DCC codes ICE 2

Gestart door rocomotion, 11 juni 2008, 09:34:21 AM

rocomotion

Hallo medespoorders, ik ben via MP in bezit gekomen van een complete startset met Roco ICE 2 (Roco nummer:41203)en Locmuis 2, nu zit hier geen documentatie bij betreffende de DCC codes en omdat ik al over een MultiMuis beschik wil ik de ICE hierin ook graag programmeren. Kan iemand mij aan de juiste codes helpen, of weet iemand waar ik deze kan vinden?? Vast bedankt voor de hulp, en veel plezier met de hobby!!

Klaas Zondervan

#1
Dan moet je eerst weten wat voor decoder het is. Lees eens CV 8 uit. Daar staat een getal dat de fabrikant aangeeft. En als je geluk hebt staat in CV 7 welk type het is.
Dan kun je daarna de handleiding downloaden.

INFO

#2
Klaas, met een Multi-Maus kun je geen CV's uitlezen. Dus dat lukt niet. Denk dat er gewoon een Lokpilot van ESU inzit.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

#3
Ai, daar had ik even niet aan gedacht. Die Multimaus is dus niet zo erg multi.

Dan lijkt mij de beste optie om de handleiding van de Lokpilot op te halen en de decoder volgens die handleiding te programmeren. Dan kom je er gauw genoeg achter of het klopt.

INFO

#4
Heb even op het web gekeken en gezocht op omschrijving en artikelnummer, maar dit is een Lok met geluid, dus even kijken bij Loksound decoders van ESU, voor je instellingen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

#5
Zit geen Loksound in. Het model heeft alleen een deurklap en een typhoon in het geluidarsenaal zitten, maar geen rijgeluiden. Daarvoor wordt een eenvoudig stukje electronica gebruikt dat weer wordt aangestuurd door een functieuitgang. Vergelijk het maar met de beruchte M?rklingeit.
Ik denk ook eigenlijk niet dat er een standaard ESU-decoder in zit. Eerder een sterk vereenvoudigde decoder van deze of gene fabrikant.

Wat wil je trouwens Ton? Als ik je vraag letterlijk lees wil je de ICE alleen maar in de bibliotheek van de Multimaus opnemen. Daarvoor moet je alleen maar het adres en de ingestelde rijstappen weten.

INFO

#6
En als het een andere fabrikant is dan is het HKE.Daar is geen informatie meer over beschikbaar, die zijn gestopt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

rocomotion

#7
Hallo Medespoorders, het is gelukt!! Ik heb de ICE op de baan gezet en de andere loc's eraf gehaald, toen gekeken met welke bestaande loc's uit de "bibliotheek" is hem kon besturen en daaruit bleek dat hij op adres 3 stond. Ook de geluidjes deden het!! Ik heb de naam van de bestaande loc aangepast, daarmee was de ICE in de MultiMaus opgenomen. De "overgebleven" loc heb ik opnieuw met een nieuw adres geprogrammeerd en alles rijdt weer als vanouds!! Bedankt weer voor jullie hulp, en tot het volgende "Probleem" ;))

Brunel

#8
Dus het ging er inderdaad alleen maar om hoe je de ICE2 in de bibliotheek van de Multimaus kreeg. Dan is het een beetje verwarrende vraag Ton.
In de gebruikaanwijzing bij de beginset staat het adres van de ICE2. Kan ook niet anders, want bij aansturing met de meegeleverde Lokmaus moet je dat adres kiezen. Die heeft geen bibliotheek.
Waarom heb je de ICE eigenlijk niet een adres naar keuze gegeven en vervolgens aan de bibliotheek toegevoegd?
Beetje ingewikkeld en verwarrend allemaal zo.

Maar goed, prettig dat het naar wens is gegaan.

conducteur

#9
weer iemand tevreden.en dan nog supersnel[:D] h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum