Beste Erik,
Ik denk dat je via LS Models een verkeerde voorstelling van ?Fine Scale? wielstellen hebt gekregen. De wielstellen die op de site van LS Models aangehaald worden zijn: finecsale assen, gebaseerd op de NEM 311.1 norm waarvan, ik citeer: loopvlakte licht verbreedt om de rijeigenschappen op oude spoorsystemen te garanderen.
Wielstellen, die volgens NEM 311.1 genormeerd zijn, hebben een loopvlakbreedte van 2,8 mm en een flenshoogte van 0,6 mm. Deze waarden komen trouwens volledig overeen met de RP-25 norm uit Amerika.
De ?Fine Scale? wielstellen die ik eerder aanhaalde, hebben een loopvlakbreedte van 2,2 mm en een flenshoogte van 0,6 mm. en kunnen enkel op Tillig ?Elite? en Peco code 75 wissels bedrijfszeker verkeren omdat bij alle andere wisselfabrikaten de groef in het puntstuk en langs de aanslagrail te breed is.
De profielhoogte van de verlegde rails heeft geen enkele invloed op de gehanteerde wielnorm. Zelfs wielstellen met een 2,2 mm breed loopvlak en een flenshoogte van 0,3 mm kunnen bedrijfszeker over code 100 wissels verkeren als het puntstuk en de aanslagrails hiervoor zijn uitgelegd.
Jacques Timmermans