Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Baanontwerp

Gestart door Fleur, 10 juni 2008, 20:24:23 PM

Fleur

Hallo,

Kan mij iemand helpen met de volgende vragen? Ik zou willen rijden met Fleischmann N, Twin Center en Koploper ( volledig automatisch dus )

1. Kan mij iemand juist uitleggen hoe je een blok met verschillende secties fysiek maakt? Waar moet ik de sporen onderbreken voor een blok en voor een sectie binnen dat blok?

2. Welke draad is nu de + ( positieve )? De bruine of de rode?

3. Bestaat er ergens een afspraak over de kleuren van de draden?

4. Kan ik met een zelfgemaakte voeding, via een booster een kring voeden, of zijn die transfo's van Fleischmann zo speciaal?

Genoeg voor nu. Hopelijk is er iemend die mij kan helpen met die dingen ( een goed boek bvb. of een site die die dingen tot in de puntjes uitlegd.)

Groetjes,

Fleur ;)

INFO

Fleur,

1: In de handleiding van Koploper staat hoe je een blok maakt.
en waar je de scheidingen aan moet brengen. Als je bruin en rood aan neemt als je draad kleuren, dan zit de scheidingen in de spoorstaaf welke is aangesloten op de rode draad. Tenminste als je met stroomdetectie werkt. Voor S88 met stroomdetectie kun je hier even kijken.

2: Bij Marklin is Bruin de Massa. Fleischmann gebruik andere kleuren zie je handleiding van je Twin Center.

3: Nee, alleen binnen het systeem van een fabrikant.

4: Wedervraag. Wat voor zelfgemaakte voeding is dat dan?


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Fleur

Bedankt Jongens !![:D]