Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ebay

Gestart door loebaske, 07 juni 2008, 13:11:12 PM

Thommy

citaat:
Geplaatst door stefanic

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet met die verkoper die hierboven wordt aangehaald met x usernames.

Als ik aan iets geinteresseerd ben zet ik de prijs die ik ervoor wil geven, en ik bied die (als het kan enkele seconden voor de afloop). Heb ik het lot? ok! Heb ik het niet, pech. Als de verkoper zelf via een alias overbiedt is dat een probleem voor hemzelf. Want de ebaykosten zijn toch voor hem... En hij moet het lot opnieuw aanbieden of via een andere weg trachten te verkopen... Hij spaart alleen de opstartkosten door de startprijs onder 1EUR te zetten.

Verder gelukwensen aan de jarigen!



idem...ik hou een prijs in m'n achterhoofd wat ik wil geven voor iets. ik bied eveneens de laatste paar minuten/seconden. Gaat het er boven, jammer. Volgende keer meer geluk

@M4m, al paar dingen gekocht op ebay, nog maar 1 keer negatieve ervaring gehad. Als je iets zoekt, kunde soms geluk hebben met de prijs.
Greetz

Thommy

itchy

vandaag verschenen in De Morgen:

"eBay-man veroordeeld wegens bieden op eigen voorwerpen

In Groot-Brittanni? is een eBay-verkoper veroordeeld tot een boete van maximaal 50.000 pond voor biedingen op zijn eigen goederen, om zo de waarde op te drijven van de voorwerpen die hij verkoopt. Dat bieden deed hij onder een aparte gebruikersnaam. Deze praktijk wordt shill bidding genoemd en is in strijd met de regels van eBay en verboden volgens de Britse wet.

Paul Barrett (39), uit Stanley, pleitte schuldig aan tien inbreuken op grond van de wetgeving inzake consumentenbescherming. Hij was zich naar eigen zeggen niet bewust van het feit dat hij illegaal handelde. "Ik realiseerde mij dat de prijs op sommige zaken te laag was en daarom verhoogde ik die via een tweede account."

Zijn account is nu opgeschort en hij krijgt een boete van 5.000 pond voor elke inbreuk die hij heeft begaan. (ddh)
20/04/10 13u24"
citaat:
Geplaatst door stefanic

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet met die verkoper die hierboven wordt aangehaald met x usernames.

Als ik aan iets geinteresseerd ben zet ik de prijs die ik ervoor wil geven, en ik bied die (als het kan enkele seconden voor de afloop). Heb ik het lot? ok! Heb ik het niet, pech. Als de verkoper zelf via een alias overbiedt is dat een probleem voor hemzelf. Want de ebaykosten zijn toch voor hem... En hij moet het lot opnieuw aanbieden of via een andere weg trachten te verkopen... Hij spaart alleen de opstartkosten door de startprijs onder 1EUR te zetten.

Verder gelukwensen aan de jarigen!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail