Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

ronny-vdv

#30
Als het model wordt zoals op de 3D-tekeningen, WWWAAAAUUUWWW

Toch al een dikke proficiat voor Guido !!!!
Een man van mijn hart.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

janjozef

#31
Voor mij bewijzen die 3-D tekenigen niets, ik ga eerder voor op vorige produkties

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

#32
Ik heb me niet veel aangetrokken van de stemmingmakerij hier, want ik heb nooit kunnen klagen van Guido's service en de kwaliteit van zijn modellen.

Ik zit ondertussen vol spanning te wachten op een 12.003 Chamois DCC Sound. Morgen bel ik nog eens om te vragen of er RP25-wieltjes op zitten zoals op zijn andere locs.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

JoVer

#33
citaat:
Geplaatst door Decapod

Ik heb me niet veel aangetrokken van de stemmingmakerij hier, want ik heb nooit kunnen klagen van Guido's service en de kwaliteit van zijn modellen.

Ik kan me hier enkel maar volmondig bij aansluiten!

JoVer

#34
citaat:
Geplaatst door Decapod

Ik heb me niet veel aangetrokken van de stemmingmakerij hier, want ik heb nooit kunnen klagen van Guido's service en de kwaliteit van zijn modellen.

Ik kan me hier enkel maar volmondig bij aansluiten!

Rochevalien

#35
citaat:
Geplaatst door JoVer

citaat:
Geplaatst door Decapod

Ik heb me niet veel aangetrokken van de stemmingmakerij hier, want ik heb nooit kunnen klagen van Guido's service en de kwaliteit van zijn modellen.

Ik kan me hier enkel maar volmondig bij aansluiten!



>>> Beste, iets aankaarten op dit forum is volgens mijn g??n stemmingmakerij   maar een volstrekt normaal iets zolang dat maar op een beschaafde manier kan gebeuren (en dat is in deze draad zeker het geval)

Bovendien heeft G.Olaerts steeds de mogelijkheid om te reageren.
Het gaat hier ook niet om de service die G.O levert maar wel om het feit dat er "in het wilde weg" bestellingen geplaatst worden voor iets waar ,op dat moment,niemand van wist hoe het er zou gaan uitzien.
Dat ,en de perikelen rond de motorwagens reeks 44 en de breaks hebben mij tot het schrijven van mijn eerste mail in deze draad aangezet.

Bon,heb ik iets tegen G.O?  neen
heb ik een 44 besteld ? neen
heb ik een break? ja (maar die is w?l "return to sender "geweest)
ga ik een type 12 kopen ? neen
en waarom niet? omdat 450? voor mij een beetje teveel is om een paar rondjes op de baan te doen en dan terug in de doos te verdwijnen.
Ik zal het tezijnertijd wel in MSM lezen en die lok op ??n of andere baan zien rijden.

Gerrit



Decapod

#36
[:0] [B)] Gerrit, take it easy please, ik viseerde je helemaal niet hoor. 'Stemmingmakerij' betekent simpelweg dat als de ??n iets zegt anderen daar graag op inpikken en het probleem groter wordt dan het eigenlijk is.
Jammer dat je een slechte ervaring gehad hebt met een model van Olaerts (ik spreek ook niet over Guido zelf, want de mens maakt nu niet meteen al zijn modelletjes eigenhandig). Dat kan altijd gebeuren.
Voor mij was dat - anders dan voor enkele anderen hier - nooit het geval. Daarom heb ik net als Gerolf en een paar anderen in volste vertrouwen een bestelling geplaatst.
Ieder zijn verhaal en zijn keuze. Op een gewaagd model als een type 12 zit ik al lang te wachten. 't Is trouwens ??n van de modellen die me terug hebben doen starten (gewaagd is het zeker met slechts twee en zelfs erg grote drijfwielen). Ik verzamel/maak (of verpruts [:D]) alleen tpII-III, dus voor mij is het een must en een berekend stuk uit het budget.

So, no offence! En neem me niet op ??n woord a.u.b.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Gerolf

#37
"stemmingmakerij" was inderdaad overdreven geformuleerd. "Aanmanen tot voorzichtigheid" was misschien beter.
Zoals al gezegd heb ik vertrouwen, maar misschien heb ik ook te weinig ervaring met dit soort aankopen. De toekomst zal het wel uitwijzen, zeker?

PS: Guido heeft intussen al enkele keren gereageerd in dit draadje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

#38
Ik ga hier niet meer reageren op dat gewederwoord, want dat leidt toch alleen maar tot onnodige ruzies. Ik wik en weeg in eer en geweten elk woord dat hier staat (dat doe ik beroepshalve elke dag, dus ...). Enfin, ik ken weinig fora waar je posts zo idiosyncratisch geherinterpreteerd worden en dat maakt de omgang er alleszins niet makkelijker op.[V]


Terzake:

Net Guido aan telefoon gehad: in principe zijn RP25-wieltjes gereserveerd voor de messingcategoriemodellen. Waarschijnlijk zullen er dus geen RP25-wieltjes op zitten, maar de flenzen zullen wel fijn zijn (geen M?rklin-flenzen). Blijkbaar hangt het ook af van de tests met het model: logischerwijs wordt dat immers op 'gewone' rails getest (en daar valt een RP25-profiel makkelijk tussen). De kleine wielen kunnen evt. wel vervangen worden. De grote waarschijnlijk niet (o.a. omwille van de noodzakelijke stabilisatie). Het zal dus nog eventjes afwachten worden ... .

Morgen spring ik waarschijnlijk even binnen bij Olaerts: ik moet toch die kanten uit voor een bruiloft: dat wordt feesten! [:D]

Als ik ooit serieus begin om te bouwen naar PROTO87 (voor een goederenwagon is dat niet al te moeilijk), dan zal dit juweel toch wel als laatste op de werkbank gaan, vrees ik.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Mr-tsjoektsjoek

#39
'k Zal mij hier niet te veel in moeien.

Mijn type 12 is al besteld, het is mijn eerste bestelling bij Olaerts, dus we zien wel.  Ik heb er wel vertrouwen in, met alle modellen die hij reeds verwezenlijkt heeft.  Iedereen heeft wel eens een tegenslag, hoeveel auto's moeten jaarlijks niet terug naar de fabriek ? Om maar iets te noemen.

Zelfbouw zie ik niet direct zitten met die stroomlijnbeplating, dus die 600 ? dan maar ophoesten als ik hem wil !

Groeten Mr tsjoektsjoek

Decapod

#40
Zaterdag dus idd langsgeweest bij Guido. Heb de mechanische testdummie gezien (ben weeral vergeten hoed dat heet ... [:I]) en eh, amai, dat ziet er nu al minstens even goed uit als de types 1, 10, 29.
Het algemene overkomen zit perfect: de loc straalt de kracht, snelheid en elegantie uit die het origineel op 1:1 ook heeft. Was al behoorlijk fijn gedetailleerd, maar er zal naturlijk nog detailwerk bijkomen. Het ziet er echt veelbelovend uit.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

argilla

#41
dat draadje van RP-25 wielen lijkt me iets. Ik hoopte dat het model daarmede uitgerust wordt Guido. Het is zo dat er modelbouwers zijn die met code 75 rails werken. Deze zijn van profiel een pak realistiser dan code 100, en ook veel slanker, mooier dus.
Dan stelt zich de vraag waarom "den 12" ineens niet uitrusten met RP25. (Of heb ik iets gemist in de forumdiscour?)
Al dan niet, als je naar US modellen kijkt die zijn allemaal uitgerust ( tegenwordig toch) met RP 25.( Als je anders wilt moet je dat expliciet aangeven in je bestelling bv Proto 87)
Guido, RP25 kan toch niet zoveel meerkost ( gezien op de totale prijs) zijn, wel ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Decapod

#42
citaat:
Geplaatst door Decapod

Blijkbaar hangt het ook af van de tests met het model: logischerwijs wordt dat immers op 'gewone' rails getest (en daar valt een RP25-profiel makkelijk tussen). De kleine wielen kunnen evt. wel vervangen worden. De grote waarschijnlijk niet (o.a. omwille van de noodzakelijke stabilisatie).


Guido was zelf ook nog niet 100% zeker blijkbaar, of gewoon voorzichtig (en dat heb ik liever dan dat hij achteraf zou moeten terugkrabbelen).

Ik zit zelf ook met Code-75 rails (enfin, in de verhuisdozen ligt ook nog wel een hoop Code 100 en Code 83, maar die laat ik maar zo [;)]), dus zie ik ze ook graag met RP-25. Anderzijds: het model moet ook verkopen tegen deze erg redelijke prijs (en die is mooi). Met RP-25 erop zal dat niet vlotjes lopen denk ik, want bij heel wat Code 100/83 komt de loc dan geen ene wisselstraat door. Zelfs je Code 75 moet ook echt goed liggen, anders gaat het nog niet.

PROTO87 zou nog mooier zijn natuurlijk, maar dan moet het chassis gecompenseerd zijn: de drijfwielen in een flexichas en de loopwielen op sokkels met verzwaring (zwaartepunt moet zo laag mogelijk zitten), anders worden ze bij de minste oneffenheid uit de rails getild (zelfs in grootbedrijf is dat zo). Zal een fikse meerprijs worden dan, mocht het mogelijk zijn - ik zou het er wel aan willen geven, maar niet iedereen is zo zot. Ik studeer ondertussen trouwens meer dan dat ik bouw; voor zulke verbouwingen is een hoop materiaalkennis en mechanicabagage nodig.

't Zou echt tof zijn, maar ik kan me voorstellen dat het niet simpel te realiseren is.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

argilla

#43
Dat draadje van RP-25 ( lijkt me nuttig hier dieper op in tegaan). Decapod , vroeger ( zo'n 13 a  14 jaar geleden) had ik reeds code 83.Vooral omdat ik toen Amerikaans reed, met de Santa Fe RR. Sommige wagons en locs ( oa die van Dackar de ijzermengwagen "torpedo"en de locs van Santa Fe uit de US waren reeds uitgerust met RP-25). Nooit heb ik probs gehad op mijn opstelstraten , die toen verborgen opgesteld was en bestond uit 14 opstelstraten. Omdat daar oa de cabooses stonden bij opgesteld.
Nu ik een nieuwe baan heb in code 75( nog niet helemaal af, maar de sporen liggen al) heb ik een wisselstraat met 8 optelsporen ( onder de baan, vandaar dat ik in het draadje KIS aan Tony gevraagt heb om te kunnen automatiseren)en met kruiswisels enz.. ook geen probs. Dus stel ik me de vraag van waar die probs die je hebt met die code 75 en/of code 83 ?

Het kan zijn zoals je zegt dat de "straten en/of wissels "niet rechtleggen ...kan.... Maar dan nog stel ik mij hier vragen bij.Tenzij dat je echt een rollercoast baan hebt met veel hobbels en bobbels, dan kan je gelijk hebben. Maar anders..
Je hebt het wel bij het rechte eind als je stelt dat de rails nauwkeuriger ( bv langs een rechte lat en vlakker)gelegd moeten worden. Maar  dat geldt ook voor het geval bij de code 100 en/of code 83 zo.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#44
Nog effe dit . Misschien had Guido van in den beginne, bij de voorstelling van het model de keuze moeten laten, tussen de vele ander, van RP-25 of niet.
Had gekunnen, misschien in de toekomst wel wie weet.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15