Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

eddy

Ik ga roco code 100 gebruiken (flexxen)en peco slanke wissels omdat ik er daar een groot aantal van heb (recupmateriaal van vorige banen).
Bij ons op de club baan Scherpenheuvel peco 75 met peco wissels.
De demobaan twee railsystemen voor gelijkstroom roco code 100 met peco wissels.en voor het wisselstroomgedeelte Marklin K rails met marklin wissels.
Mvgr Eddy

eric

Bij mij is alles code 100.
De oudste wissels zijn van Roco en vanaf de laatste 2 jaar Piko A.
De rails zijn allemaal nikkelzilver flexrails van zowel Roco, GT en Piko A.

De clubs,
De H0 banen bij MSV Post B zijn code 100 en code 83, de N baan FLM.

Bij ATA is het tweerail gedeelte Tillig Elite en het drierail gedeelte M?rklin K rail.

Frank_N

Alle (16) wissels van Minitrix, ontkoppelaars (12) idem. Verder alles soepele flexen van Ibertren (heb ooit eens 2 dozen @ 20 stuks per stuk ervan gekocht) Alle railschoentjes van Fleischmann, isolatieschoentjes van Roco. De (10, vleugel) seinen zijn weer van Fleischmann.

Ben ooit bezig geweest met zelfbouwwissels, maar daar vanaf gestapt omdat "den elektriek" behoorlijk veel problemen gaf.

De rails liggen op 4mm kurk placemats van IKEA, voordat ik ga lijmen met latex voorlopig gespijkert. De spijkers gaan eruit zodra alles naar behoren functioneert.

En dat zal nog wel ff duren...................[}:)][:I]
Groet van Frank

just4fun

Ik ben eigenlijk spoorloos.
Toch heb ik een plank met een ovaaltje op om m'n locs af en toe te laten fitnessen. Op die plank liggen 'Fleischmann-Modellgleis'-sporen en hier en daar een stukje Lima ofzo. Alles in H0 en vervlogen jeugdjaren.
Paul

dirkkerckhofs

HO, Marklin C-rails, wissels analoog, bediening met Mobile Station en 32VA transfo.

modelbaanHO

Alle sporen en wissels zijn van Peco (code 100), met uitzondering van 3 gebogen wissels in het schaduwstation - die zijn van Roco.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dingske

Marklin c en k rails. Wissels analoog bediend en treinen digitaal met het oude digitale systeem en het mobiele station.
Ik wil groot zijn in iets kleins.

T03

Ik werk met HO en gebruik Peco code 100 flexibele sporen en wissels.
Ik zit met een aantal Fleischmann proffirails die wellicht deels in het schaduwstation zullen dienst doen. Later is er een HOe of HOm voorzien, ben er nog niet uit wat het wordt, wellicht ook in Peco rails.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

jan77

Marklin C-rail bestuurd door mobile station , Tijdperk V ben van plan om met de tijd een central station aan te schaffen.
Gr Jan

nijvnet

Ik wil de rails en wissels van Minitrix gaan toepassen. Hoewel ik voor mn ICE spoor wil kijken naar de betonkleurige rails van Peco. Alles wordt zoveel mogelijk flex rails.

JoVer

Heb nog geen baan maar wel 2 projecten. Zullen beiden BE-banen 3-rail digitaal worden met K-rail van M* en de oude M-rails voor het schaduwstation. Digitaal systeem zal multiproticol zijn met IB en/of ECoS. Het geheel computer gestuurd met (zeer waarschijnlijk) Koploper van PaHaSoft. Met mogelijkheid tot gedeeltelijke handbesturing uiteraard. Misschien waag ik me wel aan zelfbouw 3-rail na gisteren het draadje van Erik te hebben gezien.

JurgenM

Hallo,
Ik ben aan het bouwen (in H0) met RocoLine zonder bedding. Gebruik Roco wissels en af en toe flexrails.
Groet,
JurgenM

marimon

Ik gebruik Ho flexrails van Piko-A (code 100). Ook de wissels zijn Piko-A. Deze zijn aangedreven met geheugendraad en enkele met conrad-motortjes.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

martintje

Op mijn grote module baan van 12 meter ( welke al een jaar stilligt[:I]) gebruik ik sporen van Roco 83 zonder ballast uiteraard, met wissels van Tillig, mooier dan Roco maar wel storingsgevoeliger.
Op de trambaan waar ik nu mee bezig ben gebruik ik tillig H0m, ook hier zijn de wissels af en toe wat onbetrouwbaar, maar ik ken geen beter optisch alternatief voor H0m welke voor mij in aanmerking komen, aangezien ik natuurgetrouwheid boven degelijkheid verkies.
Van de H0m haal ik overigens de helft van de bielzen weg om meer naar het voorbeeld van 1910-1920 te gaan, waarvan je overigens niets ziet, ik ballast tot bijna bovenkant spoorstaaf [:D]
Als wisselaandrijving gebruik ik zonder uitzondering de schildpadden van Tortoise, analoog aangestuurd, ik wil wel wat te spelen hebben..... wilde je nog meer weten Luc ?? [:)]
Mvg Marty

doomslu

Dat is voldoende, Marty. Precies wat ik weten wilde. [;)]

Al bedankt aan alle deelnemers.

Aan al diegenen dit dit lezen en nog niets hebben geschreven : ga je gang !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *