Service Mehano

Gestart door Peter, 15 april 2008, 18:07:17 PM

linuxstecheltje

ook ik heb al enkele mails gestuurd naar rocky rail.

in januari 1tje en vorige week, ik zoek namelijk een nieuwe sleper voor een 41. buiten een leesbevestiging van mijn email hoor ik helaas nieks.

toch iets om over na te denken de volgende keer ik overweeg een mehano te kopen. [B)]
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

RobE

Kopers hebben veel meer macht dan dat ze vaak denken.
En Internet is een geweldig middel om druk uit te oefenen.
Als iemand nu nog steeds Mehano producten koopt dan moet hij het gebrek aan reserve onderdelen maar voor lief nemen.

Groet,
Rob

janjozef

maar als die koper een 77, 51 of iets wil zal hij toch bij Mehano moeten langs gaan, dus die macht is eigenlijk gelijk aan "0"

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Als ik dit hier allemaal lees ben ik niet zo vlug meer geneigd om nog veel materiaal aan te kopen.
Marklin in slechte papieren, Mehano is goed tot er eens iets stuk gaat.
En Roco dan, heb 2 jaar geleden tevergeefs zitten wachten op een herstelling die maar niet werd uitgevoerd.
Misschien is het nu beter met de service van Roco?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

wisselstromer

qua service voor reserve onderdelen is marklin wel top vind ik
je bestelt iets vij je winkel en binnen de maand heb je het meestal.
(allee ik toch[:)])
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Dat ze dan eens een voorbeeld nemen aan Brawa en Bemo bijvoorbeeld.
Een mailtje en drie dagen later zit het onderdeeltje in de bus.Bij Bemo was het gratis, bij Brawa enkel de verzendkosten (5.30 euro)
Ook Fleischmann heeft een zeer goede reputatie qua service.
Bij Mehano hebben ze het woord "Customer service" waarschijnlijk nog nooit gehoord.
Met vriendelijke groeten
Peter

RobE

Omdat ikzelf en zoals ik lees vele andere op Mehano onderdelen wachten, heb ik zojuist nogmaals een email naar de directie van Mehano gestuurd.
Ik heb de directie daarbij verzocht om uit te zoeken waar het fout gaat.
We zijn tevreden over het product Mehano maar niet over de leveranties van reserve onderdelen.

Groet,
Rob


treinliefde

Hallo Rob,

En krijg je dan antwoord op die mails naar Mehano?
Wat is dat e-mail adres? we kunnen misschien best allemaal even mailen of faxen.
Bij mij is er al ??n haast 7 maand weg voor herstelling en ??n
3 maand (nieuwe)

Groetjes

Eddy

RobE

citaat:
Geplaatst door treinliefde


En krijg je dan antwoord op die mails naar Mehano?
Wat is dat e-mail adres? we kunnen misschien best allemaal even mailen of faxen.


Hallo Eddy,
De voorgaande keren kreeg ik binnen een dag bericht.
Mehano stuurt dan een email naar Rocky-Rail met het verzoek mijn probleem op te lossen met een CC aan mij.
Hierna nog veel email verkeer zonder dat het probleem structureel opgelost wordt.
Deze keer wil ik verder gaan aangezien Mehano nu ISO gecertificeerd is.
Voor alsnog wil ik het persoonlijke email adres van de directeur van Mehano niet verstrekken. Laten wij Mehano eerst nog een kans geven.

Groet,
Rob



MARKLINRIJDER

ik Kreeg volgende reactie van Paul i;.v.m. dit draadje:

U mag er mijn reactie bijzetten :

" lk zou het erg appreci?ren als jullie mensen op de forums eens wat meer begrip zou kunnen opbrengen voor een distribiteur die al zijn energie steekt om prachtige modellen op de markt brengt en daarbij de zaak probeert betaalbaar te houden, en daarbij inderdaad soms in tijdsnood zit.
Jullie hebben allemaal onze telefoon, ik zal hem hier nog eens bijzetten : 012/39 21 99. Wij leveren meestal de reserve onderdelen heel snel. Soms zijn er inderdaad uitzonderingen, bel dan a.u.b.  i p v te kankeren. Het kan soms zo geregeld worden.    Bedankt !
Paul Vandersteen. "


Hopelijk gaat het de goeie richting uit, het klinkt in ieder geval hoopvol.[:)]

Groetjes,

David

doomslu

Kan iemand mij eens uitleggen waarom het via telefoon sneller gaat dan via e-mail ? Ik kan niet meer volgen. [?]

Ik stel voor dat we dus inderdaad niet meer kankeren, maar dat iedereen die al x maanden op een onderdeeltje zit te wachten eens belt en dan hier over een paar dagen/weken meldt dat hij het onderdeeltje ontvangen heeft.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Waarom geen automatisch antwoord op een email laten geven, in de zin van: Wij hebben uw vraag ontvangen en zullen er binnen x dagen gevolg/antwoord op geven.
Dan weet je tenminste dat die mail is aangekomen. Nu weet je NIKS.
Dat de invoerder een druk bezet persoon is wil ik nog aannemen, maar ofdat je een telefoon vlugger beantwoord dan een mail kan er bij mij niet in.
Zal er morgen naar bellen en hopelijk[:D][:D][:D] kan ik dan binnen x aantal dagen berichten dat ik dat bewuste onderdeel heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Aan allen,

Ben nu allemaal blij dat je Belgische modellen aan aanvaardbare prijzen kunt kopen.

Maar als er dan eens iets aan scheelt , niet moeilijk doen hoor.
Want service na verkoop is aan deze niet besteed.

Zal ik wel een centje meer betalen,en een degelijk merk kopen.

Spoorse

ERVIN

Dat Paul of Rocky Rail het druk hebben daar hebben wij als klant absoluut geen boodschap aan.
Klantenservice(Customer Service)is het vermogen van een organisatie dat constant en consequent moet werken aan de verwachtingen van een klant.
Het bieden van een uitstekende klantenservice is een manier van een klein bedrijf dat het zich kan onderscheiden van de concurrentie, en daar wringt natuurlijk het schoentje h?, Mehano is momenteel zowat de alleenheerser wat betreft de hedendaagse belgische locs, denk maar aan de reeks 77/78-51 enz...

Als ik als klant een reeks 77/78 koop, en er blijkt een probleem mee te zijn,en ik moet daar maanden op wachten, dan heb ik alleen Rocky Rail om op terug te vallen, maar als nu bvb. Trix of Roco ook zulk een loc in hun gamma moesten hebben, dan zou ik sneller geneigd zijn om voortaan van deze merken een reeks 77/78 te kopen.

Mijn mening is dat zolang Mehano enkel deze locs verkoopt, dat ze het niet zo nauw nemen met wat betreft de reparaties of de reserve onderdelen, er is toch geen concurrentie!!

Dat Paul zijn tel.nr. geeft aan ??n enkel individu is voor mij allesbehalve klantvriendelijk, hoeveel mensen zouden er een reeks 77 hebben rondrijden waar er ??n of meerdere problemen mee zijn, als die mensen hier nu niet op het forum zitten kunnen ze enkel met hun probleem bij de winkelier terecht waar ze hun loc hebben gekocht, en ik moet er toch geen tekening bij maken zekers hoe die soms met hun klanten omspringen h?(ik spreek hier uit eigen ervaring).

Er is, mij dunkt, nog veel organisatorisch werk aan de winkel bij de top van Mehano en bij Rocky Rail, mss eens even mijn cv opsturen??[:I]

n/a

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Er is, mij dunkt, nog veel organisatorisch werk aan de winkel bij de top van Mehano en bij Rocky Rail, mss eens even mijn cv opsturen??[:I]



Ik zie de kop al in MSM 71

" MEHANO NEEMT BELGISCHE TOP MANAGER IN DIENST " [;)]

Alle gekheid op een stokje, helaas heb je volkomen gelijk Erwin.
Maar zulke bedrijven krijgen vroeg of laat wel het deksel op hun neus.

Spoorse