Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Marklin terug in de problemen?

Gestart door Ludwig, 04 april 2008, 19:52:14 PM

Ludwig

Hoi, er schijnen terug problemen te zijn bij Marklin.
Slechte bedrijfsresultaten en er schijnt een probleem te zijn omtrent zinkpest bij enkele modellen.
Weet iemand hier meer over.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Brunel

http://www.handelsblatt.com/news/Default.aspx?_p=200038&_t=ft&_b=1407470

Kort samengevat.
Hoofdontwerper is de laan uitgestuurd, omdat hij het waagde kwaliteitsproblemen aan de orde te stellen.
Financieel gaat het met M?rklin nog geen haar beter als voor de overname.

geremila

Hallo,

Dat maakt het voor mij toch moeilijk om nu al te blijven investeren in mijn collectie tot ik terug kan starten met de bouw van mijn baan. Wat als ze dan niet meer bestaan... pfff. als ik dit alles blijf volgen ben ik misschien beter af met 2-rail....[V]
groetjes,

Mike

Jurgen

Er zal heus wel iemand het 3-rail systeem verder blijven produceren. Zo'n zorgen zou ik me daar niet over maken. De 3-railmarkt is nog steeds groot genoeg om dit verder te zetten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

harzfreak

citaat:
Geplaatst door geremila

Hallo,

Dat maakt het voor mij toch moeilijk om nu al te blijven investeren in mijn collectie tot ik terug kan starten met de bouw van mijn baan. Wat als ze dan niet meer bestaan... pfff. als ik dit alles blijf volgen ben ik misschien beter af met 2-rail....[V]



Denkt u dat het met andere merken beter gaat?
Groetjes Maarten

Gerolf

Het kwaliteitscontrole-probleem is mogelijk tijdelijk. Lijkt me geen reden tot paniekreacties.
Een merk als Marklin - en gelijk welk merk dat zichzelf respecteert - kan het zich niet permitteren minderwaardige produkten op de markt te brengen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

Die aangehaald zinkpest heeft daar iemand al last van gehad?
Of heeft er iemand eventueel een foto hoe zich dat uit?
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Stefan Appelmans

Is dat hetzelfde dan de "zamakpest?
Ik heb dat eens gezien in een -denk ik- Lima stoom loco dat niet meer reed: Het was het stuk metaal (zamak) boven de assen dat gezwollen en vervormd was (echt veel). Dat blokeerde de wielen. Ik heb het dan vervangen met lood.
Dat was nog "niets", maar als met uw hele loco gebeurt...[xx(]
stefan.