Nieuwe Roco Website

Gestart door tufken, 07 april 2008, 10:07:50 AM

tufken

Ik wil even jullie mening wat jullie vinden van de nieuwe Roco website?

We hebben hier een vraag gekregen om de bevindingen van de  modeltreinliefebbers door te geven.

Bekijk ze eens goed en laat ons weten is de neiwe beter of de oude.
Wat willen jullie zien als verandering, ook tips zijn welkom.

Nieuwe website: urlhttp://www.roco.cc//url

Oude website:urlhttp://www.modelleisenbahn.at/index.php/url

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Patrick

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

De nieuwe site is nog deels "under construction". Toch belooft het een goed navigeerbare en informatieve site te worden.
Het Engelstalig gedeelte is nog zwak: titels blijven in het Duits staan, hij springt naar Duitstalige pagina's, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

Ziet er veelbelovend uit, zoals we van hun altijd gewend zijn

Groeten

Rudy

Peter

Ziet er goed uit. Mag je eigenlijk van zo'n groot merk ook verwachten.
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

Op de oude site, na keuze van 'Produkte', kon/kan je rechts een 'L?nder'-keuze maken. Dit kan blijkbaar niet meer op de nieuwe site (of ik heb het toch niet gezien). Voor ne luie mens als ik, kan dat af en toe toch ook wel handig zijn, ipv. de hele waslijst te moeten uitvlooien.
Maar 't ziet er allemaal mooi uit, net als de oude, trouwens.

Paul

quf

Op het eerste gezicht OK. Maar een website moet ook onderhouden worden en daar kan het (en liep het) al eens mislopen. Als negatief voorbeeld kunnen de website van ons aller MSM wel noemen. Maar om terug te komen op Roco; als je gaat naar bv.'Produkte-Zubeh?r' dan zie je reeds dat er veel foto's van producten ontbreken, alhoewel deze in de gedrukte katalogus wel voorkomen; m.a.w. deze zijn beschikbaar. De leesbaarheid van de katalogus is zeker OK, niet te veel items op een pagina, en groot lettertype.

Verder afwachten.

Groeten

Frank

Jurgen

citaat:
Geplaatst door just4fun

Op de oude site, na keuze van 'Produkte', kon/kan je rechts een 'L?nder'-keuze maken. Dit kan blijkbaar niet meer op de nieuwe site (of ik heb het toch niet gezien). Voor ne luie mens als ik, kan dat af en toe toch ook wel handig zijn, ipv. de hele waslijst te moeten uitvlooien.
Maar 't ziet er allemaal mooi uit, net als de oude, trouwens.

Paul



Als je linksonder bij Produktsuche op "bahnverwaltung" klikt, kan je nog steeds kiezen voor welke spoorwegmaatschappij. Dit vervangt volgens mij dat knopje dat jij bedoelt. [;)]


Als ik de oude met de nieuwe website vergelijk, dan lijkt de nieuwe toch net iets overzichtelijker. Niet te flitsend en toch modern, zo moet het.
Al vind ik toch niet direct het nieuws terug zoals het op de oude site stond. Of is dat gewoon hetgeen rechts op de site vermeld staat?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

JoVer

Site is qua opbouw, overzichtelijkheid en navigeren OK. Lettertype is naar mijn smaak veel te groot. De zoekmogelijkheden staan weggestopt en zouden meer in 't zicht moeten komen. Eens je selectie gevonden gaat het scrollen door de pagina's wel zeer vlug.

just4fun

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door just4fun

Op de oude site, na keuze van 'Produkte', kon/kan je rechts een 'L?nder'-keuze maken. Dit kan blijkbaar niet meer op de nieuwe site ...


Als je linksonder bij Produktsuche op "bahnverwaltung" klikt, kan je nog steeds kiezen voor welke spoorwegmaatschappij. Dit vervangt volgens mij dat knopje dat jij bedoelt. [;)]
...


citaat:
Geplaatst door JoVer

... De zoekmogelijkheden staan weggestopt en zouden meer in 't zicht moeten komen ...


Dit is wat ik bedoel, 't is niet meer zo duidelijk.
Paul

modelbaanHO

Ik vind het spijtig dat de nieuwigheden niet meer op een afzonderlijke pagina worden vermeld.
Je moet in de "produktsuche" onder "Andere Merkmale" de optie "neuheit" aanklikken om de nieuwigheden terug te vinden.

In die "produktsuche" zou een bijkomende zoek-keuze handig zijn:met name de aanduiding of je wil zoeken naar locomotieven, personenwagons, goederen... (eventueel nog verder opgedeeld in subcategorieen).

Ik heb een poging ondernomen om te zoeken naar personenwagens van de Duitse Spoorwegen in tijdperk III, schaal H0, Gelijkstroommodellen en kreeg 33 resultaten, waarvan... geen enkele personenwagen.
Dit moet beter kunnen !

Voor mij zou het ook handiger zijn dat de aanduiding of het model beschikbaar is onmiddellijk in het overzicht wordt gegeven: nu moet je op het model klikken en dan pas zie je of het model al dan niet beschikbaar is.

Voor de rest is de navigatie van deze site (voor mij althans) duidelijker dan de vorige, maar ik heb al heel dikwijls ondervonden dat zoiets een kwestie is van persoonlijke voorkeur.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

C.B.

De link naar de nieuwigheden is terug op de site.
Groetjes.
Claudio.

ronny-vdv

Ik vind de nieuwe site mooi maar oudbollig.

Het geeft precies een site weer van gepensioneerden.

Nieuw in de handel is ook verdwenen en de foto's van modellen zijn ook verkleind.

Kan beter.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Alex

Ik ben het met Ronny eens. Het ontwerp (layout/design) van de site is echt niet volgens deze tijd. De oude site was hier veel sterker in. Ook de foto's zijn van slechte kwaliteit. De site komt op mij over als een lowbudget site, gemaakt door het neefje van of zo. Er zijn heel wat webdesigners die hier een heel wat beter en mooiere site van kunnen maken.
Ik zit zelf in de grafische branche. Een goede vriend en tefens collega van mij is webdesigner. Van hem krijg ik dus de laatste trends en mogelijkheden van de laatste technieken te weten. Mijn idee is doorgaan op de oude site, maar dan moderniseren volgens de hierboven genoemde positieve punten.

Groeten Alex

Quadran

ik sluit me ook aan, de oude was beter [^]