handerlaars in het buitenland

Gestart door wisselstromer, 30 maart 2005, 10:28:19 AM

wisselstromer

Ik ben van het weekend naar Vangils in Baarle Nassau geweest.
Ik wou dit al lange tijd doen aangezien hij vroeger in spoorwegjournaal altijd veel reclame maakte en zijn prijzen toen aardig meevielen
Dus ik en mijn neef zaterdag in de auto richtig B-N met grote verwachtingen
maar daar aangekomen
van buiten af zag het er nog veelbelovend uit maar binnen!!!!!
er stonden amper 7-8 loks in de 5-6 vitrinnen en de rest stond leeg
Verder nog een hoop mini autos en  enkele huisjes. Achter de toonbank stond er iemand die evenveel van modeltreinen kent dan 8

Ik vroeg om de koppelingnen van een wagon te verwisselen en daar had hij nog nooit van gehoord.

weet er soms iemand of hij (vangils) er mee na het stoppen is of dat deze winkel altijd zo geweest is

mvg
de wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

railbusje

Ik heb de indruk via een andere hobby van mij dat dit een fenomeen is dat meer voorkomt bij Nederlandse winkels. Op internet maken ze grote reclame en indrukwekkende foto's maar als je naar de winkel zelf gaat is hij maar een paar vierkante meter groot en is alles op bestelling.
Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat er geen grote of goede winkels zijn in NL.

Johnnytrein

Mij was het al opgevallen dat er van deze winkel geen aankondigingen meer staan in welk modelspoor tijdschrift dan ook .Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

eric

Van Gils verkoopt liever RC auto's heb ik de indruk.
Als daarvoor iemand in de winkel is, kan de modeltrein liefhebber wachten
En goedkoop is hij nu ook weer niet

mvrgr
Eric

marctje

ik heb gehoord dat vangils liever stopt dan doorgaat.
maar ik kan natuurlijk ook verkeerd ingelicht zijn.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

n/a

Brrr, gelukkig is niet alles kommer en kwel in Nederland op dit terrein. Een paar suggesties voor de reislustigen onder u;
Trein2000 in Breda, matige winkel maar wel dichtbij voor B
H&H in Gouda, ruime sortering en met hart voor de hobby (verkoopt ook via Web http://www.henhmodelbouw.nl/
Wapstad in Rijswijk, nog ruimere sortering wel een tikje duurder
en zo heb je ook nog een goed bekendstaande zaak in Woerden waarvan de naam me even is ontschoten.

U is welkom [:)]


Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: //www.funkyrail.nl

wisselstromer

zijn er geen goede winkels in Maastricht?
mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Er schijnen twee zaken in Maastricht te zijn; JUM Modelspoor en Peels Technictoys.
Heb er verder geen info over

Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: //www.funkyrail.nl

dieseltje

Toen ik de laatste keer bij van Gils was, mei vorig jaar, was er bijna geen NMBS materiaal meer te bekennen in zijn winkel ...
Dit in tegenstelling tot vroeger, waar hij regelmatig interessante promoties had op Roco, Marklin en Trix ...
Hiernaar gevraagd zei hij : wat wil je, de zomer is in aantocht en dit is niet de periode dat de mensen aan hun baan gaan werken ...
Blijkbaar duurt die zomer heeeel lang ...

Bovendien bij de modelbouwzaak in Den Bosch (naam ontschiet me) vind je ook nauwelijks Belgisch materiaal en bij Brekelmans (Rosmalen denk ik) ook al niet ...


argilla

De ervaring met VanGils ( vroeger ) waren heel goed. Regelmatig ging ik daar 1/22.5 produkten halen die, opmerkelijk goedkoper waren dan elders. Tot op zeker ogenblik ( waarom weet ik niet ) de prijzen de hoogte inschoten en de stock daalde en niet snel was aangevuld. De reden was volgens hem de tegenvallende verkoop ( geen omzet genoeg volgens hem) Nu hoor ik via de clubleden dat de winkel fel achteruit is gegaan. Spijtig altijd goede service gehad en dicht bij de deur.
Wat er gaande is weet ik niet maar sinds 1/1.5 jaar ben ik er niet meer geweest.Mij viel ook op ( zoals in het forum gezegd is) de advertenties bleven achterwege. Nu moet ik naar studio22.5 gaan ( mailen) om iets te verkrijgen op die schaal. ( niet echt goedkoop) Beter is nu via de USA ( goed voor ons,  euro staat hoog) en de service is perfect. Produkten zijn ook beter Jammer voor onze industrie maar, de prijs/kwaliteit beter in de US.
Als er toch iemand een beter adres heeft hier in onze buurlanden niet aarzelen maar bekend maken. Dank U [:D]

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Wil je weten hoeveel handelaren er zijn in Nederland bijvoorbeeld. Kijk dan op de websites van de grote merken. Of op www.marklin.nl/dealers.html dan zie je hoeveel handelaren er nog zijn in Nederland.

janjozef

Tja maar als het is zoals in belgie dat iedere betere speelgoedwinkel M?rklin verkoopt dan heb je natuurlijk veel verkopers. Deze zijn echter geen modelbouwwinkels want buiten wat treinen hebben winkels heel weinig te bieden aan modelspoorders
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

klopt, janjozef...

als ik zo eens de lijst van belische handelaars bekijk, dan lijkt het me het beste om eerst eens vooraf te informeren wat ze effectief in huis hebben...

Bij ons staat bijvoorbeeld Supra-Bazar op de lijst. wat vindt je daar? Van enkele merken een startdoos, wat extra M?rklin-rails en enkele wagons, een minuscuul aanbod aan Busch-wagentjes, en dit alles aan prijzen om U tegen te zeggen.
In Zelzate waar ik werk, staat ook een winkel geregistreerd (Top1Toys)... ik er eens naar toe na mijn werk: buiten wat scenery van Kibri en Busch was er al evenmin iets te vinden

Frits

tonycabus

Positief: ik heb wat spulletjes gekocht bij Orient Express op de Louizalaan hier in Brussel, ook al om de winkel eens te zien. Aangenaam verrast door vriendelijke vakkundige bediening, grote voorraad (vooral M?..., overwegend 3r-clienteel) en de hoop tips die ik gratis kado voor niks meekreeg. De man heeft ook 2-rail spul maar daar is bij hem minder vraag naar. De prijzen zijn zonder meer correct. Ik ga daar nog. In andere winkels trouwens ook. Overal waar ik goed bediend word... En als het moet rij ik naar Limburg!

Vergeet een ander ding niet: dank zij de advertenties van die handelaars is ons lijfblad dragen ze bij in de onkosten ervan en wordt het voor ons toch ook goedkoper????
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marctje

Nu met Stevaert als goeverneur krijg je misschien nog meer gratis
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub