schroevendraaiers

Gestart door conducteur, 27 mei 2008, 18:52:46 PM

conducteur

Nu heb ik een eenvoudig setje schroevendraaiers,maar de helft is al kapot. de kwaliteit van deze set is zowat 0.
nu wou ik weten waarop ik moet letten als ik naar de doe het zelf winkel ga(welke grootte(voor modelbouw meest gebruikt),merk...)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Wel in de  doe het zelf winkel ga je weinig schroevendraaiers vinden die voor de modelbouw geschikt zijn.De meeste zijn immers v??l te groot en te zwaar.
Wat je daar  w?l kan vinden (bv in de Gamma) zijn de setjes van de zgn hologemakers -schroevendraaiers.Die komen goed van pas en zijn zeker niet duur.Een platte van 3,5 mm en een  kleine kruisschroevendraaier zijn ook nog aan te raden.
Ik gebruik zelf nog een stokoude,verslete en kromme schoevendraaier om potjes verf open te doen en om de verf om te roeren,maar alleen daarvoor.

Gerrit

Havoc

Momenteel staat er een leuk setje van Proxxon in de Macro in aanbieding. Drie maten platte en kruis schroevendraaiers, 4 stuks van zeskant en 5 torx types. De grootste zeskant en torx zijn misschien voor modelbouw wat groot maar toch af en toe nuttig. De Proxxon referentie is NO 28 148 op www.proxxon.com kan je ze vinden als je volgt: >micromot tools>tools for delicate jobs>proxxon micro screwdrivers
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eric


tonycabus

Idd, zelf gebruik ik, na het door schade en schande ervaren te hebben, nog alleen merkgereedschap. Facom en Witte, bvb [;)]
Rian kan in de Hubo van Blankenberge ook "Stanley" vinden (herkenbaar aan de geel en zwarte heften), da's ook goed spul. Als hobbymesjes gebruik ik bvb alleen Stanley. Blokkerbrol kan soms meevallen, maar vaker tegen (buigen, breken, mes in je oog en zo[:0]).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Stefan Appelmans

Ik heb dat ook gehad met die kleine schroevendraaiers...
Nu, als ik er moet kopen, neem ik de kleinste uit de doos en probeer het te plooien. Als hij plooit, koop ik niet.
Als hij niet plooit (of moeilijk plooit), of breekt, koop ik de doos...Ja...
stefan.

Stefan Appelmans

stefan.

dirkkerckhofs

Ik volg de commentaren hierboven. Ik heb het ook al tot scha en schane moeten ondervinden. De vijlen, tangen, schroevendraaiers, snijmessen, enz. uit de grabbelbak van de BRICO smijt je meestel uit frustratie na een paar maanden toch in de vuilbak. Dan beter een beetje langer sparen en iets van een degelijk merk kopen.

Dirk

Dieter

Goedkoop is duurkoop!
En er is een spreekwoord dat zegt "voor wat, hoort wat!" en dat spreekwoord heeft groot gelijk.
Goe grief kost geld!

Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

depovero

Wat ook goed is, is naar treinenbeurzen gaan of naar modelbouw exposities lopen [:p]
Ik heb dit jaar een setje schroevendraaiers in mijne valoch laten vallen voor een meer dan redelijke prijs. en, ik kan deze niet meer missen. Ik heb zelfs de metalen grijpers van mijn schuifdeur ermee terug geregeld, viel prachtig mee.

Men zegt het, en, ow?, d'as zekers waar, neem je tijd en geef wat meer geld uit om enorm plezier mee te hebben.

Voil?,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

NowWhat


Ik heb begin vorig jaar wat kleine schroevendraaiers gekocht via conrad.
Ik heb dus ook een jaartje ge- en misbruik afgewacht om in deze thread iets bij te zetten ...

maar de conclusie is heel positief. Zeer degelijk materieel en verkrijgbaar in tientallen varianten qua formaat.
Niet supergoedkoop, maar dus wel kwaliteit.

www.conrad.be
bovenaan: gereedschap
dan in het menu links: handgereedschap

groet,