Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

draden aanleggen

Gestart door conducteur, 03 mei 2008, 18:10:08 PM

conducteur

Ik heb weerom een vraag over elektriciteit.
hoe moet je draden het best vastleggen op een houten plank?
kroonsteentjes zijn in dit geval geen goede oplossing. De draad moet nogal heen en weer slingeren en er zullen dan ook meer kroonsteentjes zijn dan draden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

De draad kan niet in een rechte lijn lopen daar er sporen in de weg liggen. Een gat in de plank boren is ook geen optie daar mijn baan op de grond ligt(komt snel verandering in)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

1) die draad zou dienen als een soort "ringleiding" voor het stationnetje waar later dan wat verlichting en seinen op aangesloten worden

2) c-rail

3) de draden liggen achter in de berg die ik samen heb gemaakt met mijn opa,na het uitrijden van de berg,komt de trein in het station. ze hoeven dus niet er voor het zicht weggewerkt te worden.

4)ik rijd wel digitaal,maar met een mobile station van marklin,waar er geen decoders van te pas komen. behalve enkele afremmodules die er nog moeten komen.

5)Ik denk dat dat nog te lang zal duren
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

mijn opa heeft ze vastgedraaid met vijsjes,zo hard,dat ik ze niet meer los krijg[:D]!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dikken

citaat:
Geplaatst door conducteur

De draad kan niet in een rechte lijn lopen daar er sporen in de weg liggen. Een gat in de plank boren is ook geen optie daar mijn baan op de grond ligt (komt snel verandering in)



Zou je dan niet beter eerst je baan op poten zetten? lijkt mij de eenvoudigste oplossingen voor al uw bedradingsproblemen. Je leidingen kan je ook heel gemakkelijk vastleggen met een lijmpistool. Een dotje lijm en trek je draadje er door, ff wachten en klaar. geen gesukkel met vijzen en haken en je kan ze heel strak leggen!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

ysbeer

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Wat ook mooi kan zijn zijn van die plastiek gootjes die de betonnen kabelgoten naast het spoor imiteren. Ik heb wel niet direct een link beschikbaar maar er zijn zeker modelspoorders die ze reeds hebben gebruikt.



Conrad heeft dit,maar om kabels in te doen zijn ze veel te klein
Tenzij je kabels op schaal gebruikt.
Erbert de fabrikant heeft nog veel meer toerust delen.
wim