Mechelen Nekkerspoel

Gestart door jeroen, 18 juni 2008, 19:48:58 PM

conducteur

citaat:
Geplaatst door jeroen

Hoi iedereen,

Met wat meten en tellen zal er wel een (verkleinde) versie van Nekkerspoel in de zolder passen.




je moet heel veel plaats hebben op je zolder mechelen nekkerspeol na te bouwen op ware grootte[:D](sorry,ik kon het niet laten)

trouwens,Mechelen nekkerspoel,is dat daar,waar je heel dicht bij de boot kan nemen naar dierenpark Planckendael?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur


trouwens,Mechelen nekkerspoel,is dat daar,waar je heel dicht bij de boot kan nemen naar dierenpark Planckendael?



Nee dat is Mechelen.
Mechelen-Nekkerspoel is het volgende station.
Het is dat om naar het speelgoedmuseum te gaan.
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

jeroen

Ik zou de lengtes van de perrons verkorten tot ongeveer een derde van wat het zou moeten zijn, zodat mijn am 75 van lima er toch kan halt houden...

Jeroen

modeltreinbart

Mechelen Nekkerspoel is de dichtste halte bij de Nekkerhallen in Mechelen waar de modelspoormagazine expo doorgaat.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

argilla

citaat:
Geplaatst door trainfreak

De afmetingen van de perrons kan je vinden op www.infrabel.be .
Ik zal ze morgen voor je opzoeken...



infrabel.be tot.....je de webstek bezoekt en dan....

kan de website niet vinden, melding krijgt.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Probeer eens met www.infrabel.be in te tikken in je browser. Dan werkt hij wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

zijn er al ergens plannen te zien van de vernieuwing van station nekkerspoel?

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

citaat:
Geplaatst door jeroen

Hoi iedereen,

Met wat meten en tellen zal er wel een (verkleinde) versie van Nekkerspoel in de zolder passen. Nu ik de perronlengtes heb kan ik al wat beginnen, maar is er iemand die weet hoe ik aan de plannen (met de afmetingen want dat heb ik nodig) van de overkappingen van dit station raak, want ik weet niet bij welke dienst ik darvoor moet zijn...
Of schatten jullie de verhoudingen als jullie iets nabouwen ?

Jeroen





Aangezien dit soort maten niet zo erg nauw hangt,schat ik ze meestal door ze af te stappen,elke stap circa mmmm meter dus 100 stappen 100mmm meter.
verklein moet je toch,dus het hangt echt niet zo nauw.
hoogte is iets lastiger maar van een goede foto valt veel te leren,of op het oog als je model eenmaal begint te ontstaan
verhoudingen zijn veel belangrijker dan exacte maten.
wim

jeroen

Hopelijk zijn er geen al te grote veranderingen, want ik vind hoe het nu is wel iets hebben (nog geen plannen gezien)

Men zou perrons 5 en 6 misschien terug openen en de trein Antwerpen - Leuven zou daar dan halt houden in plaats van in het station Mechelen

Als ik me niet vergis moet de machinist nu van front wisselen in Mechelen, wat in Nekkerspoel niet meer het geval zou zijn

Jeroen

jeroen

Zou er iemand foto's hebben van nekkerspoel van hoe het vroeger was ?
Jeroen

rixke rail

Alvast deze gevonden, sorry voor de laattijdige reactie ! [:o)]



Foto niet van mij, komt van deze site.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jeroen

merci voor de foto!
Jeroen