Sporenplan Merelbeke

Gestart door ronny-vdv, 31 mei 2008, 17:36:34 PM

ronny-vdv

Ik zou heeel graag het sporenplan van Merelbeke willen bekomen te rekenen vanaf Ledeberg tot aan Melle.
Kan er mij iemand helpen hoe de wisselstraten en het sporenverloop er uitzien ? Ook rekening houden met de depot.

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

Ronny,

Ik kan u wel helpen. Ik zal er proberen voor te zorgen. Is daar haast bij?

MickeyMouse

Ben daar eigenlijk ook wel in ge?nteresseerd...Kan dit ook voor mij?
Eigenlijk nog meer in het sporenplan van omgeving Gent-Dampoort inclusief Gent-Zeehaven vorminngsstation...

Geert

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ronny,

Ik kan u wel helpen. Ik zal er proberen voor te zorgen. Is daar haast bij?

Beste Anarchy,

Neen, daar is geen haast bij. Als ik ze maar na verloop van tijd kan bekomen.

Alvast bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

loebaske

Hey Ronny, je gaat dit toch niet nabouwen [:0][?][?] in ons lokaal aan Moscou brug kon enkel maar het stuk Gentbrugge driehoek tot net voorbij de brug van Melle vogelhoek, maar als jij er plaats voor heb wil ik gerust meehelpen bouwen want dit is een zeer mooi sporenplan.
En welk plan wil je ?? van over 10j of het recente ??

ERVIN

Hey Loebaske, wil je mij dan ook komen helpen??[:I]

Anarchy

Ik heb ondertussen het sporenplan van het baanvak Y.Ledeberg - Melle naar "MickeyMouse" en "ronny-vdv" gestuurd.

Loebaske en Erwin, kijk eens in jullie virtuele brievenbus.

ronny-vdv

Ik heb het sporenplan gekregen, maar hoe teken je de rails op papier ?

Hoe begin je aan zoiets ?

Wie kan mij raad geven of hierbij helpen ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

itchy

Stap 1. Koop een HEEL GROOT BLAD, een HELE GROTE PASSER, een HEEL LANG LINIAAL en VEEL potloden.

Hihi. Nee serieus: ik denk dat het helpt als je volgende vuistregels hanteert (is maar een idee h?):
a) probeer eerst een schematische weergave te maken van het sporenverloop (niet op schaal)
b) deel alle lengten die je meet op het patrimoniumplan (sporenplan) door een factor, bv 2 of 3 (anders niet uitvoerbaar in model!)
c) probeer nu a) te vertalen naar de geometrie van de door jou gekozen modelsporen en hou qua lengten rekening met b)
d) haast je want de site te Merelbeke gaat er binnenkort (*) anders uitzien

Steven

(*) Binnenkort in de NMBS-betekenis van het woord. Doe maar rustig dus.

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik heb het sporenplan gekregen, maar hoe teken je de rails op papier ?

Hoe begin je aan zoiets ?

Wie kan mij raad geven of hierbij helpen ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail


itchy

hmm... effe overtekenen? de poes op voorgaande foto's ziet het precies ook niet goed zitten. [8D]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loebaske

Dat is een serieuze boterham h?, als je het latje van MSM bekijkt zal je een grote hal nodig hebben, misschien een tip...Flanders Expo
enne hoe zit het met jullie planning voor Merelbeke...ben wel nieuwsgierig[:)]

ERVIN

Amaai , ik wist niet dat Merelbeke zo'n groot station had , ik ben er dan ook nog nooit geweest h?.[:I]

chef garde

Ja Erwin, dan wordt het hoog tijd om eens langs ons clubje te passeren en om een bezoek te brengen aan Merelbeke!!  Heel wat bestuurders hebben hun opleiding in Merelbeke gedaan "in de goeien ouwen tijd" met de 51, 59, 60, 62 om dan naar andere depots te gaan en elektrisch te gaan rijden.  Momenteel wordt op een gigantisch stuk van Merelbeke de sporen weggehaald en op termijn zou daar dan een moderne technische werkplaats komen.  Iets verder, net aan station Melle vindt je nu Colas-rail, de mannen die rails en hoogspanningen leggen en onderhouden.  Allemaal een bezoekje waard, staan nog heel wat werkende 62's van Infrabel, onderhoud van de 13, 12, 23, MW41, ...  En verderop enkele afgestelde 62's en 51's ...

Jurgen

Als dat het plan maar is. Ik heb hier zo'n 3 stations liggen. [:o)][xx(]

Hieraan ga je toch wel even bezig zijn denk ik. Als je nog tijd hebt om af en toe een foto te nemen, plaats die dan ook even op het forum. Maar waarschuw ons dan wel op voorhand, dan kan ik eerst mijn toetsenbord wegzetten en een kwijldoekje in de plaats leggen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.