Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

interessant gebouw voor uw treinbaan

Gestart door loksound2, 16 april 2008, 16:09:29 PM

loksound2

Hallo.
Als importeur vraag ik U om hulp.
Sedert 2006 zijn bij importeur voor Benelux en Frankrijk van MKB-Modelle. Mooi gamma gebouwen allerhande, maar hoofdzakelijk typisch Duits en Italiaans. Vorig jaar zijn we gestart met een eigen project: Station NOLS klasse 1 (Nl). Dit is net uit en loopt zeer goed.
imghttp://www.modeltrainservice.com/images/nols1.gif/img
Stond/staat in Nederland in 14 gemeenten.

Nu wens ik Uw hulp. Welk station of typisch Belgisch gebouw wenst U dat wij uitbrengen. Hoeft geen te groot gebouw te zijn. Als het een station mag wezen, dan liefst een type gebouw in meerdere stede/gemeenten heeft gestaan. Vergeet ook niet dat we aan de plannen moeten geraken om het perfect na te bouwen. Dus graag uw voorstellen. Dank, Patrick

Gerolf

Misschien eens contact opnemen met Hugo De Bot?
Ik meen dat er nogal wat soorten eenheidsstations waren, misschien is een modulair systeem een goed idee.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loksound2

citaat:
Geplaatst door tufken

Het Station Van Beveren ...
Patrick



Patrick,
Bedoel je Beveren (op lijn 59) O. Vlaanderen
(jouw streek?) of bedoel je Beveren bij Roeselare (lijn 66)
dank.

LokSound

citaat:
Geplaatst door tufken

Patrick,

Het station van Beveren-Waas (O-Vl.)
Dit is nu ook volledig opgeknapt en kan je zowel hedendaags als vroeger gebruiken.

Patrick



sh...it, internet is ook niet druk bezaaid met foto's van dit station (all? eigenlijk nog niets gevonden). Geen nood we zoeken verder.

Intens



Station Zwijndrecht (Belgi?). Dit model stationsgebouw is overal in Belgi? te vinden

Volgens wikipedia

groeten,
Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Intens

Station Zwijndrecht (Belgi?). Dit model stationsgebouw is overal in Belgi? te vinden

Volgens wikipedia

groeten,
Ilja



Er zijn 4 stations die gelijk zijn : Bilzen, Carni?res, Wijchmaal en Zwijndrecht (volgens Hugo de Bot).

Maar er zijn VEEL stations van hetzelfde type die gewoon verschillen tussen het aantal vensters rechts en het aantal vensters links.

Een raad : boek van Hugo de Bot doorlezen [;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dgrr57
CiteerEr zijn 4 stations die gelijk zijn : Bilzen, Carni?res, Wijchmaal en Zwijndrecht (volgens Hugo de Bot)...Maar er zijn VEEL stations van hetzelfde type die gewoon verschillen tussen het aantal vensters rechts en het aantal vensters links.
Vandaar mijn suggestie om een modulair aanbod te brengen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Wat ik kan toevoegen, het station is van het Type 1895 en werd  gebouwd in 1901.  En inderdaad, dit type station vindt men verspreid over heel Belgi? terug in diverse vormen.  De eerste variant van het station vinden we al in 1881.  Het moet dus perfect mogelijk zijn om hiervan voldoende plannen te vinden.  Trouwens ik weet het met zekerheid, dat de plannen van het station Beveren-Waas voorhanden zijn.[:D]

Groetjes,

David

janjozef

Er moet toch iets anders te vinden zijn dan een station dat al te bouwen is met 1 of meer Kibri dozen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

Er moet toch iets anders te vinden zijn dan een station dat al te bouwen is met 1 of meer Kibri dozen.

Jan

Dat is ook mijn gedacht Jan. Het station van Zwijndrecht lijkt toch wel erg op het Kibri-station.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Er moet toch iets anders te vinden zijn dan een station dat al te bouwen is met 1 of meer Kibri dozen.

Jan


Inderdaad. Maar misschien moet dat geen station zijn [;)]

Wat denken jullie van dit :





Veel andere foto's zijn HIER te vinden.

janjozef

Dat ziet er al beter uit, alleen het mag met hele ruiten, kunnen we ze zelf breken  [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loksound2

citaat:
Geplaatst door janjozef

Er moet toch iets anders te vinden zijn dan een station dat al te bouwen is met 1 of meer Kibri dozen.

Jan


Jan, akkoord, daarom voreg ik: interessant gebouw voor uw treinbaan.
Dus laat maar komen die voorstellen.  mvg, Patrick

loksound2

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Er moet toch iets anders te vinden zijn dan een station dat al te bouwen is met 1 of meer Kibri dozen.

Jan


Inderdaad. Maar misschien moet dat geen station zijn [;)]

Wat denken jullie van dit :





Veel andere foto's zijn HIER te vinden.



dit vind IK heel mooi, maar het moet niet zijn wat ik wil, maar JULLIE mening...

doomslu

Onze vriend Gerco heeft dit gebouw vorig jaar met zijn snijplotter gemaakt. Hij heeft toen ook deze geplotte platen ter beschikking gesteld voor liefhebbers (ik heb er ??n aangeschaft; ligt nog altijd rustig te wachten tot ik even tijd heb...). Dus die bestaat ergens al.

Waarom geen goederenloods ? Net als Gerolf ben ik wel te vinden voor een modulaire aanpak.
Deze van Athus bijvoorbeeld ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *