Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vreemde eenden in de bijt...

Gestart door svvander, 20 maart 2005, 21:13:53 PM

svvander

[/quote]

Inderdaad , treinbestuurders van depot Bergen (Mons) deden die ritten tot Brugge en Zeebrugge.

Trouwens DLC gaat een depot openen te Zeebrugge.
[/quote]

Ah, hebben die dan een echt depot? Ik bedoel maar, ik weet ni echt hoe zo'n bedrijven werken. Ik dacht dat deze van de fabriek naar hun eindpunt reden en terug. Voor onderhouden, zal er wel iets bestaan als een centrale werkplaats.

Ik vind het echter wel spijttig dat Shortlines niet meer bestaan, deze loc's zouden nu bij rail4chem ondergebracht zijn. Zo'n zelfstandige treintransportbedrijven, geven wel extra kleur aan het Belgische spoorweglandschap. [:o)]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

citaat:
Geplaatst door doomslu

Kanttekening over de Luxemburgers : vrijdag werd de laatste van 20 nieuwe loks geleverd (Duitse BR185, CFL s?rie 4000). Knappe machines.
Kijk eens op www.rail.lu

luc



Ben is ff gaan kijken... die Siemens Dispolok, vind ik ook wel ne "fermen" bak.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Jij bedoelt een 11.8 zeker h? Sven?
Die "Astrides" zijn Franse loks, maar NIET de broertjes van onze 13!
De 13'en hebben SYNCHROON-motoren en zijn broertjes van de Franse SYBICS.
Onze toekomstige 14 zou wel eens een Astride kunnen worden, als het geen Siemens wordt als die van de NS of de CFL...

P.S. ASTRIDE = ASynchrone TRIpower Drive Engine en SYBIC = SYnchrone BICourant.

Tony





Persoonlijk hoop ik dat het eerder de Siemens Dispolok wordt. Hier is ook al sprake van geweest. Er zelfs een dieselversie van uit, als ik het goed begrepen had.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Sven, als je spreekt over de ME26 Dispolok die ook op die website van ALACF te zien is : dat is inderdaad ne "fermen" bak. Ze hebben vorig jaar een tijdje in Luxemburg rondgereden (het zijn diesels). Die bestaat ook in model, maar is helaas erg duur. Ik geloof meer dan 1000 euro !

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Inderdaad, die bedoel ik [:p]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Betreft de Dispo Diesel loc ME26, ex NSB locomotieven, maar wegens de vele kinderziekten terug naar de fabriekgestuurd. Nu zijn zij terug voor een volledige revisie naar de werkplaats, ik dacht van de NEG, om dan terug diensten te gaan rijden voor een maatschappij in het noorden van Duitsland.

Model werd trouwens gemaakt door de Noorse firma MNJ en koste 1240,00,-?. Daarvoor was het dan ook een supermodel zoals de 202.020 en de huidige 54.07 van dezelfde NMJ.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Hapag Lloyd

citaat:
Ah, hebben die dan een echt depot? Ik bedoel maar, ik weet ni echt hoe zo'n bedrijven werken. Ik dacht dat deze van de fabriek naar hun eindpunt reden en terug. Voor onderhouden, zal er wel iets bestaan als een centrale werkplaats.


Hoi Sven ,

Met depot bedoelde ik bestuurdersdepot.

Groetjes ,

Tom.

svvander

Heb zojuist de nieuwe uitgave van het zusje of het nichtje (zoals jullie wensen [;)]), van ons lijfblad MSM, Spoorweg Journaal gekocht (nr 144) en daarin stond een pracht van een reportage over Astride.
De SNCF zou van deze loc 60 exemplaren hebben besteld! Dus m.a.w. bijna dagelijks kan men deze loc ver over de Franse grens, richting Antwerpen - Noord zien bollen.

Merkwaardigheidje: de 36000 in de kleuren van Fret zouden de enig loc's zijn waar het opschrift "Fret" ontbreekt.

Bij deze, allen uw dank voor deze leuke toelichting! [:p]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Zijn er eigenlijk nog meer buitenlandse loc's die onze grens oversteken?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Genoeg.
CFL
1800 tot in Stockem
3000 tot in Antwerpen
4000 met dosto tot in Athus.
2100/Z2/Moulinx tot in Athus.
DB
212 Zelden meer tot in Montzen
215/225 tot in Montzen en soms verder tot in Genk en Kinkempois.
241 tot in Montzen.
NS
6400/6500 tot in Gent en Kinkempois
Class 66 tot in Gent.
SNCF
67000 tot in Mons en soms verder
36000 tot in Antwerpen en Mons

En natuurlijk alles wat aan meettreinen bestaat en ik zal er heus wel 1 vergeten zijn.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

trainfreak

hallo,

NS 6400 en 6500 tot in gent??
welke lijn nemen die dan?
kheb hier nog nooit een NS zien voorbijrijden

groetjes, trainfreak
Spoorse groeten
Dimitri

mark7758

Lijn 59.
Er heeft een heel artikel over in een blad gestaan.
Alleen vraag nu niet welk blad.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

trainfreak

srry, ben niet zo goed in lijnen, hoe loopt die?

en nee, zal het niet vragen[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

tonycabus

Vorige donderdag stond er een CFL3000 in Gent St.Pieters...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.