Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Groter ruimte, idee

Gestart door amest, 05 april 2008, 10:04:17 AM

amest

Hallo,

ik heb al een tijdje een grotere ruimte tot mijn beschikking en heb daaraan mijn originele baan (in opbouw) gewijzigd, maar het is niet zoals het zou moeten. Vooral de verbinding met de nieuwe stukken is te steil voor de langere trein(en).

Ik ga dus helemaal opnieuw beginnen maar het lukt me voorlopig niet om mijn goesting in een fatsoenlijk plan te verwerken.

Kan iemand me misschien op weg helpen?

volgende staat op verlanglijstje:
-Een kant (boven of onder) heel veel landschap met rivier, "ravijn", trein in de hoogte
-andere kant groter station met stad
-als het kan ergens een havengebied.
-als er plaats is een klein stationnetje in de bergen?

Ik rij schaal N!
hieronder de ruimte, elk vakje is 50 op 50 cm.

beperkingen : links en (een stuk) rechts zijn schabben. hier kan ik niet onder een schab.
Onderaan kan eventueel onder het schabniveau, maar dan beperkt.
Bovenaan moet ik volledig opnieuw maken dus daar geen beperkingen.

maximum 2% stijging (hier knoei ik altijd, omdat ik graag toch 20 cm wil overbruggen), eventueel 3% naar klein station omdat dit toch steeds korte treinen zijn.


imghttp://users.pandora.be/kiekjes/RUIMTE.jpg/img

alvast bedankt
groeten,

Arvid

ERVIN

Hoi Amest, mogelijkheden genoeg zou ik zeggen, je kan zelfs de Antwerpse Noord-Zuidverbinding maken, daar waar je op je plan zegt,"mogelijke verbinding", ik zou daar , in de hoogte, een kopstation maken op niveau 1 dus, maar ook twee doorgaande sporen op niveau -o-, deze twee sporen gaan dan over een lange brug naar het andere deel.

Dat andere deel met een lengte van 5.50 meter zou ik volledig benutten om een groot haven-en rangeergebied te maken, desnoods maak je tegen de wand ??n lange berg, waaronder dan de reizigerstreinen opnieuw hoogte maken om zo naar het doorgaande kopstation(??) te kunnen rijden, na de bocht kan je ze dan opnieuw laten verschijnen zodat ze door een berglandschap rijden.

De goederentreinen zou ik beneden laten rijden, mss via een aparte ingang onder het kopstation onderdoor en zo aansluiting geven naar die twee sporen die van het onderste niveau van je station komen.

Het zijn zo maar vlug wat gedachten h?, ik zal er eens mee verder over nadenken.[;)]

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Amest, mogelijkheden genoeg zou ik zeggen, je kan zelfs de Antwerpse Noord-Zuidverbinding maken, daar waar je op je plan zegt,"mogelijke verbinding", ik zou daar , in de hoogte, een kopstation maken op niveau 1 dus, maar ook twee doorgaande sporen op niveau -o-, deze twee sporen gaan dan over een lange brug naar het andere deel.

Dat andere deel met een lengte van 5.50 meter zou ik volledig benutten om een groot haven-en rangeergebied te maken, desnoods maak je tegen de wand ??n lange berg, waaronder dan de reizigerstreinen opnieuw hoogte maken om zo naar het doorgaande kopstation(??) te kunnen rijden, na de bocht kan je ze dan opnieuw laten verschijnen zodat ze door een berglandschap rijden.

De goederentreinen zou ik beneden laten rijden, mss via een aparte ingang onder het kopstation onderdoor en zo aansluiting geven naar die twee sporen die van het onderste niveau van je station komen.

Het zijn zo maar vlug wat gedachten h?, ik zal er eens mee verder over nadenken.[;)]




Dat zal mooi worden!! "De barege van Aentwarepe "[:D][:D][:D] en er is ook zoveel passend Belgisch materiaal (stellekens) in schaal n te koop[:(].Misschien gaat amest zijn voorkeur wel helemaal niet uit naar Belgische treinen?

Gerrit

ERVIN

citaat:
Geplaatst door ERVIN


Het zijn zo maar vlug wat gedachten h?!!!


Gerolf

Mogelijkheden zat met zo'n ruimte, zou ik denken, zeker in N. [:p]
Hier kan je rustig bestaande thema's inbouwen (Google Earth-luchtfoto's) en die in mekaar puzzelen tot een mooi globaal sporenverloop.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

amest

Er zijn inderdaad wel wat mogelijkheden in schaal n op deze oppervlakte.

Kwestie van onderwerp mag het ook totaal fantasie zijn.

Ik heb wel geen Belgische treinen. Die zijn niet zo heel makkelijk te vinden. Ik rij liefst periode II - III met veel stoom...

Langs de ene kant wil ik het zo simpel mogelijk houden. Lange treinen door een berglandschap zie ik wel zitten met bruggen en viaduct (die al klaar staat).

ik zal binnenkort eens proberen een en ander te tekenen. Alhoewel ik al ettelijke papiertjes heb volgekribbeld altijd een kein beetje anders maar er klopte steeds iets niet...

ik probeer verder...
groeten,

Arvid

amest

heb voor de onderkant een klein schaduw station gemaakt en aan de rechterkant het station (wel geen kopstation Erwin[;)])

links is er dan een verbinding met de haven die bovenaan komt (plan volgt later) en verder naar een groeve of iets anders (misschien bos (voor hout), in ieder geval iets dat met een schip kan vervoert worden.

hieronder de plannetjes alhoewel het geen hoogvlieger is.

eerst de onderkant,
Edit,plannetje aangepast.
Er zijn twee opstelsporen geplaatst vlakbij de groeve, ik dacht, eentje voor lege wagonnetjes en een spoor voor volle. De volle kunnen dan weggebracht worden door eventueel een andere (grotere) trein.
Bestaat er in N ook iets om wagonnetjes te vullen/leeg te maken?
verder ook een verbinding van de haven met het andere spoor

dan de rechterkant

de "mogelijke verbinding is dan de link.

links van het station komt dan de stad.
groeten,

Arvid