Ebay

Gestart door loebaske, 07 juni 2008, 13:11:12 PM

LockyLuke

werd toen wel vermeld door Van Biervliet dat het een fantasielokje [8D]was, staat ook op de sticker.
Diene Duitser zegt dat het origineel is [:(][:(] en daar heb ik ook m'n twijfels over.
 

loebaske

Het is zekers origineel als fantasie locje, men heeft het ooit eens aangeboden op ebay en het is dan nog voor veel geld van de hand gegaan, sommige mensen gokken op alles denk ik....

Michiel

Hopelijk heeft de stroman dan gewonnen. Ik kan me goed voorstellen dat het balen is, als je de prijs fors hebt opgetrokken, en dat er dan niemand meer over gaat.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Eigenlijk is het een zekere vorm van oplichting. Je maakt misbruik van het feit dat mensen niet (altijd) goed op de hoogte zijn, om hun iets aan te smeren.
Dit zie je niet enkel op ebay maar ook op beurzen door een paar verkopers.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Als de verkoper bewust is dat de lok niet compleet is, en het toch als origineel en authentiek verkoopt, is het pure oplichting.

Het enig excuus is als de verkoper zelf totaal onwetend is betreffende het gebrek, volledig ter goede trouw de lok verkoopt met het idee dat ie in perfecte staat is.

Normaal zou die man dan moeten ingelicht worden dat ie iets verkoopt dat niet voldoet aan de beschrijving, en het voorwerp terugtrekken, of de beschrijving aanpassen.

De potenti?le koper zou hier toch beschermd moeten worden, vind ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Eigenlijk is het een zekere vorm van oplichting. Je maakt misbruik van het feit dat mensen niet (altijd) goed op de hoogte zijn, om hun iets aan te smeren.
Dit zie je niet enkel op ebay maar ook op beurzen door een paar verkopers.



Dat zie je overal, met alle producten. Wereldwijd.
Dat noemt men kapitalisme.

Luc.

erik50

citaat:
Geplaatst door poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Eigenlijk is het een zekere vorm van oplichting. Je maakt misbruik van het feit dat mensen niet (altijd) goed op de hoogte zijn, om hun iets aan te smeren.
Dit zie je niet enkel op ebay maar ook op beurzen door een paar verkopers.



Dat zie je overal, met alle producten. Wereldwijd.
Dat noemt men kapitalisme.



Luc.



Neen dit is oplichterij en niets anders.
Dit heeft niets met kapitalisme te maken.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

janjozef

blijkbaar is het bij de ene oplichting en bij de andere toegestaan, hier meet men weer met 2 maten, Ik vind het ook oplichting, maar dat geld voor eenieder die zoiets verkoopt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Ach, sommigen vragen zelfs geld om hun verkochte goederen in te pakken. Dan vragen ze dus ? 1 voor een kartonnen dooske dat ze ergens uit een winkel gratis gaan halen zijn.
Meestal vermelden ze dit niet in hun beschrijving, maar vragen ze gewoon iets meer dan de werkelijke verzendingskosten.
Ik vraag meestal eerst hoeveel de verzending bedraagt en pas dan zal ik bieden.

Je moet altijd goed de omschrijving lezen. Staat er niet genoeg geschreven, maar heb je wel duidelijke foto's, dan ben ik ook tevreden.
Heb je geen van beide, dan kan je nog steeds vragen voor foto's of uitleg.
Ben je nog niet tevreden, dan koop je niets en zoek je verder.

Mensen die via Ebay opgelicht worden, denken meestal ook niet na voor ze tot bieden overgaan.
Dan heb ik het wel niet over verkopers die je geld aanvaarden en uiteindelijk je product nooit opsturen. Dit kan je niet op voorhand weten. Bij verkopers met een hoge score van betrouwbaarheid gebeurt dit zelden.

Het enige wat je dus moet doen is opletten. Doe je dat niet, eigen fout dan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik ben akkoord dat dit hier oplichting is.
Maar, iemand die een reeks 16 van M?rklin zonder panto's koopt en denkt dat het een exclusief model van een diesel is die noem ik een ezel ! [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

prulleman

Ik beschouw dit niet als oplichting. Ze hebben toch ook een rijdend varken gemaakt en als exclusief aangeboden. Als je hier intrapt ben je gewoon een ezel[}:)]. Ken je materie voor je gaat handelen. Ik ben erg actief op ebay. Ik bied zeer veel, maar altijd onder de prijs. Af en toe toch prijs[;)]. Nog geen slechte ervaring gehad. [:)] Maar ik blijf wel in het genre waar ik de materie ken. Ik koop dus geen dingen waarvan ik niet weet hoe het ineen steekt. Want rijden en rijvaardig zijn is een hemelsbreed verschil. Als een lok met horten en stoten rijd, maar ik heb hem aan een ( schandalig) lage prijs gekocht, reclameer ik niet. Ik heb meestal vooraf de prijs van een faulhaber bijgeteld. Dus uiteindelijk bekom ik een prachtmodel voor een schappelijke prijs. Ik ben dus altijd ge?nterresseerd in loks met kapotte motor en electronica. Geef me maar een uitgebrande trix, roco of fleischmann[;)]


tufken

Dat zijn zeker gezochte, kijk maar eens bij  de Engelse veilinghuizen, met eigen beschrifting [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

Ik vind dit wel leuk,wie hier intrapt is toch wel een hannes op modelbouw terrein.
Maar als het bij deze prijs blijft heb je een redelijk duits lokje.
wim

doomslu

Die eerste is er eentje van de Waalse spoorwegen, volgens het opschrift. [:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *