Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Jozef

#120
Hallo,

Ik persoonlijk had ook liever NIET die beperkte oplages; maar helaas het zal er niet op verbeteren vrees ik.
Het is trouwens NIET alleen LS models
Neem bvb Roco ... veel bolle neuzen waren beperkt verkrijgbaar.
zelfs de reeks 62 veel uitvoeringen moeten missen.
Fleischmann doet dit ook, een 15 jaar geleden terug brachten ze een stoomlok uit (was verkrijgbaar bij intekening in het Speelgoed museum in mechelen. Ga deze maar is zoeken nu !
Marklin doet niets anders bijna enzzzz...

Dus niet alleen LS doet dit, ik wil zeker deze werkwijze niet verdedingen , in tegendeel ik had het ook liever anders.
En meer gespreide leveringen zou veeeel aangenamer zijn.

DECEMBER duur voor onze hobby ! [:)]

Veel treinplezier nog deze maand, Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

the_gold

#121
Ik ga snel mijne 27 met MUX koppeling bestellen, Weet iemand het catalogusnummer hiervan? omdat ze niet meer staan op tufken zijn site.

grt

tufken

#122
12067  DC
12567  AC

NMBS .. E-loc 2736 blauw, MUX zonder automatische koppeling
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


the_gold

#123
Mercitjes ;) Ik ga toch kiezen voor een zonder Mux koppelingen, eigenlijk is dat toch niet echt nodig om met M6 te rijden aleen in trek en duw.

mvdr1

#124
Hallo

Vanmiddag in Sijsele mijn 2703 afgehaald : een prachtig stuk.
Prijs/kwaliteit : onklopbaar.
Wanneer je weet in welke relatief kleine oplages LS Models gemaakt worden, dan kan ik enkel zeggen : hoed af om zo'n mooie modellen te kunnen leveren aan zulke prijs ! Andere klassieke fabricanten (Roco, Fleischmann, Bachmann groep, etc) vragen meer voor machines die ze in oplagen kunnen verkopen die in een factor 1000 of soms nog veel meer geproduceerd worden.

Bedankt LS Models / 't Is een Belgisch model, 't is prachtig afgewerkt, 't rijdt perfect en 't is nog betaalbaar op de koop toe !
Laat ze maar allemaal zagen en zeuren, al die nietjestellers. Ik bewonder je voor je moed en inzet om nog het financieel risico aan te durven om zoiets op de markt te brengen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan ...

Ik blijf in ieder geval je modellen kopen, zelfs indien ik "het risico" loop om te moeten voorbestellen ... (maar mijn winkelier heeft nog nooit geprotesteerd als ik alsnog een besteld model uiteindelijk toch liever niet kocht) En een voorschot heb ik in Sijsele nog nooit moeten betalen. Dat mag ook eens benadrukt worden: niettegenstaande al dat gezeur, zijn er toch nog altijd winkeliers die de term "service" hoog in de vaandel dragen. En zo zijn er nog enkele in Belgi?.

Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat de echte liefhebbers deze mensen niet in de steek zullen laten, ook niet in "de moeilijke economische tijden" die zich melden en meer en meer laten voelen. Koop nieuwe dingen in Belgi? en niet op Ebay ....
Wees solidair met de belgische handelaars. Want zonder belgische handelaars, geen belgische initiatieven en nog minder belgische modellen !

Groetjes
[:)][^][:)][:p][:p][:p]

Marc



Doe zo voort !

Groetjes

Marc
SNCB-SBB fan

prulleman

#125
Ik heb mijn 2103 en 2748 ook afgehaald. Net als met de 15' ben ik zeer tevreden. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Er mogen nog modellen volgen, ik koop ze ( als ze in mijn collectie passen tenminste). Als je ziet dat de 25.5 van trix duurder is en dan nog met zo een oubollige aandrijving... geef me dan maar LSM[:p]

Rochevalien

#126
CiteerGeplaatst door mvdr1

Hallo

Vanmiddag in Sijsele mijn 2703 afgehaald : een prachtig stuk.
Prijs/kwaliteit : onklopbaar.
Wanneer je weet in welke relatief kleine oplages LS Models gemaakt worden, dan kan ik enkel zeggen : hoed af om zo'n mooie modellen te kunnen leveren aan zulke prijs ! Andere klassieke fabricanten (Roco, Fleischmann, Bachmann groep, etc) vragen meer voor machines die ze in oplagen kunnen verkopen die in een factor 1000 of soms nog veel meer geproduceerd worden.

Bedankt LS Models / 't Is een Belgisch model, 't is prachtig afgewerkt, 't rijdt perfect en 't is nog betaalbaar op de koop toe !
Laat ze maar allemaal zagen en zeuren, al die nietjestellers. Ik bewonder je voor je moed en inzet om nog het financieel risico aan te durven om zoiets op de markt te brengen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan ...

Ik blijf in ieder geval je modellen kopen, zelfs indien ik "het risico" loop om te moeten voorbestellen ... (maar mijn winkelier heeft nog nooit geprotesteerd als ik alsnog een besteld model uiteindelijk toch liever niet kocht) En een voorschot heb ik in Sijsele nog nooit moeten betalen. Dat mag ook eens benadrukt worden: niettegenstaande al dat gezeur, zijn er toch nog altijd winkeliers die de term "service" hoog in de vaandel dragen. En zo zijn er nog enkele in Belgi?.

Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat de echte liefhebbers deze mensen niet in de steek zullen laten, ook niet in "de moeilijke economische tijden" die zich melden en meer en meer laten voelen. Koop nieuwe dingen in Belgi? en niet op Ebay ....
Wees solidair met de belgische handelaars. Want zonder belgische handelaars, geen belgische initiatieven en nog minder belgische modellen !

Groetjes
[:)][^][:)][:p][:p][:p]

Marc

>>>  zeg eens gastje,het is niet omdat we hier onze mening te kennen geven dat we aan het zagen of het zeuren zijn .als je daar niet tegen kunt blijf dan aub weg van dit forum[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]




Fretbol

#127
Geeft Marc hier dan ook niet gewoon zijn mening ??? [;)]

Fretbol

mvdr1

#128
Beste Rochevalien

Mag ik ook geen mening hebben misschien ?

Mogen een model, fabrikant of handelaar ook eens geen positieve kritiek krijgen wanneer je echt tevreden bent en een goed gevoel hebt na je aankoop van een locje ?

Of moet het misschien perse altijd negatief zijn omdat dit "stoer" is ?

Er is toch nog altijd iets als een vrije meningsuiting of niet ?

Je kunt me toch moeilijk verwijten dat ik blij ben dat er belgen zijn die er voor zorgen dat ik mooi belgisch materiaal kan kopen omdat ik graag belgisch materiaal op mijn gelijkstroom baan zie rijden .....

25 jaar geleden kon ik bij M?rklin kiezen tussen een ouderwetse NOHAB en een mooie type 16, beiden in wisselstroom. En ja, Fleischmann maakte (nog steeds) ook een hele mooie belgische NOHAB. En bij ROCO had je welgeteld 1 model in gelijkstroom: een type 59, indien leverbaar. Heb je misschien heimwee naar die "goede oude tijd" ???? Dat is je volste recht, maar ik verkies toch de luxe van het huidige aanbod, al staat er soms eens een cijfertje teveel naar links of rechts afgedrukt of koos de fabrikant een nummer dat in werkelijkheid slechts 3 maanden rondreed (150004)....
Kritiek is toch zo makkelijk.

Zonder rancune

Marc
[B)][:)][:)]



SNCB-SBB fan

conducteur

#129
RR (Rustig Roche[:D])
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

#130
@mvdr1 , het is je volste recht om je tevredenheid uit te drukken over een bepaalde loc(fabrikant), ook ik deel je mening volkomen, als je de afwerkingsgraad bekijkt van deze loc (21-27) en al de andere locs en rijtuigen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen, en ook de prijs valt in dit geval reuze mee, dus zagen en zeuren kan ik dat niet noemen, en ik zie dus absoluut geen reden waarom je hier weg zou moeten blijven??

Kritiek geven kan en mag, fouten zal je altijd wel vinden, maar sommige hebben het moeilijk met positieve commentaar, en dat is en blijft een jammerlijk gebeuren.[V]

n/a

#131
Mijn mening?
Nauwelijks mooier dan de Lima, op het onderstel na.
Het kon ook nauwelijks beter, voor zijn tijd was die Lima onklopbaar.
Nog een mening?
mvdr maakt hier gewoon REKLAME VOOR EEN WINKEL !!
Heren administratoren? Alleee, bougeren mannekes!

erik50

#132
Nu begrijp ik het ook niet meer goed.
Eerst wordt er een volgens mij terechte kritiek gegeven over de beperkte oplage strategie die door sommige fabrikanten wordt gevoerd, en plotseling gaat het over de prijs/ kwaliteit verhouding.
Niemand maar ook niemand heb ik hier zien klagen over het model op zich.
Zelfs niet door de mensen die het meest kritiek hebben over de beperkte oplages.
Zit hier dan zoals iemand zegt een verkoper achter?
Spijtig dan want daar dient forum niet voor dacht ik.
Laat de mensen uit de hobby hun mening geven en LEER er misschien iets uit.
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Anarchy

#133
Iemand vroeg hier achter de functies ...

- Koplichten aan/uit
- Eindseinen aan/uit
- Knipperlichten aan/uit
- Cabineverlichting aan/uit


Gerolf

#134
citaat:
Geplaatst door Rxl
mvdr maakt hier gewoon REKLAME VOOR EEN WINKEL !!
Dat gevoel had ik ook wel. Hij noemt echter alleen een plaats, en zegt dat er nog andere goede winkeliers zijn. 't Is op het randje, misschien wel erover [;)]
citaat:
Heren administratoren? Alleee, bougeren mannekes!
Ik pleit schuldig (voor mezelf) [:I], met verzachtende omstandigheden:
Zoals bekend ben ik TPIII-rijder en modelbouwer, waardoor draadjes over winkelnieuw materieel, en in het bijzonder uit recentere tijdperken, wat minder intensief bekeken worden.

Rochevaliens reactie verbaasde me ook wel. Slechte dag gehad, misschien? Gerrit een beetje kennend kan ik me moeilijk voorstellen dat hij "een dag later" hetzelfde zou reageren.

Dat het draadje aan 't afdwalen is van "kleinserie" naar "prijs/kwaliteit" is moeilijk te vermijden, zelfs menselijk
Als we afdwalen willen voorkomen: een heel duidelijke titel door de topicstarter ('k heb even de start herlezen)
Nu staat er alleen "type ... van ...", misschien kon daar nog iets bij zoals "welke versies?"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw