MSM37-KIS 3

Gestart door Pol De Bard, 22 maart 2005, 18:42:57 PM

Pol De Bard

Deze keer komt de implusgever voor wissels er ?cht aan, met een extraatje. In de volgende KIS komt de theorie helemaal op het achterplan (het belangrijkste is nu wel erdoor, denk ik) en gaan we in de praktijk plonzen!

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

marimon

Let's go men... alhoewel, als ik nog geen kortsluiting kan terugvinden zal ik nog veel moeten leren en geduld hebben.

Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Beste Kis(ser), k' zou beter zeggen zoenner,

??n kleine naar belangrijke gegeven niet over het hoofd zien. Een componenten layout en schema mee in de voorstelling opnemen. Er zijn mensen die misschien daar op "EURO"platen, etsen willen van maken en dan is het zo gemakkelijk over een plan/schema te beschikken.

Met dank en tot later,

FREMO e.V. - Afd Belgi?

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Pol De Bard

Heum....
Alleen gevonden?

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

Pol De Bard

Waarom ik "mijn nikkel afdraai" om deze serie voor jullie te maken?
Wel, omdat volgens vele enqu?tes is gebleken dat digitaal wel leuk is, maar de meerderheid toch "zelf alles in de hand wil hebben".
Vandaar dus dat de technieken van vroeger, vooral bij beginners onbekend, terug belicht en ge-aktualiseerd worden.
Dus geen heruitvinding van warm water, gewoon een reproduceerbaar, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk conventioneel stuursysteem uit de doeken doen. Het mijne begon ik 25 jaar geleden en moest toen verhuizen omdat mijn Directie me overplaatste. Dag spoorbaan. De idee?n zitten nog steeds in mijn hoofd en veel lezers zullen ervan gediend zijn.
Maar ook de "angst voor het nieuwe" wil ik bij anderen een beetje wegnemen, door digitaal rijden toe te laten, zelfs te promoten!
Daarvoor heb ik de hulp ingeroepen van decoderfabrikanten en dergelijke. Ook zij schijnen het te zien zitten om hun produkten aan een zo breed mogelijk publiek te verkopen. (zie Lenz ABC enz.)
't Is toch leuker met enkele diodes in serie met je booster, of simpelweg een gelijkspanning op je rails je trein mooi voor een sein te laten stoppen, ipv met een extra booster die daarvoor voorzien is ("Rijtrap 0" uitzendt) en dus gauw 50? kost.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com