ombouw naar delta

Gestart door Duf, 25 mei 2008, 17:05:56 PM

Duf

Hoi

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of mijn topic hier zal passen.

Maar ik zit nl met een probleempje,

ik heb onlangs een delta/digital module op de kop kunnen tikken,
maar nu ik die inbouw heb ik weinig reactie uit de lok, buiten wat gezinder, en op mijn mobile station die ik bovenaan een bliksemschicht staan en ik krijg hem niet in run.

ALs ik de doos mag geloven is de module een uhlenbrock 76200
de loc war het om gaat is een stoomlok 3085/3097
imghttp://i5.ebayimg.com/02/i/000/e4/68/7b89_1.JPG/img

Module is volgens mij aangesloten zoals het hoort (denk ik),
Rood: spanningstoevoer
Groen, blauw veldspoel
zwart motorplaatje
Grijs, geel: gekoppeld aan voorlicht
bruin: massa

iemand die mij kan helpen? zou dit graag rijdend hebben :)

Jurgen

Hey Michael, vermits er een bliksemschicht op je MS staat zal er toch ergens iets niet juist zijn hoor.
Van de aansluitingen heb ik geen verstand, ik laat dit steeds door mijn handelaar doen. Op die manier ben je wel wat geld kwijt, maar je bent zeker dat het werkt en je hebt recht op garantie.

Kijk alles om te beginnen nog eens goed na.
Hier zijn zeker enkele mensen die je zullen kunnen helpen met je probleem.
Trouwens, als ik jou was, dan had ik meteen een gewone digitale decoder genomen ipv een Delta decoder. Later ga je jezelf waarschijnlijk tegen het hoofd slaan en jezelf afvragen waarom je dat niet gedaan hebt. Maar je zal je redenen hiervoor wel hebben zeker. [:)]

Welkom op dit forum trouwens. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Duf

Hoi jurgen

dat er dan iets fout is had ik ook al door [:)]

vandaar mijn vraag hier, heb het aangesloten zoals het in een andere delta lok is ingebouwd

heb deze module gekocht omdat ik ze relatief goedkoop heb kunnen verkrijgen, en ze is werkend uit die persoon zijn lok gekomen.

En ik ben toch niet van plan superveel loks te laten rijden, 4 of 5 is denkik al genoeg voor mij, kunnen er meer worden ook, zal het wel zien als mijn spoorbaan af is :) (fotos volgen)

erik de noorman

Op een 76200 horen ook 2 witte draden te zitten deze moet je aan het veldspoel solderen + het draadje ( 2 zeer fijne koper draadjes)die aan  het veldspoel op het motorschild zaten (bij de delta) moet je samen voegen en isoleren.

Rood sleper
bruin massa
witte draden  veldspoel
blauw massa verlichting
groen motorschild
blauw motorschild
grijs licht voor
geel licht achter

Erik

MARKLINRIJDER

Maar met een permanentmagneet, rijdt de lok wel mooier.  
Het is trouwens ook een volwaardige decoder voor gelijkstroom motoren.  En beschikt over alle digitale adressen die je maar wil.  Dus geen DELTA.

Groetjes,

David

erik de noorman

Beter nog met een vaste magneet en maar met het drie polig anker kan er geen enkle decoder tippen aan de 76200. Zelfs gewone gelijkstroom modelen lopen super met de 76200.

Erik

Duf

dan is het waarschijnlijk geen 76 200 module?

aangezien die 2 witte draden er niet aanhangen

kan iemand mij dan vertellen wat er fout is of wat er nog moet gebeuren zodat i goed loopt?


MARKLINRIJDER

Hangt er een beetje van af welke decoder het dan wel is.
Kan je geen hoge resolutie foto plaatsen?

Groetjes,

David

erik de noorman

Op de afbeelding staat een delta decoder dacht ik. Wat waarschijnlijk gebeurt is dat de delta vervangen is door een 76200. En de delta in het doosje van de 76200 is gestoken. Vandaar de vergissing.
Erik

MARKLINRIJDER

Dacht ik ook al, dan is dit misschien wel handig:


Duf

kan ik wat meer informatie krijgen omtrent dat plaatje aub :)

MARKLINRIJDER

Zeker:

Blauw: motorschild
groen: motorschild
Zwart: massa
Rood: sleper
Bruin: gemeenschappelijke voor functie licht
Geel: licht voor
Wit: licht achter
De andere zijn voor een telexkoppeling of andere mogelijkheden.

Groetjes,

David

INFO

citaat:
Geplaatst door Duf

kan ik wat meer informatie krijgen omtrent dat plaatje aub :)



Duf, en bij jouw gaat het om de decoder welke jij op de foto aan ons laat zien?

Als je daar met een ja op antwoord, dan is dit geen 76200 van Uhlenbrock, maar een gewone standaard Marklin decoder van de laatste delta generatie, de 66031 dus. Instelbaar via dipswitches op 80 adressen.

Als alles goed is aangesloten, heb je dan ook een juist adres ingesteld met die dipswitches?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Duf

@ info, het is die van op de foto die ik in mijn bezit heb!

kan iemand mij even de waarde geven van die condensator op die afbeelding, want tussen massa en motorplaatje zit die er niet in, en ik denk dat dat het probleem zal zijn?

ps: welk adres moet ik er aan geven? het is een stoomlok ;)