Hoe werken ruilbeurzen?

Gestart door Pol, 18 juni 2008, 19:43:16 PM

Pol

Hoi allemaal,

Misschien een heel gekke, wereldvreemde vraag, maar euh...

Zo van die ruilbeurzen zoals er zo voor zo vele reclame wordt gemaakt in dit forum, hoe gaat het daar aan toe?

Breng je dan zelf iets mee dat je wil ruilen, of kan je daar ook dingen kopen? 't Is geen grap! Ik heb echt geen idee wat ik van zo'n beurs mag verwachten. Wijden jullie me even in? Dank je wel!

Pol

P.S.: Als ik hier een goed antwoord op krijg, pas ik meteen mijn handtekening aan :D:D:D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jurgen

Wel, Pol, eigenlijk zijn dit gewoon enkele handelaars en enkele particulieren die hun produkten willen verkopen. De handelaars staan er met nieuw materiaal, de particulieren met hun tweedehandsmodellen.
Echt ruilen heb ik er nog nooit zien gebeuren, behalve dan geld voor een model natuurlijk. [:D]

Verder kan je er meestal ook een hapje en een drankje verkrijgen, een babbeltje doen met gelijkgezinden en soms is er ook een gratis tombola. Je moet maar eens gaan kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

Zou de term "ruilbeurs" niet bedoeld zijn om de fiscus om de tuin te leiden? Men kan toch moeilijk spreken over "openbare verkoop van modeltreinen door standhouders zonder btw nummer en in het zwart "

Gerrit

railman56

zeker eens gaan kijken pol, het loont soms de moeite
je kan er vanaf rommel tot de nieuwste modellen en toebehoren vinden
op de ene beurs al wat meer dan de andere uiteraard
ruilen heb ik er zelf nog nooit gezien al kopen sommige je 2de hands spullen wel (maar welke prijs ze daarvoor geven?????????)
zelf kan je er ook tafelruimte huren om te verkopen
gaan zien en je bent alweer zoveel slimmer

mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

SuSke

Ik heb er op de "ruilbeurs" in Merksem toch al enkele zien binnenkomen met een paar dozen onder de arm en met andere dozen zien vertrekken.
Daar gaat het dus wel degelijk om het "echte" ruilen, al is dat soms wel in de verhouding van "2 van mij voor 1 andere van jou". [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pol

Dank je wel jongens voor de uitleg. Bij deze kom ik dus ook meteen mijn belofte na![:D][:D][:D]

@suske: Tja, niks voor mij. Ik ben niet zo ge?nteresseerd in dozen, meer in treinen![;)][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

...........en in het zwart


Ja er worden ook veel stoomlocomotiven verkocht [:D][:p]

Kees-Jan

janjozef

soms zelfs zwart van het vuil, deze zijn soms het duurst
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

soms zelfs zwart van het vuil, deze zijn soms het duurst



Dat heet weatheren [}:)][;)][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

treinliefde


Ja, ze zouden er beter soms ook eens controle doen op dat zwart want er is er enen bij die verkoopt meer dan  veel winkels,
ook op Kapazaa en Ebay.

Maar internet is aan de beurt, ze zijn reeds begonnen met de doorlichting van Ebay