Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

dieselfreak

#150
citaat:
Geplaatst door janjozef

Peter, welk gaat het volgende metaalmodel zijn ? ben inderdaad wel nieuwsgierig

Jan



Ik hoop op een stoomloc type 7 of rangeerloc type 53 als volgend metaal model.
MC

treinvirus

#151
Peter, welk gaat het volgende metaalmodel zijn ? ben inderdaad ook nieuwsgierig want ik heb nog enkele bouwdozen ( metaalkits) en ik begin er misschien zelf niet meer aan als het model  binnen afzienbare tijd uitkomt... ik heb tegenwoordig zoveel tijdgebrek
dirk
 

Peter

#152
Guido zal zelf het nieuwe model wel bekend maken.
Ik wil alvast wel meegeven dat het nieuwe model (als er een komt[:D]) een populair voorbeeld moet hebben, dus verwacht geen lok die enkel bij een paar "stoomfreaks" gekend zijn.
De minimum oplage van zo'n model moet nu eenmaal verkocht geraken, en dat zijn toch al ettelijke modellen.
Volgens mij zijn een type 40 of 53 enz er "spijtig genoeg" niet bij.
Zelf een door mij "boven alles" gewenste type 7 zal daar wel niet bij zitten.[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

#153
Het zou wel eens best een type 1 kunnen worden. De bouw van deze lok leent zich immers heel goed voor de "metaaltechnologie". De messingmodellen zijn ook zo goed als uitverkocht en tegen dat het nieuwe model af is zullen er toch een paar jaar voorbij zijn. En de prijs ligt dan ook een stuk lager[;)]

janjozef

#154
Ik geloof nooit dat het een zal zijn die nog als messing model te krijgen is, dus de 29, 10 en mogelijk 1 vallen af. Wat is eigenlijk een populair model. Iedereen die iets van stomers weet kent zeker een type 53 of een type 16. Deze 2 zou ik wel willen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

#155
Type 29 is niet meeer verkrijgbaar. Spijtig genoeg.

Erik

Michiel

#156
En wie zou de Belgische Franco-Crosti "Olifant" op zijn baan willen zien rijden? Deze lijkt me toch vrij gemakkelijk in model te vervaardigen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#157
citaat:
Geplaatst door Peter
Volgens mij zijn een type 40 of 53 enz er "spijtig genoeg" niet bij.
Snap ik niet. Dat zijn modellen "met karakter" waar er v??l van gereden hebben.
Indien redelijk geprijsd ben ik niet alleen een potenti?le koper, denk ik. [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mr-tsjoektsjoek

#158
Goed lezen jongens :

dus verwacht geen lok die enkel bij een paar "stoomfreaks" gekend zijn.

Misschien is het helemaal geen stoomlok.

Guido heeft mij verteld dat hij in de nabije toekomst werk wil maken van een motorwagen, een AM .. verdorie mijn cijfertoetsen werken niet meer [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

dieselfreak

#159
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Goed lezen jongens :

dus verwacht geen lok die enkel bij een paar "stoomfreaks" gekend zijn.

Misschien is het helemaal geen stoomlok.

Guido heeft mij verteld dat hij in de nabije toekomst werk wil maken van een motorwagen, een AM .. verdorie mijn cijfertoetsen werken niet meer [:D][:D][:D][:D][:D][:D]



Mijn cijfertoetsen doen het wel: is het misschien een 630 (een type 40)???
MC

Peter

#160
Nee hoor, dat Guido een "ander" motorstel zou uitbrengen is al een hele tijd geleden aangekondigt. Ik dacht een 43 of 44 op basis van de 45. Het was wachten tot alle problemen daarmee (met de 45) opgelost waren, en van alle modellen de aandrijving (overbrenging) werd aangepast. Ik vermoed dat dit nu allemaal achter de rug is. Mijn 4501-4508 stel rijdt in elk geval perfekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#161
gewoonlijk lezen ze mee in Meeuwen-Guitrode of Diepenbeek, willen ze mischien niet ineens een tipje van de sluier oplichten, iets dat Ine met haar nieuwe kleurtje toch niet nodig heeft [:I]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#162
moet het volgende model nu echt van messing zijn ? Het maakt modellen onodig "duur".
Het huidige is toch ook van metaal en geen messing. Toch blijft type 12 betaalbaar toch ! [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#163
dat is ook mijn idee, 500? en 1200? is toch nog steeds een groot verschil
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

LockyLuke

#164
citaat:
Geplaatst door janjozef

dat is ook mijn idee, 500? en 1200? is toch nog steeds een groot verschil


vind de huidige kunstof ook goed en dan is de prijs nog super de super
slechts 150?-200? [:)][:)] kan ik er 3 kopen voor 500?
zie maar naar de mooie Roco stoomlok Type 90 niets mis mee vind ik