Opnieuw gebeten ...

Gestart door Decapod, 15 april 2008, 11:34:16 AM

Decapod

Ja idd, doorverkoop, daar waren (en zijn ze) hier altijd al goed. Zelfs iets houden en vooral het in orde houden hoort er niet bij. Zielig eigenlijk.
Nu ja, mocht ik er ooit ??n zelf in elkaar steken, dan zal ik ze nog niet meteen kunnen inzetten want ik betwijfel sterk of die machines ooit treinen trokken op de lijnen 22a en 23. De asdruk zal wel een klein beetje veel te hoog gelegen hebben.
Ik moet trouwens ook terug leren solderen, want ik kan er niks meer van.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Decapod

Hallo allemaal,

(webserver voor het werk ligt plat: niet handig als je afstandswerk doet, maar soit, nu heb ik eens tijd om dit bericht te schrijven)

Ooit, in een ver en grijs verleden, sloot ik me aan op dit forum. Ik was nog doctoraatsstudent, had nog geen eigen hok, nauwelijks een tuin, geen rondlopend kweeksel, een vrouw die nog verliefd op me was en een rijk gevulde bier- en wijnkelder ... enfin, het leven was heerlijk, want ik had veel tijd om hier op het forum rond te zwerven en te ouwehoeren dat het een lieve lust was. Maar ja, tijden veranderen, soms zelfs nogal drastisch ... .

Om een lang verhaal kort te maken: werk in het buitenland, zwaar ongeval, 6 maanden helemaal van de wereld geweest en ongeveer drie jaar revalidatie en dan nog een leven terug op de rails krijgen, met het nodige vallen en opstaan (ook letterlijk  ::)). Allez, ik mag onze lieve heer op mijn blote knietjes bedanken dat ik nog rondloop op deze ondermaanse aardkloot. Ondertussen weer wat leven opgebouwd, huisje, tuintje, kindje, enz. Jullie kennen het wel. Zo langzaamaan kwam dat normale leven terug. En dan doe je op een bepaald moment een kast open die je eega netjes opgeruimd heeft en wat zit daarin? Juist ja.

Dat gebeurde vorig jaar dus. Loc uit een doosje gehaald, wat sporen gelegd. Dochter erbij gezet en ja ... bloed kruipt waar het niet gaan kan, zeker? Oude MSM's gevonden op zolder, me terug beginnen inlezen, gemerkt dat mijn oude account nog niet verdwenen was (thx, admins!). Je kan dan niet anders dan het toegeven: zelfs als je harsens helemaal frut zijn geweest blijft er van dat modelspoorgedoe wel ergens iets in de kop hangen. Ik kan het echt niet laten. 't Is te mooi en vooral te interessant om het links te laten liggen. Een recente terugval kwam wel wat roet in het eten gooien, maar dat is allemaal netjes gefikst nu, dus we kunnen er weer helemaal tegenaan. En eerlijk gezegd: hoe meer ik op het forum rondhang, hoe meer goesting ik er terug in krijg.

Jullie zullen het vast niet zo merken, maar jullie wereldje is wel helemaal veranderd. Veel technischer geworden, veel digitaler ook, veel sneller, veel diverser, veel globaler, ... en zoals zoveel, inderdaad, ook veel duurder. Je krijgt ook wel meer waar voor je geld: als ik de paar recent aangekochte modellen vergelijk met waarmee ik vroeger tevreden was, wow,  :o :o :o, wat een verschil). Meer nog, het forum lijkt hier wel zo ongeveer ontploft, zoveel info staat erop en als dat al niet het geval was, nu wordt er hier gemodelbouwd om schrik van te krijgen. Dat m'n klavier het nog niet begeven heeft van het vocht der verbazing dat er wel eens durft in te sijpelen, is een wonder. Veel werk dus om het allemaal in te halen. Ander probleem, maar niet onoverkomelijk: mijn tengels willen nog altijd niet helemaal mee. Maar dat komt wel goed. Gewoon oefenen. Nog een probleem: ik ben een loc kwijt ... allez, ze moet nog bij Guido zijn, als 'm ze ondertussen niet aan iemand anders verkocht heeft. Hopelijk nog overkomelijk.

Enfin, genoeg geleuterd. Zal ik eens wat zinnigs zeggen? Mijn voorliefde voor tp II-III is toch helemaal gebleven, misschien zelfs nog wat meer tp II geworden, toen er nog zoiets bestond als de Nord-Belge en Belgiekske doorregen was van spoorwegen zoals een goede, gerijpte Limousin-entrecôte doorregen is van het vet. Raar hoe sommige dingen helemaal niet veranderen, zelfs als er een half jaar de stekker uit geweest is (dat van 'graag eten' ook  ;D).
Anderzijds, kijk maar niet op als ik rare of domme vragen stel. D'r zit dan waarschijnlijk ergens een gat in de harsenkorst en dat moet gewoon terug volgestouwd en bijgeplamuurd.

Allez, dat we ze nog lang mogen mogen.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

PeterVG

Heel fijn om weer eens iets van U te vernemen Thomas. Welkom terug en wat een verhaal. Gelukkig ben je er nog om samen met ons van onze hobby te genieten.
Hadden we in een ver verleden geen afspraak om eens met je loc op onze baan te komen rijden? Dat mag nog steeds hoor als je zin hebt.

Dirky

... welcome back Thomas! Ik meen me conversaties te herinneren i.v.m. de type 11 die ik wou maken en die er, als ie er komt, nog eerder in een spoor II versie zal zijn. :-)


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Welcome back. Wel de beet goed verzorgen... als 'm begint te ontsteken. En euh... 't is nog besmettelijker als Corona  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Fretbol

Welkom terug man, heel leuk om een naam uit het verre verleden van dit forum terug te zien  ;)

59erke

goede dingen komen altijd terug zeggen ze dan... ik zou zeggen stel uw vragen en ik denk dat iedereen wel zal helpen met die gaten dicht te plamuren
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Wat een verhaal ... heel tof dat je er terug bent !
Ik had al wel posts gezien waarbij ik je naam zag en dacht "tiens, is dat niet lang geleden" - nu snap ik waarom
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Welkom terug op dit forum Thomas,

Dat er veel veranderd is de laatste 10 jaar op gebied van modelspoor denk ik niet. Wat wel een spijtige trend is de laatste 10 jaar, dat er veel modelspoor winkels hun deuren hebben gesloten.  :( Ik moet al redelijk wat km afleggen om er één te vinden.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Decapod

Merci, mannen. Het is voor mij ook fijn om de oude gevestigde waarden terug te zien/lezen en te merken dat er heel wat nieuwe leden bij zijn die prachtige dingen maken.

Citaat van: PeterVG op 13 juni 2020, 19:33:51 PM
Hadden we in een ver verleden geen afspraak om eens met je loc op onze baan te komen rijden? Dat mag nog steeds hoor als je zin hebt.

Ben eens gaan zoeken in mijn pm's en inderdaad: ik kan me er niet veel van herinneren, maar die hadden we blijkbaar. Fijn! Ik zou je project vooral eens met eigen ogen willen zien. Die loc is de loc waar ik het hierboven over had. Ik bestelde de 29.269 (stelplaats Hasselt) bij Guido, maar ik kreeg een 29.191 met verkeerde stelplaats (FN, als ik me dat nog goed herinner). Ik bracht 'm terug en het probleem zou verholpen worden. Mijn vrouw herinnert zich dat ik een paar keer gebeld heb en zelfs nog langsgeweest ben in Diepenbeek, maar het duurde blijkbaar wel even. Daarna (na het ongeval) heeft zij nog een paar keer gebeld, maar niets. Natuurlijk zou ik die loc graag terug willen, het was per slot van rekening een kleinood van € 700.

Citaat van: Dirky op 13 juni 2020, 20:16:07 PM
... welcome back Thomas! Ik meen me conversaties te herinneren i.v.m. de type 11 die ik wou maken en die er, als ie er komt, nog eerder in een spoor II versie zal zijn. :-)

Ach ja, dat was van in de tijd dat ik nog PROTO wilde gaan. Die ambitie heb ik niet meer hoor. Ik zal al blij zijn als ik er toe kom wat mooie dingen te maken. Tijdgebrek speelt natuurlijk een rol, maar anderzijds ben ik toch ook gaan relativeren. Het moet allemaal zo hemelbestormend niet zijn.
Die type 11 ... dat blijft toch een mooi project, al had ik het je liever nog in H0 zien doen  ;) .
Mooi werk heb jij ervan gemaakt in elk geval.

Citaat van: Geert op 14 juni 2020, 09:31:38 AM
Wat wel een spijtige trend is de laatste 10 jaar, dat er veel modelspoor winkels hun deuren hebben gesloten.  :( Ik moet al redelijk wat km afleggen om er één te vinden.
Geert

Inderdaad. De online verkoop zal daar wel voor iets tussenzitten vermoed ik? Spijtig natuurlijk, want een goede babbel en fijne mensen ontmoeten, dat hoort er ook bij. Ik ben toch ergens gaan inzien hoe belangrijk dat is, na al mijn calamiteiten. De schrik slaat me soms om het hart als ik zie hoe onze wereld in ijltempo evolueert in dat opzicht.
Nu ja, ik mag niet klagen hoor: Olaerts vlakbij, Hobby2000 op een boogscheut en ja Huenerbein is ook niet zo ver (ik moet alleen de tijd hebben om er te geraken).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.