Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

Gerolf

#165
Dat type 90 (inderdaad een mooi model) is een afgeleide van een duitse loc, en kwam in meerdere landen voor. Meer verkoopmogelijkheden drukt de productiekosten aanzienlijk.
Voor mij mag een model van een zeldzamere loc wat meer kosten, maar zoals Jan al zei: 1000 vind ik teveel, 500 is wel "te doen".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#166
citaat:
vind de huidige kunstof ook goed en dan is de prijs nog super de super
slechts 150?-200?  kan ik er 3 kopen voor 500?
zie maar naar de mooie Roco stoomlok Type 90 niets mis mee vind ik


Zo simpel is het nu ook weer niet. Mallen voor kunstofinjektie zijn verschrikkelijk duur. Allen door grote oplages kan je dan de prijs van het afgewerkte model drukken. Je mag niet vergelijken met modellen van elloks of diesels die door hun opbouw goedkoper te produceren zijn dan stoomloks. Dat is ook zo bij Roco, Fleischmann enz.
Ik denk dat Olaerts voor zo'n metalen model toch al gauw een oplage van zo'n 2000 modellen moet produceren om aan een aanvaarbare prijs (zoals die van de 12) te kunnen verkopen.
Messing modellen zijn een klasse apart en moet je vergelijken met merken als Weinert, Mikro-Metakit, Bavaria enz. en zijn geen modellen om dagelijks rondjes op je baan te rijden, maar zijn meer een investering voor later.
Deze modellen halen na een paar jaar gemakkelijk het dubbele van wat ze gekost hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#167
Sorry peter maar als ik ze niet kan laten rondrijden en ze enkel voor de kast dienen moet ik ze niet hebben.
En de rede waarom ik nu de duurdere koop : al het goedkopere heb ik bijna, wil ik nog een nieuwe stomer moet het van olaerts, PB of jocadis worden. Alleen voor de bouw van zulk een duurdere modellen heb ik wat schrik.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#168
Jan, ik heb niet gezegd dat je met die modellen geen rondjes kan rijden. Dat gaat wel degelijk. En zeker met een type 1, 10 of 29 van Olaerts. Alleen, je moet die ook onderhouden, en dat is niet aan iedereen gegeven om die te openen om te smeren of te olien.
Ook de Jocadis modellen hebben vrij goede rij-eigenschappen, sommige zelfs heel goede. Wat het bouwen betreft: Ik heb er al meerdere voor derden gebouwd en wil je altijd met raad en daad bijstaan als je wil.
Het is NIET moeilijk. Enkel de nodige tijd en zorg aan besteden.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#169
Ik heb die modellen van Jocadis en DJH vroeger ook in elkaar geprutst: een type 41, 16, 10, 230, GCI en een brossel van Keyser. Met aandacht en rust is dat heel goed te doen. En de voldoening achteraf is immens! (ondertussen alle H0 verkocht (ouch [B)]) en herstart in N [8D])

groeten,
Michiel

edit: CGI is GCI natuurlijk
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

#170
Zal beginnen met een type 18 van PB denk ik maar dan niet ik dat afschuwelijk blauw
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#171
Jan als je de stomer Type 18 bedoeld, daarvan staat een heel goede uitleg op het franstalig forum MET vele foto's [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#172
Ah die bedoel ik ja, zal dat even moeten nazien.
bedankt peter
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#173
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#174
Bedank Peter, wou juist vragen waar het ergens stond

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#175
Peter,
een klein vraagje; die filmbeelden van "den 12" zou jij die willen ( of kunnen) delen met ons ? [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

#176
U vraagt, wij draaien.[:D][:D][:D]
T'is toch een prachtige lok, nietwaar[:I][:I][:I]

http://fr.youtube.com/watch?v=W8hWac3OWoc
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

#177
bedankt Peter wat een machien he [:D][:D][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#178
toch echt een prachtig machien, We kunnen met zijn allen biddden voor verlichting bij onze minister van transport om geld om de 12004 te restoreren vrij te maken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

#179
Ik was jullie voor!
Ik had de 12.004 al in 2001...











....op een postzegel afgebeeld![:D][:D][:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum