Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 72

Gestart door doomslu, 11 juni 2008, 21:07:52 PM

Gerolf

Mijn brouwerijtje zal in Mechelen te zien zijn. Een rondleiding? Ik ben met de verdere binneninrichting bezig, wanneer ik beroepshalve wat tijd krijg (maar dat laatste is triest de afgelopen maanden [:(])

@Doomslu: natuurlijk geven die prachtige banen heel wat inspiratie!
@Roche: de vergelijking met de staal- en containerspecial gaat in verband met mijn weinig-bouw-statement niet op, vind ik. In die specials waren er w?l heel wat zelfbouw-artikels.

Maar ik wil niet beginnen zagen, h? jongens. Als bouwer ben ik wat ontgoocheld, als modelspoorder niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Nog even dit,ik hoop dat we in de toekomst nog m??r bijdragen van Chris Nevard kunnen lezen.Het werk van die man is gewoon subliem[:p]
Ik vondt de "google model-earth foto" op blz 36 ook geweldig leuk,en handig om de locaties van de verschillende foto's terug te vinden.
Orkhaven is ook een h??l mooie baan ?n een mooie reportage,ook leuk om te weten dat die baan naar Oostende komt want ik zou die nog wel eens willen terug zien in het echt.Jammer om te vernemen dat de spoor 1 baan van PAJ nu al wordt verkocht,die had ik ook nog wel eens willen terugzien.

Gerrit

Pol

Gezien ik nog in de planningsfase zit en dus nog niet zo veel reden heb om allerlei modelbouwtrucjes uit te proberen, vind ik dit nummer echt wel subliem. Baantjes van over de hele wereld (gemaakt in ons eigen landje nog wel!) met aandacht voor verschillende schalen! SUBLIEM! Ik heb er spontaan door besloten een abonnement te nemen voor twee jaar! (Ik was dat eigenlijk toch al langer van plan! Jammer voor ons gazettenwinkeltje, maar ja!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Pol

Gezien ik nog in de planningsfase zit en dus nog niet zo veel reden heb om allerlei modelbouwtrucjes uit te proberen, vind ik dit nummer echt wel subliem. Baantjes van over de hele wereld (gemaakt in ons eigen landje nog wel!) met aandacht voor verschillende schalen! SUBLIEM! Ik heb er spontaan door besloten een abonnement te nemen voor twee jaar! (Ik was dat eigenlijk toch al langer van plan! Jammer voor ons gazettenwinkeltje, maar ja!)



sorry maar hier sla je de bal mis,of het moest zijn dat Nederland , Engeland en Schotland nu ook al "vaderlandse grond" zijn[;)]

Gerrit

SuSke

het oude kolonisatiegevoel misschien...?? [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Maar ja ... Brussel is de hoofdstad van Antwerpen en zo ... [}:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Maar ja ... Brussel is de hoofdstad van Antwerpen en zo ... [}:)]


Gerolf, 't is net omgekeerd [:D]
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

jan77

Ik vind vooral de Gotische boog de baan van Ad Vink een prachtige baan.
En dan de brouwerij van Gerolf wel interessant die Alclad verf.
Weer een prachtmagazine Nr 72 spijtig dat we tot september moeten wachten voor Nr 73[;)][;)].
Gr Jan

janjozef

voor mij veel te veel lees en bijna niets doe,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

voor mij veel te veel lees en bijna niets doe,

Jan



>>> dat hangt er vanaf hoe je de dingen bekijkt: Chris Nevard legt bijvoorbeeld uit hoe hij zijn gebouwen verweerd en uit het artikel over de Hollentalbahn kan je ook veel uithalen.Het wordt natuurlijk niet stap voor stap uitgelegd maar je hebt er toch wel wat aan.Het artikel over het zelf schilderen van achtergronden is ook nog zoiets:gewoon aan beginnen en je zal zien dat je dat ook gewoon z?lf kan.(natuurlijk niet meteen op je baan maar op een stukje afvalplaat)
Deze 3 aangehaalde artikels komen overigens als geroepen voor mij.....

Gerrit

tonycabus

Meer werk van Chris Nevard (ik bezoek de site vaak, er staan ook veel interessante foto's op uit het (Engelse) grootbedrijf:
http://nevardmedia5.fotopic.net/
http://www.nevard.com/
Slabbetje aanbevolen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Pol

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Pol

Gezien ik nog in de planningsfase zit en dus nog niet zo veel reden heb om allerlei modelbouwtrucjes uit te proberen, vind ik dit nummer echt wel subliem. Baantjes van over de hele wereld (gemaakt in ons eigen landje nog wel!) met aandacht voor verschillende schalen! SUBLIEM! Ik heb er spontaan door besloten een abonnement te nemen voor twee jaar! (Ik was dat eigenlijk toch al langer van plan! Jammer voor ons gazettenwinkeltje, maar ja!)



sorry maar hier sla je de bal mis,of het moest zijn dat Nederland , Engeland en Schotland nu ook al "vaderlandse grond" zijn[;)]

Gerrit



Sorry! Een beetje te snel doorgebladerd![:I][:I][:I]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

je hebt nog bijna 2 maanden om hem te lezen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

De mooiste baan die in dit nummer staat vind ik die baan uit de jaren 50 en 60 met dat Fleischmann en Faller materiaal.
Mischien is het de nostalgie die me parten speelt en ook wat heimwee naar de tijd dat we gewoon "treintje speelden"
Italiaanse, Zwitserse, Zweedse en twee Belgische loks: een 81 van Piko en de bolle neus van Fleischmann.
Piko op 1/87, Fleischmann op 1/82 en Faller op 1/100, maar wat hadden we plezier. Mijn eerste Faller station was het hypermoderne Lindenthal.
Nu is of moet alles perfekt op schaal zijn, bij elkaar passen, en ja, we hebben er ook een hoop plezier aan......maar het is toch niet hezelfde als toen.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

de vraag is Peter wat was niet hetzelfde, het materiaal of jijzelf, mischien waart gij gewoon een kind zonder zorgen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem