met new look en bordeaux rijtuigen??


Neen, geen gemengde rammen.  De bordeaux rijtuigen beschikten over een 12-polige stekker, de new looks een 18-polige stekker.  Daardoor konden ze niet samen ingezet worden.

conducteur

Ik ben content hoor nu ik mijn lima bordaux m4 heb. (1 1ste klas+4 2de klas)
Wat bedoel je met die 12 of 18 polige stekker?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Die stekkers dienen om signalen door te geven, bv collectief sluiten van de deuren, aansteken van de verlichting, sono (omroepinstallatie) ...  Kunt het wat vergelijken met de stekker van een aanhangwagen die je inplugt in je auto.

Binco

voor mij 6m4 rijtuigen + 1 stuurstandrijtuig bordeau!!!
laat ze maar komen[:D]