ombouw naar delta

Gestart door Duf, 25 mei 2008, 17:05:56 PM

Duf

heb het nu aangesloten als volgt:

blauw en groen naar die spoel (motorschild?)

rode naar de sleper

en de zwarte naar het motorplaatje met een condensatortje tussen en naar een vijsje die in de motor is gevezen

(zoals bij mijn andere delta lok) maar nog steeds geen werking [:o)]

erik de noorman

Onderaan de wisselmagneet zitten 2 koperdraadjes die moeten samengesoldeerd zijn en aan het rechterkontaktpunt van het motorschild gesoldeerd worden. Met de dipswitch van de delta moet je dan nog het juiste adres instellen. Let wel de adresmogelijkheden bij een delta zijn beperkt.

Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Onderaan de wisselmagneet zitten 2 koperdraadjes die moeten samengesoldeerd zijn en aan het rechterkontaktpunt van het motorschild gesoldeerd worden. Met de dipswitch van de delta moet je dan nog het juiste adres instellen. Let wel de adresmogelijkheden bij een delta zijn beperkt.
Wat ik mij nog herinner zijn:

adres 2 / 6 /8/72/78 er zijn er nog een paar maar weet ik niet zo dadelijk uit mijn hoofd.



dat zijn 2 kleine draadjes die gelijk uit de spoel komen wrs?

maar wat bedoel je met rechts? is het dan de kant waar de zwarte draad van de module toekomt of die andere?

Duf

ik heb het nu zo:



dip switch op
1 2 3 4
1 0 0 0

op mobile station adres 78

en weinig reactie [:o)]

erik de noorman

De maasa is verkeerd aangesloten. De massa moet aan een van de bouten zitten die het motorschild vastzetten. De condensator moet van de decoder naar het motorschild gesoldeerd worden.

Treinliefhebber

citaat:
Geplaatst door INFO
Als je daar met een ja op antwoord, dan is dit geen 76200 van Uhlenbrock, maar een gewone standaard Marklin decoder van de laatste delta generatie, de 66031 dus. Instelbaar via dipswitches op 80 adressen.
De decoder op de foto is de oude bekende 6603 en niet de 66031.
Ook is de decoder niet instelbaar op 80 adressen.

De condensatoren in het schema hebben een waarde van 1 nF.

Hier zie je de aansluitingen van de ontstoorspoel en de zwarte draad afkomstig van de veldspoel
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/motorola/maerklin_3000er/maerklin_3000_15.jpg


Groetjes,
Dave

Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

De maasa is verkeerd aangesloten. De massa moet aan een van de bouten zitten die het motorschild vastzetten. De condensator moet van de decoder naar het motorschild gesoldeerd worden.



ik zie dat er een foutje zat in de afbeelding ik heb het nu zo:


erik de noorman

Blijft fout.  De massa mag niet aan het motorschild bevestigd worden. Deze moet aan een vijsje die het motorschild vastzet bevestigd worden.
De zwarte draad met de condensator moet aan de zwarte draad van de decoder gesoldeerd worden.

Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Blijft fout.  De massa mag niet aan het motorschild bevestigd worden. Deze moet aan een vijsje die het motorschild vastzet bevestigd worden.
De zwarte draad met de condensator moet aan de zwarte draad van de decoder gesoldeerd worden.



begijp je uitleg niet zo goed, kan je het fototje aanpassen aub?

erik de noorman

Een foto plaatsen kan ik niet.

De condensator die nu aan de bruine draad zit moet tussen de de zwarte draad komen van het motorschild naar de decoder. De bruine draad soldeer je aan het chasis of aan een van de twee schroeven die het motorschild bevestigen.

Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Een foto plaatsen kan ik niet.

De condensator die nu aan de bruine draad zit moet tussen de de zwarte draad komen van het motorschild naar de decoder. De bruine draad soldeer je aan het chasis of aan een van de twee schroeven die het motorschild bevestigen.



als ik het goed begrijp zo dus:



Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ja



weinig tot geen reactie [:(]

erik de noorman

Zit de massa aan de schroef van het motorschild? Zo ja dan heb je een probleem. Decoder overleden door verkeerde aansluiting? INFO weet mischien nog raad.

Erik

Duf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Zit de massa aan de schroef van het motorschild? Zo ja dan heb je een probleem. Decoder overleden door verkeerde aansluiting? INFO weet mischien nog raad.

Erik



ja, hangt aan een koper/messing plaatje gesoldeerd dat achter zo'n vijsje zit