Ebay nicknames

Gestart door loebaske, 13 april 2008, 23:11:10 PM

Gerolf

Nogal wat forumleden kennen mekaar intussen persoonlijk. Er zijn op deze manier vriendschapsbanden ontstaan. Dat was Loebaske's prima bedoeling, alleen jammer dat het moeilijk te verwezenlijken is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Daar zeg je het juist,nogal wat forumleden,dus met bieden zou ik die voor moeten laten gaan!!!!!
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

Niet alle forumleden hebben met mekaar een vriendschapsband, Adrie.
Het was zeker niet de bedoeling dat alle forumleden "beschermd" zouden zijn op Ebay ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
Het was zeker niet de bedoeling dat alle forumleden "beschermd" zouden zijn op Ebay ...


Bescherming??? Is dat zoiets als die kerels die langskomen en geld vragen voor "bescherming"? All?, zoals is van die films, ge weet wel...

Goed idee, maar niet te verwezenlijken. Komaan, hoe ga je dat regelen? Eerst hier op het forum een draadje starten met "ik bied voor xxxxx, allemaal afblijven!" En als je ingeschreven hebt en je hebt je beschermingspasje dan mag je bieden. Op een beurs ga je ook naar een stand, kijkt wat er is en koopt/bied af/koopt niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dirkske

Mag ik me voorstellen als: Maya_65.[;)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Xa4

ik vond het wel een goed initiatief, maar ik zou me toch niet zozeer laten doen als ik echt iets wil kopen op ebay...
mijn maximum bod zou zowiezo ingetikt worden als ik het echt zou willen hebben, zeker als het iets is die zelden verkocht / aangeboden wordt...
jammer voor de mede-forumleden dan die het dan ook zouden willen, het is dan zoals mijn grootmoeder altijd zei:
elk in zijn eigen bord kijken....
het is wel iets anders als er 5 of 6 dezelfde aanbiedingen zouden zijn natuurlijk[;)]
maar ja, deze vlieger gaat dus toch niet op[V]

Rochevalien

Mannekens,voor jullie gaan beginnen met afspraken-onder-mekaar lees dit hieronder eens(dat staat letterlijk op de e-bay site):



Misbruik van het systeem voor het doorsturen van e-mail
Met het systeem voor het doorsturen van e-mail kunnen eBay-leden contact opnemen met andere leden via de functies Contact opnemen met een eBay-lid en Vraag het de verkoper. Hiermee wil eBay open communicatie tussen eBay-gebruikers mogelijk maken.

Schending van dit beleid kan leiden tot de volgende maatregelen:

de aanbieding wordt geannuleerd

boetes voor geannuleerde aanbiedingen

accountprivileges worden beperkt

je verliest je PowerSeller-status

je account wordt geschorst
Als je misbruik van Contact opnemen met een eBay-lid wilt melden, klik je op de link Melden in de e-mail die je hebt ontvangen.

Aanvullende informatie

Als er maatregelen zijn genomen tegen je account vanwege misbruik van de functie Contact opnemen met een eBay-lid en je bent van mening dat dit ten onrechte is, neem je contact met ons op .
Berichten die niet via het doorstuursysteem van eBay worden verzonden worden niet door eBay gereguleerd. Dit geldt ook voor antwoorden of vervolgberichten naar aanleiding van berichten die wel met dit systeem zijn verzonden. Ga naar de pagina Aanstootgevende of ongewenste e-mail als je wilt weten wat je kunt doen nadat je een ongewenst bericht hebt ontvangen dat niet met de functie Contact opnemen met een eBay-lid is verzonden.

Waarom heeft eBay dit beleid?

Communicatie tussen eBay-leden is cruciaal voor een goede handelservaring op eBay. Daarom bieden we het doorstuursysteem en hanteren we dit beleid om misbruik van het systeem tegen te gaan.

einde citaat.

een gewaarschuwd man is er twee waard....

Gerrit



loebaske

Sommige snappen het.....andere weer niet [:(][:(][:(]
in feite was men bedoeling van een beetje vriendschap onder elkaar, neem nu simpel die typeI dat Gerolf heeft gewonnen, ik wou die ook wel, maar heb men maximum bod geplaatst.....voor hetzelfde geld zit ik hier op te bieden tegen een vriend die het graag zou hebben, en waarvan ik dan vind dat er geboden word als ik het hem gund, ben er uiteraard volledig met andere hun mening eens, dat men niet moet laten om te bieden, als ik nu perc? dat wil, hoef ik toch niet aan u te vragen "stop met bieden, want ik wil dat"
Een simpel vb, iemand in onze club was aan het bieden op een Roco 6215, ik wist zijn nick niet dus telkens opnieuw tegen bieden.... tot 2dagen voor de afloop van de veiling zei hij me dit, moest even lachen...want we kende elkaar maar op ebay niet...maar ondertussen had ik waarschijnlijk al 15? meer uit zijn portemonee gehaald[:(] wat niet nodig was, want ik had die loc, maar wou er nog ??ntje, dus ben ik het bieden gestopt en heeft hij nu zijn loc.
Waarschijnlijk zal men het hier niet snappen [;)] of toch wel [?][?]
in ieder geval was het men bedoeling van een beetje vriendschap onder elkaar, meer niet[:)]

Gerolf

Ik weet zeker dat er mensen zijn die het gesnapt hebben, man [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

inderdaad, ik snap het zeker en vast het ene wilt ge en het andere wilt ge echt,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

adrievans

Loebaske
Uiteraard snap ik je bedoeling en als ik weet dat iemand echt iets wil en ik minder graag,maak ik pas op de plaats,maar ik wilde alleen zeggen dat ik niet met iedereen rekening wil/kan houden.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Xa4

Misschien kan men beter eerst hier een zoekertje plaatsen als iemand iets specifiek zoekt [?]
Als er hier dan forumleden hetzelfde zoeken of willen verkopen, dan kunnen ze nog altijd reageren voor ze gaan bieden [?]
En als er hier niet op gereageerd/aangeboden wordt kan men nog altijd op ebay gaan bieden....
All?, tis maar een gedacht ?

En wat dat reglement betreft: ebay probeert de mensen wijs te maken dat een koop/verkoop buiten ebay een misdrijf is ([?][?]), terwijl ze gewoon hun eigen belang behartigen, want iedere verkoop buiten ebay om is GEEN commissie voor ebay...
Zelf heb ik al iets gekocht buiten ebay om en heb geen problemen gehad...
Er kan wel geen feedback gegeven worden voor dat item, maar de verkoper heeft geen plaatsingskosten hoeven betalen en ook geen commissie, wat de prijs voor het item ook weer iets naar beneden brengt, dus ook in het voordeel van de koper dus..
Laat je niet teveel wijs maken door ebay-reglementen, als er echt iets misloopt, die dan WEL via ebay geregeld is, dan trekken ze ook hun staart in en kan je er ook naar fluiten (spreek uit ondervinding)
Het enige wat ebay op dat moment doet is een mail sturen naar de persoon met wie je problemen hebt, maar als deze er niet op reageerd.... yuck fou, en trek uw plan dan maar...
Zelfs hun belofte dat iets verzekerd is is een lachertje, als je 100 euro betaald hebt en niets ontvangen, dan kan je iets van 1 euro terug krijgen, nadat je wel een tiental mails hebt moeten verzenden met alle soorten gegevens die je zelf moet opzoeken...

Het gaat teslotte nog altijd over blindelings vertrouwen die je moet geven/hebben, en het kan altijd wel eens mislopen, en dat niet alleen op ebay......

loebaske

Idd Xavier, als er problemen zijn op ebay trekken ze hun staart in, het enige wat hun intresseerd is winst maken, en al de rest kan hun kl... kussen, dus Gerrit een gewaarschuwde man is er twee waard [:D][:D][:D][:D]

Rochevalien

Wat ik mij nu afvraag wat er gebeurd als twee forum-maatjes in de gaten  krijgen dat ze op hetzelfde objekt zitten te bieden dat door een derde forumgebruiker (bekende of niet bekende)wordt aangeboden.
Ik wed dat den Tony het dan weer moet gaan oplossen![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Gerrit