KPF-zeller rollenbank

Gestart door Roderik, 28 juni 2008, 23:55:24 PM

Roderik

Dag iedereen,

Ik ben van plan om een rollenbank (schaal N maar da's niet echt belangrijk) aan te schaffen van KPF-zeller. Heeft iemand zo'n bank? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Hieronder een fotootje.

imghttp://www.kpf-zeller.de/catalog/images/n1.JPG/img

Alvast bedankt.
Always be modelling!

ERVIN

Hoi Roderik, ik heb ze al eens aan het werk gezien bij Tufken, ik moet zeggen, een mooi ding hoor, en het werkt perfect.[;)]

Gezien de groote van mijn baan heb ik ze zelf niet echt nodig, ik kan mijn locs hier rustig op mijn baan laten roderen.

treinliefde

Hallo,

Ik heb die ook bij Tufken gekocht en die werkt zeer goed, hij doet trouwens de verdeling in de Benelux van KPF-Zeller.

http://www.modeltrein-paradise.be/02b8ff990911dd704/042fb3997d1400402/042fb39a37147a99f/index.php

conducteur

wat is dat eigenlijk,een rollenbank?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

nick_9450

Een rollenbank is voor verschillende doeleinden bruikbaar.
Bij ons in de club werd die met de opendeur gebruik om de klant zen loc te laten testen.
Deze kan ook gebruik worden door mensen die geen baan thuis hebben en hun materiaal toch af en toe is te laten rijden of een nieuwe aanwinst in te rijden ( zoals erwin zei te "roderen" )

of er nog doel einden voor zijn weet ik zelf bepaald niet maar daarom ben je hier he om te leren.

grtz nick


Anarchy

citaat:
Geplaatst door nick_9450

Een rollenbank is voor verschillende doeleinden bruikbaar.
Bij ons in de club werd die met de opendeur gebruik om de klant zen loc te laten testen.
Deze kan ook gebruik worden door mensen die geen baan thuis hebben en hun materiaal toch af en toe is te laten rijden of een nieuwe aanwinst in te rijden ( zoals erwin zei te "roderen" )

of er nog doel einden voor zijn weet ik zelf bepaald niet maar daarom ben je hier he om te leren.

grtz nick





Om de decoder in te stellen en verschillende instellingen te testen misschien.

Roderik

Aangezien mijn baan geen doorrij-mogelijkheden heeft, kan ik een loc niet gedurende een tijdje laten lopen. Ook voor een nauwgezette controle zonder kap vind ik een rollendbank best handig.
Always be modelling!

janjozef

Is eigenlijk echt bruikbaar voor onderhoud en herstelling, zelf deze met een punt to punt baan kan z'n locs inrijden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railman56

ik heb ook zo een gekocht voor HO-modellen
werkt prima en ik heb geen spijt van de aankoop
is geschikt voor allerlei doeleinden zoals testen, inrijden, onderhoud enz....
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

SuSke

Moet (kan) ik er nog meer over vertellen.[8D]

Gewoon een goed stuk gereedschap dat eigenlijk niet mag ontbreken in de onderhoudswerkplaats. [;)]

Aanschaffen dus, en gebruiken.[:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Roderik

citaat:
Geplaatst door SuSke

Moet (kan) ik er nog meer over vertellen.[8D]

Gewoon een goed stuk gereedschap dat eigenlijk niet mag ontbreken in de onderhoudswerkplaats. [;)]

Aanschaffen dus, en gebruiken.[:D]



Voila! Meer moest ik niet horen.
Always be modelling!