Naamgeving

Gestart door doomslu, 15 juni 2008, 18:52:54 PM

martintje

citaat:
Mijn huzarenstukje was het beklimmen van "De Muur". Weliswaar lopend naast de fiets, want ertegenop fietsen met 30 kg bepakking, dat lukt dus echt niet.


watje [:D]

je hebt de afdaling toch wel de oude route genomen in volle vaart, of heb je ook het nieuwere laffe stukje genomen ??[:)]

citaat:
Ook Berlijn had ooit eens een muur

en china heeft toch ook een kleintje ??
Mvg Marty

DWL

Mijn G - tuinspoor werd "Minidom" gedoopt.
Hoe ben ik eropgekomen, misschien omdat ik in mijn jeugdjaren een miniatuurpark heb bezocht in Duitsland met de naam minidomm (met dubbele m, op zijn duits zeker!)
De naam klinkt goed en is mij bijgebleven, het miniatuur park zelf wil ik zo snel mogelijk vergeten, dat was het bekijken niet waard, met in het achterhoofd "Madurodam" in Nederland (10 op 10) kreeg dit met veel moeite 2 op 10.
Minidom betekent voor mij een kleine domeintje, een miniatuurstadje of iets dergelijks, al wordt het steeds maar groter, maar dat doet er niet toe.

Lucien
Lucien

dirkske

Ik noem m'n baan "HOGOUVY".
Gouvy is een plaatsje tegen de Luxemburgse grens waar de lijn(42) Luik-Luxemburg(stad) passeerd.
De "HO" spreekt voor zich zelf.
Ik heb dit plaatsje genomen omdat ik en Belgisch, en CFL rij.[:p]
Ook vind ik her en der een heuveltje wel knap op een baan.
Dit leek mij dus de ideale naam. [:)]

Dirk.[;)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

eric

Ik zat onlangs een lokaal biertje (nen Turf) te drinken en plots valt mij dit op,

En ja hoor, ik heb een naam gevonden voor het hoofdstation op mijn baan.
"Calmetholt"
De allereerste spelling van het huidige Kalmthout

tonycabus

@Dirkske:
heb je, buiten naamgeving, wat inspiratie opgedaan in Blankenberge?
Helaas had ik weinig tijd toen[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Het station op mijn "Schwarzwald baan" heeft als naam "Waldkirch".
Lach niet, dit stadje bestaat echt, en heeft een heus station, met werkplaats en reinigingsperron voor de treinstellen van de BSB, de Breisgau S Bahn, en is gelegen ongeveer halfweg op de lijn tussen Freiburg (Brsg) en Elzach (onze favoriete vakantie bestemming een paar keer per jaar). Mijn station en het sporenplan zijn wel geen kopie van het grote voorbeeld.
Hierbij een foto van zo'n treinstel komende van Elzach, in het station van Waldkirch



Zie ook het draadje onder:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6195
Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Normaal gezien komt er een station Bernschau, genoemd naar BERNkastel en MonSCHAU. Ik heb ginds mijn insparatie gaan zoeken voor wat de gebouwen betreft. Misschien vind ik tussen nu en het het moment dat ik mijn station bouw een andere "typische" naam. Bedoeling is een station te bouwen op basis van het oude station van Bernkastel die momenteel dienst doet als restaurant al ben ik er nog niet uit hoe ik sommige details zal kunnen namaken, maar dat is juist de uitdaging en het plezante ervan.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

thom h

Tip: kijk in de atlas

erik de noorman

Het enige dat mijn mini baantje voor de expo nog miste was een naam.
Deze heb ik nu gevonden: Depot re.mise en sc?ne

Re staat voor weer/terug/opnieuw en verwijst naar al het gebruikte recyclage materiaal dat er is in verwerkt
Re.mise maar dan aan elkaar geschreven lijkt me duidelijk.
mise en sc?ne staat voor toneelschikking (opbouw minibaan)
of klaarzetten voor onderneming (loks worden klaargemaakt en gedraaid voor de dienst)

Erik

gardevil

Voorlopig ben ik van plan om mijn baan Niaf te noemen en als zo ooit klaar is misschien wel Welaf.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

jan77

Ik heb ook eindelijk een naam voor mijn baan en station KRISTJANSWEZEL
Gr Jan