Lugano Vedeggio en Taverne Torricella

Gestart door C.B., 15 juni 2008, 21:05:46 PM

C.B.

#15
Dan volgen nog enkele foto's van treinmodellen die een beetje verder zijn afgewerkt. :)



De stuurpost van een Roco SBB Re 4/4 is nogal kaal en vooral de bult in het midden is erg storend, helaas kan deze er niet af, want de aandrijving naar de wielen zit eronder.
Ik heb deze zwart geverfd, een treinbestuurder toegevoegd en ook een veiligheidsjasje (idee en uitwerking is gekomen van de Dimi, hier ook aanwezig, bedankt maat, voor de tip. :wink: )



Hier een totale beeld van de SBB Re 4/4 en een Re 6/6.
Als aardigheidje heb ik onze blauwe TRW wagen voorzien van een DHL container en toegevoegd aan de SBB Re 10/10.



De Crossrail lok's van Roco zijn ook aangepakt.
De cabine heeft nu de juiste tint grijs meegekregen (in plaats van het donkerblauw van Roco  :x )
Een treinbestuurder moest ook nog aan toegevoegd worden.

Ook zijn alle lok's van hierboven voorzien van rolgordijnen, de kopkranen zijn van een kleurtje voorzien zoals het voorschreven is bij de Zwitsers.
De foto van de spoorwegplank waar deze SBB - en Crossrail trein op staat, is rijp voor afbraak en dient dus niet voor de bouw van het project Taverne.
Groetjes.
Claudio.

chrisdriessen

#16
zeer mooi allemaal hoor

chris

ERVIN

#17
Ja vind ik ook, vooral dat veiligheidsjasje is origineel gezien, evenals die rolgordijntjes in de bestuurderscabine.
[;)]

MARKLINRIJDER

#18
Claudio,

Je bent herkenbaar voor mij.
Is dat de bedoeling, wellicht wel.  Dus: zeer geslaagd.

Groetjes,

David

C.B.

#19
Bedankt voor jullie reactie's.[:)]
ondertussen doe ik nog wat verder met het bewerken van de lokomotieven en de (container) wagens...
De volgende in de rij is de DB Railion lok 185 109 met Schweiz pakket en de FN Cargo lok 189.

Het is al een paar maal uitgesteld geweest, maar ik hoop in februari eindelijk mijn sporen kan bestellen (nu het houtwerk voor het kader van Taverne Torricella is afgewerkt)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#20
Zo, ik ben er weer even met een kleine update.
Ondertussen is de eerste bouwfase ook begonnen en ja , de eerste spoortjes liggen er.



Hopelijk kan ik binnenkort een ruimere reportage aanbieden als het leggen van sporen echt goed opschiet.
Groetjes.
Claudio.

Gerolf

#21
citaat:
Geplaatst door Re460
Hopelijk kan ik binnenkort een ruimere reportage aanbieden als het leggen van sporen echt goed opschiet.
Wij hopen mee [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

#22
Ondertussen nog wat bezig geweest met belading voor de wagens van Kombimodell.
Vermits de gangbare containers niet te verkrijgen zijn , moet het maar als volgt gebeuren;

Je neemt blanco tankcontainers van Herpa en de opschriften kun je van TL-Decals voorzien;
Zo zijn de tankcontainers van Rinnen , Den Hartogh en RMI ontstaan.



Groetjes.
Claudio.

Anarchy

#23
Z??r mooi!

C.B.

#24
Ondertussen heb ik niet stil gezeten (niet tegenstaand dat ik de laatste tijd andere verplichte zaken had , maar dit terzijde) ... :mrgreen:

Het leggen van de rails zijn (buiten de wissels) allemaal flexibele rails , dus geen vaste bochten en vaste rechte stukken.
En ik moet zeggen : het leggen valt bijzonder mee , zeker als je dit nog nooit gedaan hebt.
Al de rails en wissels zijn van Tillig , wat (persoonlijk mening) een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Op de eerste foto krijg je een (sorry voor de rommel, maar er wordt hier gewerkt  :mrgreen: ) een totaalbeeld van het (eerste) schaduw-station te Taverne Torricella.



Het lijkt klein op de foto , maar in werkelijkheid valt het best mee.
De bedoeling is om lange containertreinen van 18 wagens te kunnen laten rijden.

Op de foto hieronder zie je een detail van de flex. bocht.



De sporen worden bij mij met zeer kleine vijsjes vastgelegd , en dus niet met nagels. (hierdoor wordt er niet te veel beschadigd indien de rails er terug uit moeten bij eventuele fouten.)

Ook in het schaduw-station heb ik de bochten voorzien van verkanting van 1 mm. (Op de foto het witte en rode draadje)
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

#25
ohla, dat begint er eindelijk pico bello uit te zien, je beladingen en wagons zien er prachtig uit, maar je wil 18 wagons laten rijden, dat is lang hoor, meestal rij ik hier met zo'n 14 wagons rond, en dat is eigenlijk al een serieuse sleep.

Ik blijf dit met grote bewondering en nieuwschierigheid volgen hoor.[;)]

En wat betreft die rommel, niets van aantrekken, ik ken dat maar al te goed.

C.B.

#26
citaat:
Geplaatst door ERVIN

ohla, dat begint er eindelijk pico bello uit te zien, ...


Yep, eindelijk is het goed van start gegaan , en ik moet zeggen , het bouwen gaat nog steeds goed , zonder dat er al te veel problemen zijn opgedoken , zodoende doe ik rustig verder op mijn manier.[:D]

Over die belading - bedankt - maar het kost soms wel moeite om de juiste (tank) containers te vinden of zelf te maken zoals de Rinnen, RMI en Den Hartogh.  
Op de planning staat nu een oplegger (trailer) van Essers Genk. Die zie je geregeld op de intermodale containertreinen van TRW staan.

En die sleep van 18 wagens moet lukken. Ik kan ze wel enkel uitwijken in beide schaduwstations , maar dat is zeker geen ramp om ze te laten rondrijden. enfin ik zal wel zien.[:)]

Groetjes.
Claudio.

Jurgen

#27
Is het maar een gedacht of liggen je rails vrij dicht tegen de rand van je plankjes?
Het lijkt me nogal gevaarlijk, een ontsporing gebeurt sneller dan je denkt en een wagon ligt nogal snel tegen de grond.

Verder ziet het er allemaal wel goed uit. 't Zal mooi zijn als't af is. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

C.B.

#28
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is het maar een gedacht of liggen je rails vrij dicht tegen de rand van je plankjes?

Verder ziet het er allemaal wel goed uit. 't Zal mooi zijn als't af is. [:)]



De wagens blijven wel mooi in de rails , maar u heeft gelijk , de buitenste bocht is inderdaad te dicht aan de rand gekomen en daar moet nog een gepaste bescherming komen , tegen eventuele ontsporingen.

En wanneer het af is? [:D] : hopelijk binnen 10 jaar ergens ... ,  (dit is nog maar het schaduwstation in opbouw) + dit geheel moet nog doorverbonden worden naar het goederenstation in de andere kamer waar nog niks in opbouw is .... dus nog werk genoeg.[8D]
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#29
Ondertussen niet stilgezeten.
Ik ben begonnen aan het plaatsen van de spanten voor het niveau +1.
De sporen zijn allemaal gelegd in het schaduwstation.
Dit geeft volgende overzicht:



Er zijn nog maar 4 spanten geplaatst van de 10. Ook weet ik nog niet juist de afmetingen van het sporenverloop boven op het niveau +1 , daarom heb ik gewacht met de vormgeving voor het heuvelgedeelte , en is dus alles rechtgezaagd op het bovenvlak van de spant.
Links op de foto is ook al een beetje de helling in aanbouw te zien, voor naar het niveau +1 te gaan.

Vermits op het zichtbare gedeelte bovenleiding komt en in het schaduwstation niet , moest rekening gehouden worden met de hoogte van de stroomafnemer + het plaatsen van wisselmotoren voor het niveau +1 , en ik moet ook nog mijn hand kunnen tussenvoegen , ingeval er problemen opduiken.
Op de foto lijkt het wel dat de afstand tussen de stroomafnemer en de bovenkant van de spant vrij groot is , maar in werkelijkheid valt het best mee...De Crossrail lok stond in werkelijkheid dichter bij spant 2 ipv. de eerste ...



Als laatste nog eens een foto van een kleine lokparade in het schaduwstation.



En voor dit doe ik het:



Tot een volgende.
Groetjes.
Claudio.