Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

Roderik

Ik werk op mijn N-baan met Peco code 55 (rails en wissels)
Op mijn Nm-baan werk uit met Marklin Z-schaal rails en wissels.
De bovengrondse bedieningen van de Marklin-wissels wordt weggesneden en vervangen door een "ondergrondse" Blue Point Switchen.
Alles wordt met contactlijm verlijmd op kurk uit Ikea.
Beide systemen rijden digitaal met Multimaus.
Always be modelling!

stoomloc

Heb nog een deel sporen van het vroegere Lima, die ik ga gebruiken voor de aanleg van een modelbaan voor de kinderen.
Nadien ga ik voor mezelf een baan bouwen met in het schaduwstation Fleischmannwissels code 100 in combinatie met Roco zonder balastbed code 100 en de zichtbare gedeelten waarschijnlijk Roco zonder ballastbed code 83. De wissels voor de zichtbare gedeelten is nog een vraagteken.

Groeten,

Wim

mini-bs

Ik heb gekozen voor Peco code 100 en -waar optisch niet storend- Peco Setrack. Onlangs ze na een jaar eens opnieuw onder stroom gezet en de locs reden meteen vlotjes heen en weer.
 

Tom

Ik gebruik voorlopig enkel Roco geo-line, maar ik ben van plan later om de Roco Line sporen te gebruiken, al dan niet in combinatie met Tillig elite code 83.
Tom

poco loco

Luc,

Wordt:
RocoLine voor onzichtbaar deel,
Tillig bovengronds.
HO, zonder bedding en code 83.

Luc.

poco loco

citaat:
Geplaatst door martintje

... met wissels van Tillig, mooier dan Roco maar wel storingsgevoeliger.



Hoezo?

Luc.

n/a

vroeger had ik een modelspoorbaan in H0. ik begon met m'n 3de tot ongeveer 11 jaar. Ben nu 35 en zins een jaar of 4 weer begonnen, maar de tijd en geld ontbreekt me nog wel eens om toch regelmatig mee aan het werk te zijn. Ik rijd nu voornamelijk Fleischmann op profi-rail. Ik heb ook nog wat oud materiaal van Lima. Ik heb wel weer voor H0 gekozen, omdat het mooier gedetaileerd is en makkelijker aan te komen. 'K heb voor een deel tijdperk 2 als toeristische attractie (zeg maar) van DRG. En overige wil ik tijdperk 4 of 5 doen, materiaal DB

doomslu

Dank je wel mannen voor al jullie bijdragen.
Deze enqu?te loopt nog steeds. Hoe meer zielen ... hoe meer vreugde (in dit geval : hoe meer informatie ik heb). [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Persoonlijk en in de club (GRA)wordt meterspoor gebruikt van Peco en Roco  code 100, wissels zijn grotendeels van Roco en enkele van Peco.
Groetjes  Eric

Mr-tsjoektsjoek

Ik rijd op Marklin k-rails.

Vroeger reed ik analoog, maar sedert de komst van de Mobile Station ben ik overgeschakeld op digitaal.  Intussen ook de Central Station aangeschaft.

Het voordeel van K-rails is dat ik grote boogstralen kan inplanten d.m.v. de flexrail.

Bij het ballasteren maak ik gebruik van verschillende combinaties ballast van Woodland.  Middelgroot en fijne korrel.
Zo bekom je ballast voor de hoofdlijn, oud en nieuw, zijsporen, depot, enz.

Groeten Mr tsjoektjsoek

Pol

Ik ben volop Fleischmann Profi-rails aan het sparen! Ik heb al zo'n 6 meter spoor en 0m? ruimte! Hoera [V][;)]!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

pabe

Momenteel nog op Fleischmann modelspoor code 100 messing...  heb daar teveel materiaal van om eigenlijk te switchen naar iets eleganter...

groetjes,  Paul

Michiel

Ik gebruik een combinatie van Fleischmann-N Profi-rails en GTflex-rails. Mocht ik ooit opnieuw beginnen, dan zou ik waarschijnlijk voor Peco-Code55 kiezen, om zijn laag profiel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

knibbelknabbel

Ik rij in H0 op Fleishmann Profi Rails, die overal liggen, ook in het schaduwstation en tunnels. Ze zijn zeer geleidend, nooit heeft een lok stilgestaan. Alle materiaal is Belgisch. Ik gebruik de Intellibox, in samenwerking met het programma Railroad & Co voor de besturing van de wissels, seinen, en seinopeenvolging.

SuSke

citaat:
Geplaatst door Pol

Ik ben volop Fleischmann Profi-rails aan het sparen! Ik heb al zo'n 6 meter spoor en 0m? ruimte! Hoera [V][;)]!


Dat gevoel kennen we.

De keuze is gemaakt in het voordeel van Tillig H0 Elite code 83 en de wielen die moeten vervangen worden, nemen we er maar voor lief bij [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.