Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

mphoi

#105
K-rail (Märklin) met boogstralen van minimaal 500 mm: 2241/2251 met overgangsbogen 2274. slanke (Engelse) wissels, kruising 28°52' van Weichen-Walter. Flexrail (2205) alleen op rechte stukken. Algehele detectie (ook wissels) d.m.v. eigen bezetmelders gekoppeld naar ingangen van een OC32. Wisselaandrijving d.m.v. servo's met wisselstandcontacten.

Koen

Ik maak gebruik van Peco code 100 aangezien ik uit het verleden zeer veel meters spoor en een hoop wissels had liggen. Helaas heb ik in het verleden niet de stap gemaakt naar code 83 voor mijn modulebaan maar goed, de baan is wat ze is. Mogelijk bij een volgend project schakel ik over maar dat gaat sowieso nog heel wat jaartjes duren, denk ik.
Qua sturing maak ik gebruik van de Ecos in combinatie met een PC (Itrain). Het rollend materiaal is van alle slag, gaande van Lima tot Trix en Märklin maar ook merken zoals REE-models, R37, ... (vooral Frans materiaal).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

#107
 
   [ dit is wat men kan noemen het terug ontwaken van een forum-draadje na 11 jaar winterslaap.  Moet kunnen.   ;) ]

Hier liggen klaar nog enkele méters Peco-Streamline code 75 met slanke electrofrog-wissels.  Maar, er moeten per Peco-wissel telkens extra 10 à 12
solderingen onderaan gebeuren ( zie Ronald Halma - bedrading/wiring ).
En wat lengtes testspoor voor in de woonkamer (als het aan m'n muur-schabbaantje in de garage ongezellig fris is): Roco-Line met bedding, plus nog wat Roco, Peco, Profi code 100 voor de antieke Kleinbahn-, Hamo-, Piko- en Lima-spullen .     

    [  het vervolg van dit draadje: tot binnen 11 jaar    ;)   ]   

Klaas Zondervan

Omdat dit topic al zo oud is, is mijn bijdrage op pagina 5 inmiddels achterhaald. Nu gebruik ik uitsluitend nog Peco code 75. Flexrail voor de sporen, en spoorstaven uit die flexrail om zelf wissels te bouwen.

svvander

Thuis Märklin C-rails (omdat ik nog geen vaste baan heb en dit makkelijk te leggen is) en K-rails (op teststukjes). Op de clubbaan Tillig 85125 flex, code 83 is dat dacht ik.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Marklin K rails op de grote baan en op de module bakken van alles door elkaar .
Zowel marklin K als lima ,fleischemann en wat ik maar kon bij elkaar verzamelen.
De reden is dat ik oudere wagons heb en die flenzen dus niet op de lagere code rails gaan .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ramdani

C en K rail, aangevuld met betonflexen van Weichen-Walter

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0