Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

flitspalen (werkende printplaat)

Gestart door Quadran, 20 juni 2008, 21:13:15 PM

Decapod

#30
Mannen, ge zijt echt wel zot! [:D]

Ik vind eigenlijk dat dit wel een artikeltje voor MSM verdient!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

gardevil

#31
Knap, hier die samenwerking! Maar aan mij niet besteed, ik heb nen echte[;)] ttz. ik beheer er momenteel 14. [:D][:D]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

#32
citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

...  nadeel van zulke borden is dat sommige dit als race-circuit aanzien en net het uiterste eruit willen halen.


Maar daar kan je dan op inspelen, die dingen kunnen ook statistieken maken zodat je kan zien wanneer dit gebeurd.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

hobbyist

#33
de techniek staat toch nooit stil h?

thalysken

#34
Hallo,

Ik wil op mijn baan ook een flitser zetten, maar dan een flitsauto. Met daarna een gewone auto met werkende achterlichten. Voor de flitsauto heb ik al een miniled. En de auto's met achterlichten kan je bij viessmann kopen.

Nu zou ik als de flitser 1 maal knippert dat daarna de achterlichten van de auto 5 seconden branden. Ik wil geen faller car system gebruiken dus het moet gewoon met een print gebeuren.

Laten we als aansturing een drukknop nemen.

Zijn er techneuten onder jullie die mijn verhaal kunnen omzetten in een print?[:D]

Alvast bedankt!

hobbyist

#35
Als het om stilstaande modellen zijn kun je dit ook verwezelijken met de DEG32. Maar met rijdende voertuigen kan het ook maken met IR stralen die onderbroken worden door het rijdend voertuig. Het is eveneens mogelijk rijdende voertuigen te voorzien van kleine magneten die reedschakelaars bedienen deze kunnen eveneens op de DEG32 worden aangesloten. De DEG32 is eenvoudiger te programmeren.

thalysken

#36
Ik was wel vergeten te vertelen dat ik het niet met de computer wil, maar met de central station. Daarom dat ik als voorbeeld een drukknop nam omdat het te vergelijken is met de cs.

thalysken

#37
Quardan,

Een iets aangepast:

Dus:

drukknop indrukken

FLITS!!!

2 seconden wachten

stoplichten aan.
5 seconden wachten
stoplichten uit.

thalysken

#38
Quardan,

Ik versta echt niets van wat jij daar neerschrijft. Als je een print kan ontwikkelen en het materiaal dat ik nodig heb dan kom ik misschien wat verder.[8)][:I]

Alvast bedankt

MickeyMouse

#39
Doeme, en zeggen dat dat vroeger ook mijnen dada was: allerhande toepassingen op 8051, pics, atmellekes, ... Electronica er rond ontwerpen en dan de software schrijven. Wel meestal in een combinatie van C en Assembler.
Ben een beetje jaloers dat er bij mij nu tijdsgebrek is om daar weer eens in te vliegen.

In alle geval knap gedaan hoor !!

Geert

thalysken

#40
citaat:
Geplaatst door Quadran

citaat:

Als je een print kan ontwikkelen en het materiaal dat ik nodig heb dan kom ik misschien wat verder



Het schema, printontwerp en programma is al af [^].
Echter de mogelijkheid om de print te etsen ontbreekt, daar mijn winkel waar ik dat vroeger deed blijkbaar dit niet meer doet [:0].
maar....ik zoek naar een oplossing....



Je spreekt van een programma. Ik vermoed dat dat via de computer moet gebeuren. Om in te stellen mag het via de computer, maar op de baan zelf wil ik geen pc gebruiken graag.

Toch zeker al bedankt dat je alles voor mij regelt. Bedankt!

PS. Uit de 'drukknop' komt ~ (wisselstroom), ongeveer zo'n 18 volt.


thalysken

#41
citaat:
Geplaatst door Quadran

citaat:

PS. Uit de 'drukknop' komt ~ (wisselstroom), ongeveer zo'n 18 volt.


Wat voor "drukknop" is dat dan wel?



Ik wil deze gaan aansluiten op een viessmann 5213, de central station laat ik dan zeggen dat het een impuls moet zijn. Maar om het simpel te houden zij ik een drukknop.[:I]

conducteur

#42
hebben jullie het al in de krant gelezen?
de politie zal vanaf nu ook gebruik maken van een bak,lijkend op een verkeersbord bij wegenwerken met van die rode en witte strepen,maar wat je niet weet als je er voorbij raast,dat aan de achterkant een flits camera zit,misschien moet je het even proberen na te bouwen!

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

jan77

#43
Schol[;)][;)]
Gr Jan

Decapod

#44
citaat:
Geplaatst door Quadran

Hihi, verkeerde 7 segment displaytjes.

Zal nog eens moeten langslopen voor CA display's...

Wordt vervolgd... [;)] Ik ga nu een witte Chardonnay drinken in de tuin om alles wat te laten bezinken en morgen verder te doen.





Eh, Geert, Chardonnay is altijd wit hoor [;)]; zeker dat er al niet een fles gesneuveld was voor deze post [:D]?

Zeg, even serieus nu. Als jij zoiets kan fabriceren als een flitsmechanisme voor je Car-system, kan je dan ook geen automatische overweg in elkaar flansen? De bestaande systemen zijn pokkenduur ... als er nu eens iemand zoals jij een print+programmaatje in elkaar kon steken, dat zou nog eens leuk zijn!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.