wisselstraat vervolledigen

Gestart door conducteur, 20 juni 2008, 21:08:14 PM

conducteur

IMGhttp://i263.photobucket.com/albums/ii129/conducteurtje/wissestraat2.jpg/IMG
kan iemand mij helpen,ik zoek naar de oplossing zodat er nog een laatste spoor aan de driewegwissel wordt gehangen dat evenwijdig loopt met de rest,ik heb zelf al veel geprobeerd,met mijn rails,met anyrail,maar ik graak er niet aan uit.

alvast bedankt als je mij uit de nood kan helpen!

p.s. hoe krijg ik dit een beetje kleiner,die afbeelding?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Fretbol

Ik zie dat je M?rklin C-rails gebruikt.

Eenvoudigste en elegantste manier zijn flexrails, maar dergelijke rails zijn helaas in C-rail niet beschikbaar.

Ik zou ook driewegwissels zo veel mogelijk vermijden, ze komen namelijk in de realiteit zelden voor.

Anthony [;)]

Jurgen

Dit zou volgens mij 2 maal een 24224 achter elkaar moeten zijn vermits 1 zulke rail een tegenbocht is voor 1 wissel.
Jij hebt er zogezegd 2 achter elkaar, dus moet je 2 tegenbochten plaatsen. Afin, dit lijkt mij de meest logische uitleg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Het laatste spoor met die driewegwissel kan nooit op dezelfde eenheidsafstand uitkomen, zonder een onmogelijk krappe bocht te gebruiken. Je dan beter de drieweg overboord gooien en vervangen door een gewone linkse wissel, gevolgd door nog een derde wissel. Simpel en betrouwbaar.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

dat kan een oplossing zijn jurgen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

hier de oplossing volgens jurgen,maar zoals saraan zei was dat datn te ver van elkaar,heb ik simpel opgelost met een wissel voor nog en opstelspoor.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

wat moet ik kiezen?wat zal het meest realistisch zijn?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Dat is inderdaad een oplossing, maar met 4 gewone wissels is de wisselstraat korter, en hou je meer opstellengte over, plus de bedrijfszekerheid is een stuk hoger. Maar het hoeft natuurlijk niet altijd optimaal te zijn, dat zou maar saai zijn...[;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Als ik moest kiezen, ik neem de gewone wissels en laat de 3-weg wissel achterwege.
Maar dat is een eigen keus en ik kan je niets opdringen.
Wat je ook kan doen is eerst je 3-weg wissel leggen zodat je langs links en rechts een opstelspoor hebt. Dit kan je dan gewoon uitbreiden met linkse of rechtse wissels, maar dat hangt natuurlijk van de beschikbare plaats af.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Het is eigenlijk de bedoeling om een station te bekomen met ongeveer 6 sporen,voor de deze wissel straat liggen eigenlijk al 3 sporen,waardoor jou idee onmogelijk is. ik zal even proberen om het even uit te tekenen voor je
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

wat moet ik kiezen?wat zal het meest realistisch zijn?



Dit is naar het grootbedrijf,die ander zeker niet.
Maar onzichtbaar kan het natuurlijk wel
wim