Traxx E186

Gestart door Anarchy, 22 mei 2008, 18:56:22 PM

Chris


Peter

Ik dacht dat Indusi's maar aan elke zijde een geplaatst werd (bij de DB) toch, of is dit ook alweer verandert.

PS: Indusi betekend: INDUktive zug SIcherung.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik dacht dat Indusi's maar aan elke zijde een geplaatst werd (bij de DB) toch, of is dit ook alweer verandert.


In mijn post van  12/11/2009 :  08:06:09  , schrijf ik :
citaat:
Inderdaad, een per draaistel

Ik zie nergens een andere melding [;)]

Peter

Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik bedoelde 1 aan elke zijde van de lok, dus niet per draaistel.
Heb net nog even nagekeken. Dus alle DB loks hebben 1 indusi aan iedere zijde van de lok, en die is niet altijd aan de draaistellen bevestigd. Ook bij de Belgische reeks 16 is di zo. De reeks 27 heeft er geen (althans niet op het LSM model)


Nog eens een limiet van mijn nederlands [:(][:(][:(]
Dus de traxx, een per draaistel, eens links en eens rechts [;)]
De 16 ging wel in Duitsland, dus Indusi.
De 27 in Duitsland [?]

nmbs

citaat:

De 27 in Duitsland [?]



Mss bedoelde hij de 18, want deze ging ook naar Duitsland.  (de mooie 18, niet die nieuwe Playmobil locomotief [:o)])

Peter

De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

citaat:
Geplaatst door Peter

De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.


Dat stukje grensbaanvak was/is een uitzondering om zonder Indusi te rijden.  De spanning heeft niks te maken met Indusi/Memor/ATB/TBL....
Niet alle materieel was/is toegelaten op dat baanvak!  Enkel 21/27  16 en 18, 22,23 en 25 en klassieke motorstellen met JH.  Reeks 20, Breaks, am 96...zijn nog steeds niet toegelaten.  
Materieel moet nu uitgerust zijn met GSM R, en enkel reeks 27 en klassieke motorstellen met JH, beide uitgerust MET voorziene GSM R.

B-Cargo

en de 55'ers met GSM-R zijn er ook welkom! [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.


Och, sorry [:(]
Die enkele kilometers was ik vergeten. Maar daar is geen Indusi voor nodig. Alleen GSM-R is vereist... en gehomolegeerde reeksen [;)]

treinliefde

Hoeveel nummers zijn er al in de Traxx van de NMBS en hoeveel komen er?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hoeveel nummers zijn er al in de Traxx van de NMBS en hoeveel komen er?


3 + 40, allemaal toegekomen (behalve de 5 die reeks 29 zouden vormen)

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter

De meeste (alle??) Belgische loks kunnen tot in Duitsland rijden, d.w.z. tot in Aachen Hauptbahnhof
In dat station zijn er verschillende sporen waar de spanning kan omgeschakeld worden. Ofwel van het Duitse naar het Belgische systeem, ofwel van het Duitse naar het Nederlandse systeem.
Zelfs Belgische tweetjes kwamen tot in Aachen Hbf.


Het Nederlandse systeem?? Waarom dat dan? Er is geen Nederlands baanvak in de buurt....

Peter

Als wij naar Aachen rijden zie ik anders op de spoorlijn waar we een heel stuk naast rijden (Heerlen, Kerkrade), bovenleiding hangen.
Mischien dat Jos (Grove Den) hier uitsluitsel over kan geven. Die woont daar vlak bij.
Ook de treinstellen die we daar zien zijn toch echt geen diesel stelletjes.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

De lijn naar Kerkrade-Heerlen takt pas in Herzogenrath af, das is vele kilometers verder. Zelfs de lijn naar Simpelveld (nu onderbroken) lag dichterbij, maar ook nog ruim ten noorden van Aken. Beide lijnen zijn niet ge?lektrificeerd en ook nooit geweest (bovendien had dan ook de lijn Herzogenrath-Aken geheel omschakelbaar moeten zijn, wat praktisch onmogelijk is). Het enige elektrische NS-materieel dat in Aken is geweest zijn nieuwe stellen van Talbot, achter een dieselloc.

Als jij via Montzen of Welkenraedt in Aken aankomt kom je overigens helemaal niet langs een lijn uit Nederland