Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Traxx E186

Gestart door Anarchy, 22 mei 2008, 18:56:22 PM

bollen neus

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Gottardo , er zijn nog winkels die de 2829 hebben hoor , nog niet te snel panikeren dus.[;)]



Inderdaad niet panikeren, als het verloopt zoals bij de versie 11/12/21 en 27 daar staan er ook nog en hoopje van te koop op de sites, en deze waren toch ook "beperkt" in aantal?
Mijn zakken zijn dicht en denk er het mijne van .....[:)]

chef garde

Allemaal truken van de foor, beperkt, wees snel, ??nmalige oplage, op = op, pff mn gat.  12/21/27 was ook idd beperkte oplage, nu geraken blijkbaar de specials als de 1206 en de 2709 nie allemaal uitverkocht ...

dgrr57

Trop is te veel [:(]
Portefeuilles zijn leeg [:D]

erik50

Tja en zo snijden de fabrikanten/winkeliers in hun eigen vel.
De mensen wat opjutten met hun zogenaamde beperkte reeksen.
Na een tijdje kom je ze goedkoper tegen op veilingsites.
Ik laat me niet meer zot maken en wacht rustig af....
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

treinliefde

Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.

Zo gaat dat in ons land, eigen bedrijven kunnen niet veel goed doen

Peter

Tja,
op sommige merken of handelaars mag kritiek gegeven worden, en op andere weer niet. Ik begrijp de reden waarom LSM handelt zoals ze nu doen, en die reden is in hun geval wel gegrond, maar je moet het ook langs de kant van de modelspoorders bekijken. Niet iedereen heeft zomaar het geld om direkt op die beperkte series te springen, en die dan genoodzaakt zijn om op een heruitgave na....tijd te wachten, terwijl anderen reeds lang dat model op hun baan hebben. Ikzelf ben afgestapt om direkt een model te kopen omdat het een beperkte oplage is. Ik koop een model als ik het wil, en niet waneer een merk zou willen dat ik het koop. Ik zou bv. nog graag een LSM reeks 18 kopen maar zal wel geduldig wachten tot het terug leverbaar is, of tot iemand het op een beurs of hier op het forum verkoopt.[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.

Zo gaat dat in ons land, eigen bedrijven kunnen niet veel goed doen

Hoge bomen vangen veel wind.

Ik denk heus wel dat de meeste modelbouwers blij zijn met de producten van onze Belgische fabrikanten.

Het is wel zo dat heel wat mensen niet tevreden zijn met de "beperkte reeksen". En ik begrijp ze, terwijl ik de fabrikanten ook kan begrijpen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

Enkele jaren geleden kloeg iedereen steen en been dat er niks Belgisch op de markt kwam... als ik moet kiezen: geef mij dan maar de overvloed die we nu kennen...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dgrr57

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Ik hoor het al, het is beter dat LS zich op de buitenlanse markt gaat storten want hier krijgen ze gewoon alleen kritiek.

In het frans : Nul n'est proph?te en son pays [;)]
Maar wees gerust : ga eens wandelen op franse (van Frankrijk) forums en leest daar de kritiek op LS. Daar tegen zijn de belgen heel brave mensen [:D]
En men zegt ook, nog altijd in het frans (sorry voor mijn beperkt nederlands) : qui aime bien, charrie bien [:D]

boke

Zoals de meeste reacties hierboven al aangeven, ben ik ook de voorbije maanden een totaal nieuwe richting ingeslagen met mijn modeltreinen. Aankondigingen, beperkte reeksen, het overaanbod, het niet nakomen van levertermijnen, het kan me allemaal niet meer schelen. [^] Bij een paar aankopen in het verleden, heb ik vastgesteld dat de "nieuwe" merken meestal wel mooi gedetailleerd zijn maar technisch niet voldoen aan mijn behoefte zodat ze meer  geschikt zijn om in vitrinekasten te staan dan als rijdend materiaal op mijn baan. Ik heb dan ook besloten om alleen nog maar rollend materiaal aan te kopen van mijn "huismerk". Ik moet zeggen: ik heb een veel grotere voldoening bij het uitoefenen van mijn hobby en mijn geldbeugel vaart er wel bij... [;)] Ik merk dan ook dat er velen zijn die mijn redenering volgen. Benieuwd wanneer de fabrikanten het zullen inzien... [:I]

centauri167

citaat:
Geplaatst door boke

Zoals de meeste reacties hierboven al aangeven, ben ik ook de voorbije maanden een totaal nieuwe richting ingeslagen met mijn modeltreinen. Aankondigingen, beperkte reeksen, het overaanbod, het niet nakomen van levertermijnen, het kan me allemaal niet meer schelen. [^] Bij een paar aankopen in het verleden, heb ik vastgesteld dat de "nieuwe" merken meestal wel mooi gedetailleerd zijn maar technisch niet voldoen aan mijn behoefte zodat ze meer  geschikt zijn om in vitrinekasten te staan dan als rijdend materiaal op mijn baan. Ik heb dan ook besloten om alleen nog maar rollend materiaal aan te kopen van mijn "huismerk". Ik moet zeggen: ik heb een veel grotere voldoening bij het uitoefenen van mijn hobby en mijn geldbeugel vaart er wel bij... [;)] Ik merk dan ook dat er velen zijn die mijn redenering volgen. Benieuwd wanneer de fabrikanten het zullen inzien... [:I]



De locs die ik bv. van ls models heb, rijden 1000x beter dan die van bv. Trix.
Welke technische behoeftes heb jij dan zo speciaal dat de "nieuwe " merken er niet aan voldoen ??

boke

citaat:
Geplaatst door centauri167
Welke technische behoeftes heb jij dan zo speciaal dat de "nieuwe " merken er niet aan voldoen ??


Hier wil ik enkele van mijn bevindingen geven zonder en welles-nietes-spelletjes te ontketenen en verder ga ik daar ook niet meer op in:
Van mijn LSM reeks 13 verwacht ik niet dat ik die regelmatig open kan doen zonder brokken, alhoewel er eigenlijk toch af en toe onderhoud moet aan gebeuren. [:(!]
De mooie B-colli wagons van hobby Trade daar werkte ??n kortkoppelingsmechanisme niet van als ik er mee thuis kwam en een tweede begaf het ook na het vervangen van de koppeling. Dit mechanisme is veel te fragiel uitgevoerd. En het erge eraan is dat je er precies langs geen kanten bij kan om het veertje terug op zijn plaats te krijgen. [:(!] Iemand een idee? [?]
Bij een Mehano loc class 66 draaide er ??n vijs al "zot" in de plastic kap na ??n maal te hebben geopend voor het plaatsen van een decoder. [:(!]
Ik noem zulke zaken geen kwaliteit. Uiteindelijk kost het materiaal waaruit locs en wagons zijn gemaakt maar een fractie van de ontwikkelprijs. Dan wil ik hiervoor ook goed ontwikkelde produkten! [;)] Geen ??n van bovenvermelde problemen heb ik al tegengekomen bij mijn huismerk. [^] Gelukkig heb ik hier nog enkele oude rakkers staan van mijn huismerk die ik digitaliseer. Ze moeten dan zeker niet onderdoen voor de nieuwe, hedendaagse locs... [^]

Peter

Ergens moet ik Boke gelijk geven.
LSM maakt prachtige modellen (jawel) maar onderhoudsvriendelijk kan ik ze niet noemen. Eerst een aantal onderdelen losmaken telkens je de lok wil openen voor bv. een decoder te plaatsen, smeren, is niet ideaal.
Mehano, tja voorzichtig met de schroefjes. Ze draaien heel vlug door, en de 41 met al zijn draden op een kartonnen plaatje[:0][:0]

Ben ik nu enkel op de kap van de "nieuwe" merken bezig..nee hoor.
Ook Roco heeft een paar modellen waar je vier handen voor nodig hebt om hem te openen of te sluiten (bv de DB baureihe 64)
Het Bemo treinstel dat ik heb is idem (4 handen) waarbij je heel goed moet opassen dat de kleine veertjes voor de binnenverlichting niet wegspringen bij het openen
Ook merken als Brawa, Fleischmann, Trix, Piko enz hebben hun probleemkinderen.
Probeem maar eens een Piko DB baureihe 82 terug te monteren nadat je er een decoder hebt ingebouwd (het angstzweet breekt me terug uit[:0]

Waarschijnlijk is dit een gevolg van de supergedetaileerde modellen die nu op de markt zijn, en, mischien ook een gewild door de merken, als je kijkt wat ze vragen voor een gewoon nazicht (winkels of merken)zoals smeren, en reinigen.
Nee, de tijd dat we een lok met een of twee schroefjes konden openen is voor de meeste modellen wel voorgoed voorbij.
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterBrz

Geen idee of er hier al mensen zijn die de AC versie hebben gekocht, maar naart schijnt bolt die heel slecht en graakt 'm niet over de wissels uit [B)]omdat de sleper niet hoger kan..
Jammer wel!

Groeten, Peter

Anarchy