Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Traxx E186

Gestart door Anarchy, 22 mei 2008, 18:56:22 PM

Peter

citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland


Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland


Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).



...Sicco bedoelde met "jij"  ook niet op jou persoonlijk..............

rixke rail

citaat:
Geplaatst door the_gold

Mooie foto Rixke! Hopelijk komt die ls 28 ook uit, de oude versie dan[:)]



Dan zijn we toch al met twee !
Deze dateert noch uit halverwege de jaren negentig, maar draait toch nog af en toe dapper mee op mijn baan !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

En gelijk heb je Rixke [;)] Ik doe dat ook graag eens een oude gediende terug een paar rondjes laten rijden. Dat brengt altijd leuke herinneringen op. En een leuke oliegeur bij die oude marklins[:D]

C.B.

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)


Nog eens een limiet van mijn nederlands [:(][:(][:(]
Dus de traxx, een per draaistel, eens links en eens rechts [;)]
De 16 ging wel in Duitsland, dus Indusi.
De 27 in Duitsland [?]



Elk draaistel van een TRAXX heeft 1 Indusiemagneet ter beschikking.
(dus 2 in het totaal)
Deze is bevestigd rechtsonder van het eerste draaistel in de rijrichting.
In Duitsland rijden we rechts , dus bv. bij signaalbeeld Vr0 (2 geel verwittiging) moeten we onmiddelijk de bedieningsknop (Wachsamkeitstaster) van de PZB inrichting bedienen (max. 4 seconden) om geen noodremming te krijgen (is door de ontvangst van een 1000Hz signaal van de Indusiemagneet - die ook rechts langs het spoor ligt) ; het gevolg is dat we dan onder een remkurve gaan rijden.
Daarom is de magneet aan het eerste draaistel bevestigd, omdat we anders nogal lang aan deze "Wachsamkeitstaster" moeten duwen.
Groetjes.
Claudio.

n/a

?Bij het proefrijden van deze lok op K rails springt de lok uit de wissels. De reden is een onaangepaste sleper uit de oude Roco fluister versies. De sleper kan niet diep genoeg ingedrukt worden waardoor de bogie uit de sporen getilt wordt. Navraag bij de leverancier: 15% van alle geleverde loks hebben dit probleem gemeld, maar LS geeft geen oplossing. Lok wordt door ACME gebouwd en slechts door LS in een LS verpakking verkocht zonder NEDERLANDSTALIGE instructies en zonder instructie om de decoder af te stellen. Winkel was bereid lok terug te nemen.
OPLOSSING: sleper uitbreken en vervangen door een Brawa sleper als volgt
- Afdekking waarop sleper gemonteerd is losschroeven (2 schroefjes)
- Lipjes van sleper aan binnenzijde losmaken en  en deze naar boven uit de uitsparing drukken waardoor de sleper en een plaatje loskomt.
- Electrische verbinding los solderen
- Gaatjevan 1.8 mm boren naast midden van langsrichting (anders onvoldoende spatie aan binnenzijde)
- Originele plaatje onder Brawa sleper leggen en samen vastschroeven op afdekking
- Afdekking terug plaatsen en verbinding terug solderen
LOK laten proefrijden: alle problemen zijn opgelost.
Kostprijs Brawa sleper 6 tot 8 Euro?

ERVIN

Dat van die handleiding klopt helemaal, geen nederlandstalige, zou moeten vind ik , met slepers heb ik geen ervaring, maar ook hier zou het eigenlijk toch niet mogen dat je er zoveel problemen mee hebt.

Het MOET van de eerste keer juist zijn, zo simpel is dat.[:(!]

chef garde

Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding?  Voor een product dat bij ons verkocht wordt.

just4fun

citaat:
Geplaatst door chef garde

Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding?  Voor een product dat bij ons verkocht wordt.


Blijkbaar niet, heb ik even ge-google-d. Ik was ook in die overtuiging.
Als het gaat over echte machines, moet de handleiding wel in de taal van de eindgebruiker zijn. Zoniet mag de eindgebruiker procederen.
Maar bij speelgoed (waar onze treintjes toch onder vallen) en gebruiksartikelen (zoals DVD-speler, koffie-apparaat, ...) mag de handleiding in een veelvoorkomende taal zijn (d. i. Engels, Frans, Duits, Spaans). Maar er staat ook in de regels dat er wel de voorkeur aan gegeven wordt om er toch een handleiding in te steken in de taal van de eindgebruiker (in onze regionen dus Nederlands), maar dit doen producenten niet altijd wegens te veel geld [:(].
Zaak is er wel voor te ijveren, dunkt me. Het is een kwestie van respect t.o.v. de klant.
Paul

centauri167

citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door chef garde

Is dat bij wet niet verplicht, een Nederlandstalige handleiding?  Voor een product dat bij ons verkocht wordt.


Blijkbaar niet, heb ik even ge-google-d. Ik was ook in die overtuiging.
Als het gaat over echte machines, moet de handleiding wel in de taal van de eindgebruiker zijn. Zoniet mag de eindgebruiker procederen.
Maar bij speelgoed (waar onze treintjes toch onder vallen) en gebruiksartikelen (zoals DVD-speler, koffie-apparaat, ...) mag de handleiding in een veelvoorkomende taal zijn (d. i. Engels, Frans, Duits, Spaans). Maar er staat ook in de regels dat er wel de voorkeur aan gegeven wordt om er toch een handleiding in te steken in de taal van de eindgebruiker (in onze regionen dus Nederlands), maar dit doen producenten niet altijd wegens te veel geld [:(].
Zaak is er wel voor te ijveren, dunkt me. Het is een kwestie van respect t.o.v. de klant.
Paul



Deze beslissing hebben we te danken aan Jean-Luc Dehaene die jaren geleden Nederland hier niet in steunde om onze taal verplicht te houden in gebruiksaanwijzingen van alle consumptiegoederen. Hij was toen nog aan het hopen op de job die den Herman nu heeft.

Gottardo

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland


Ik kom helemaal niet van die kant[:0][:0][:0]
Ik rij via Stein, Kerkrade en Heerlen (staat ook in mijn vorig bericht).



Dan kom je dus ook door Maasmechelen [:)]

De NS-lijn waar je waarschijnlijk langsrijdt, is de gewone 1500-Volt lijn tussen Geleen en Heerlen die parallel met de autoweg loopt in de buurt van Spaubeek tot voorbij Nuth.

Gottardo

Gottardo

Vraagje ivm de reeks 28 van LS Models: handelt het hier om een beperkte reeks, of zullen deze loks ook nog in de toekomst te koop zijn? (kwestie van te weten of ik moet beginnen te panikeren [:D])

Gottardo

treinliefde

citaat:
Geplaatst door Gottardo

Vraagje ivm de reeks 28 van LS Models: handelt het hier om een beperkte reeks, of zullen deze loks ook nog in de toekomst te koop zijn? (kwestie van te weten of ik moet beginnen te pannikeren [:D])

Gottardo



Ik denk eerder een beperkte uitgave omdat ze die samen met ACME moeten uitbrengen

zie bericht hier http://www.de-pijl.be/modelbouw09_1112.html:

Gottardo

Hallo treinliefde,

dank je voor de nuttige info !

Groeten (deze keer niet uit het verre Maasmechelen, maar vanop mijn werk in Brussel [}:)])

Gottardo

ERVIN

@Gottardo , er zijn nog winkels die de 2829 hebben hoor , nog niet te snel panikeren dus.[;)]